"Személy szerint nagy rajongója vagyok a régimódi túlélőhorroroknak, ez volt az elsődleges oka, hogy a Dead Space-en akartam dolgozni. Szóval a folytatások akciódús volta egyben azt is jelenti, hogy nem nekem találták ki őket. Ez persze egy szükséges rossz a rajongói bázis növelése érdekében, amit nagyon nehéz helyesen csinálni. Úgy gondolom ugyanakkor, hogy a Visceral remek munkát végzett, hogy megtartsa az egyensúlyt. Tudom, hogy a fejlesztők mindig nagyobb skálában gondolkodtak. És már korábban is említettem, hogy az univerzum, amit teremtettünk, hatalmas, rengeteg olyan elemmel, amik egyszerűen nem fértek bele az első játékba. Szóval, hogy elmesélhessék azokat a történeteket is, elkerülhetetlen volt, hogy nagyobb környezetet és nyitottabb játékmenetet tervezzenek. Így vált egyre nagyra törőbbé a sorozat. Különben mindig ugyanazokat a játékokat láttuk volna" -- magyarázta Johnston a NowGamernek.
A Dead Space 3 az év elejének egyik legjobban várt játéka az Aliens: Colonial Marines mellett. Nem csoda hát, hogy nagy figyelem övezi, főleg, hogy a fejlesztőknek komolyan át kellett alakítaniuk a játékmenetet. Reméljük, lesz negyedik rész is, ez a széria megérdemli, hogy a következő konzolgeneráció során is velünk legyen.
Az első Dead Space pazar túlélőhorror volt, de a második részben már nagyobb teret kapott az akció, a harmadikban pedig szinte csak lövöldözni kell, a félelemkeltés erősen megcsappant. Hogy ez jó-e vagy sem, egyéni megítélés kérdése, de a rajongók többsége biztos fájlalja, hogy kedvenc sorozata kooperatív akciójátékká avanzsált. A Dead Space 3 egyjátékos módjáról a csütörtökön megjelenő, februári PC Guruban közlünk tesztet, de addig is álljon itt a széria első részét író Antony Johnston véleménye a megváltozott játékstílusról.
Nekem tetszett, annyira, hogy instant elkezdtem a New Game+ -t. Mint a második résznél. Az elsőt az irányítása miatt csak egyszer játszottam ki.
De igen, mondom, méghozzá Lehetetlen nehézségi szinten, hogy egyszerre két achievementet is megszerezzek. Miért, mi ebben olyan hihetetlen?
lenincat:
Igazad van, elnézést kérek a véleményemért.
Ha belegondoltok,az 1. sem volt félelmetes,hanem nyomasztó,de az nagyon.(Ugyanez a második résszel.)A játék végére ki lehet ismerni a necrókat.
DE.
Ha jól emlékszem az 1-hez is volt mikrotranzakció,és Isaacből már a legelején gyilkológépet lehetett csinálni(vagy talán a másodikban...?)
Szerintem a havas bolygó is nagyon szép volt.Akció ugyanannyi van benne,mint a 2-ben.Egy kicsit több a scriptelt robbanásos rész,de legalább jól néz ki.Nekem is nagyon bejött a játék.
Ezen kívül,ha egyszer végigviszed,van még 3 bónusz mód is!(Classic,Pure Survivor,Hardcore)
+1
Az emberi ellenfelekre is lőni kell, ahogy a nechromorphokra. Ráadásul amennyiszer feltűnnek... Újból csak azt tudom mondani, hogy inkább illett őket belerakni a harmadik részre, mintsem kihagyni őket. Ellenük harcolunk, de össze sem futunk? Ez is problémás. Az AI pedig teljesen ugyan az, ahogy szinte az egész engine. Pár grafikai pluszt kapott, semmi többet.
Az meg megint nevetséges lett volna, ha plazmavágóval vágsz neki. Nem mellesleg a 2. részben is voltak katonai fegyverek. A plazmavágót Isaac az 1. részben kényszerből használta, még a második részben is. Itt nem nyomhatsz a kezébe egyet, mikorszinte katonává fejlődött a sok megpróbáltatástól.
Akkor lehetett volna megtartani mindent, ha az egész játékot átírják. Nincs bolygó, eltervezett akció. A cselekmény alapja, hogy most Isaac és a társai vágnak vissza, ami elég egyértelmű, hisz ez a befejező rész. Ebből egyértelműen következik, hogy valamennyire felkészülnek. Így teljesen illogikus egy plazmavágóval nekiállni.
Én is hiányoltam, de ez így lett realisztikus-
A problémám leginkább azzal van, ahogy a 2. részhez hasonlítod. Mintha valami szakadék lenne a kettő között. Pedig nem. Szinte ugyan az. Még az 1. rész volt acélcsikorgós, jumpscare-es horror, de ez a 2. résszel változott meg, nem a harmadikkal.
A fentieket én betudtam annak a bizonyos szükséges rossznak, ami kellett, hogy egy értelmes befejező részt készítsenek a játéknak. Az alapelemeket abszolút sikerült megtartaniuk. Én nagyon pozitívam csalódtam benne.
Emberi ellenfelek mondanak valamit? Gagyi AI, az smafu? Egyszerre ront rám öt nekromorf én meg csak pislogok, hogy ja, lehet craftolni gépágyút is, minek bénázok a vacak plazmavágóval? Biztos bennem van a hiba. Mellesleg a játékról az új Guruban írtam tesztet, ha érdekel, ott elolvashatod a véleményem, itt nem fogom terjengősen osztani...
Nem mellesleg szerintem Antony pont arról beszélt, hogy féltucat mellékküldetés került a játékba, és hatalmas bejárható területek vannak.
Megint nem értem, ez hogy lehet negatívum. Eddig mindenki azért nyafogott, hogy a játék lineáris és rövid. Most van +7 óra benne, és lehet mászkálni is.
Kíváncsi lennék, ez mit takar. Én nagyon szkeptikusan álltam hozzá, túlságosan is, de az 100%, hogy semmivel sem átlag TPS-ebb, mint a 2. rész. Nem is értem a "szinte csak lövöldözni kell" részt. Eddig mit kellett? Lövöldözni. Nem valami platformer a DS, vagy logikai játék, hogy annyit kelljen gondolkozni. Néha beraktak pár kisebb puzzle-t és ennyi. Ugyan ez maradt a 3. részben, csak itt párszor összefutunk fegyveres katonákkal.
Prince65: Hatalmas +1. A legnagyobb érvágás a buta ammo-rendszer jelentette, de azért simánkárpótolnak a nyersanyagok. A helyszín csak az 1. részben igazán jó, amikor ténylegesen egyedül vagy. A 2-3-ban nem ilyen, de nem tudom ki panaszkodna a kipusztult több milliós űrállomás, vagy a több ezer 300 éves hajóroncsok miatt.
Ha nem lettek volna Unitoligy katonák, az lett volna a probléma (jogosan), hogy ők az ellenség, mégsem találkozunk velük soha.
Azzal mondjuk nem értek egyet, hogy az ME3-nál sem voltak problémák. Annak bőven betett a borzalmas történet és a teljesen kipusztított mellékküldetések. Ez a kettő pedig kimondottan rossz párosítás. A befejezés már csak a hab volt a hatalmas tortán.
az az újítás hogy egyszerre nem 1, hanem 2 halhatatlan jön utánad, arra gondolsz?