A Dead Space nem volt túl nagy siker, így a Dead Space 2 már csak akciódúsabb játékmenettel készülhetett el. Miután a második rész sem hozott valami sokat a konyhára, az EA egy kooperatív shootert készíttetett a Visceral Gamesszel, ez lett a Dead Space 3 (adatlapunkon és képeinken). Most pedig, hogy a trilógia zárófejezete sem lett olyan nagy durranás, mint a kiadó remélte, elkaszálták a még be sem jelentett Dead Space 4-et, ezzel gyakorlatilag eltemetve a sorozatot.
A VideoGamernek egy névtelen informátor árult el részleteket a Visceral jelenlegi, tragikus helyzetéről. A Dead Space 3 után a csapatnál egyből nekiláttak a negyedik rész fejlesztésének, mely egyelőre előkészítési fázisban leledzett. Eközben a cég montreáli részlege prototípusokat és eszközöket készített, hogy a minden bizonnyal nextgen hardverekre érkező Dead Space 4 minél kidolgozottabb lehessen.
És itt véget ért a tündérmese.
Az EA vezetőségének megbízottjai egy nap betoppantak a Visceral főhadiszállására és közölték, hogy a Dead Space 4 nem jelenhet meg, mert a franchise sorozatos csalódást okozott. Továbbá bezáratták a Visceral Montrealt, mely akció még nem hivatalos, de nemsokára megerősítést nyer. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a Dead Space-sorozatnak vége, és hacsak nem történik valami csoda, az EA nem is fogja feltámasztani a szériát.
Az EA persze nem árult zsákbamacskát: a Dead Space 3 pont azért kapott kooperatív módot és fejleszthető fegyvereket, illetve lett kevésbé félelmetes, mert a kiadó tartott tőle, hogy a mainstream vásálóréteg nem kap rá a játék ízére. 2-3 millió eladott példány pedig egy ekkora marketinggel megtámogatott cím esetében manapság nem számít olyan soknak, főleg, hogy multiplatform fejlesztésről van szó. A Visceral láthatóan igyekezett megfelelni az EA elvárásainak, de nyilván volt egy határ, amit ők sem akartak áthágni, ennek köszönhető, hogy a Dead Space 3 még most így, ebben a formában sem rossz. S hogy milyen lett volna a Dead Space 4? Félő, hogy már sosem tudjuk meg.
Jah lehet nem félelmetes annyira ha EASY módban toljuk... magasabb fokozaton próbálják már ki a legtöbben, nálam elérte a félelem faktort. De ez is nagyon relatív de ennyire nem kéne lehúzni :/
Ettől függetlenül egy negyedik részre kíváncsi lennék. Már csak a történet miatt is, ha már a készítők dramarturgét felelők elfelejtették a kezdetek óta, hogy mit jelent félni és megijedni.
Jah lehet nem félelmetes annyira ha EASY módban toljuk... magasabb fokozaton próbálják már ki a legtöbben, nálam elérte a félelem faktort. De ez is nagyon relatív de ennyire nem kéne lehúzni :/
REMEK MARKETNING!
Update?
A horror egy olyan műfaj, ahol nem érdemes sok folytatást készíteni, mivel a végén teljesen elfelejti az adott mű, hogy honnan kezdte. Csináljon csak az Visceral egy új játékot, és legyen mindenki boldog.
"Az EA miatt aki több pénzt akart"
A kiadók 99%-a több pénzt akar, szóval csak ezért szidni az EA-t felesleges.
Dead Space eladások:
http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=dead+space
Crysis eladások:
http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=crysis
Azért a különbség meglátszik nem is kicsit.
Az egészben az a sajnálatos, hogy a Visceral az EA parancsára szúrta el a játékot, és most pedig ők mennek a levesbe, nem az EA. Remélem, hogy egy-két fej azért ott is lehull majd.
"Az EA miatt aki több pénzt akart"
A kiadók 99%-a több pénzt akar, szóval csak ezért szidni az EA-t felesleges.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-05-ea-cans-dead-space-series-following-poor-sales-of-dead-space-3-report
itt lehet olvasni az Update-nél hogy többen is megcáfolták.