Nagy port kavart nemrég, hogy kiderült, a Dead Space 3-ban lesz mikrotranzakció is. Bár a Visceral Games a szavát adta, hogy nem lesz kötelező semmit venni, sajnos a játékosokat ez nem nyugtatta meg, akik több száz dühös fórumtéma és sok ezer e-mail formájában adtak hangot elégedetlenségüknek. Nos, a Visceral most végre megszólalt az ügyben, és a CVG-nek adott exkluzív interjújában John Calhoun elmagyarázta, hogy mikrotranzakció nélkül a vásárlók egy tág rétege járna rosszabbul.
"Nem sokat beszéltük erről eddig, de azt hiszem, most már elárulhatom a részleteket. A mikrotranzakciósrendszerben mindössze háromféle dolgot vehetsz meg, melyek tulajdonképpen különféle nyersanyagok. A nyersanyagok kulcsfontosságúak a Dead Space 3-ban -- főleg, hogy a creditektől végleg megszabadultunk. Minden, amit a játékban találsz, nyersanyagokból is kivonható, mint mondjuk a Tungsten, a Semi-Conductorok, vagy a Somatic Gel. Ezeket különböző módokon kombinálva fegyvereket, lőszert, vagy ruhafejlesztéseket gyárthatunk."
"Nagyon sok játékos van, különösen a mobiljátékokhoz szokott közönségből, akik automatikusan ráállnak a mikrotranzakciókra. Azt mondják, hogy »ez kell nekem, méghozzá most«. Azonnali hozzáférésre van szükségük. Szóval azért integráljuk ezt a funkciót a Dead Space 3-ba, hogy őket se riasszuk el, és ha kellenek nekik 5000 egység Tungsten egy új ruhához, megvehessék maguknak."
Calhoun szerint a keményvonalas játékosok úgyis mindent megvesznek majd a játékban szerezhető nyersanyagokból, szóval őket nem érinti a mikrotranzakció. Főleg, hogy a játék folyamán bármikor kiküldhetünk egy kis felfedezőrobotot, aki ha visszaér, hoz magával nyersanyagot, amit ugye akármire fel lehet használni.
John szavai egyébként inkább elkeserítőek, mint megdöbbentőek: a AAA-kategóriás játékok világában sem szabad figyelmen kívül hagyni az Angry Birdsön szocializálódott casual játékosokat. Na nem mintha ők nem számítanának, de akkor is görcsbe rándulnak az ember arcizmai, ha jobban belegondol ebbe a magyarázatba, hisz ő mégis csak tízezer forint körüli összeget hagyott a boltban a játékért. Reméljük, hogy legalább a Dead Space 3 minőségi akció-horror lesz.
"Nem sokat beszéltük erről eddig, de azt hiszem, most már elárulhatom a részleteket. A mikrotranzakciósrendszerben mindössze háromféle dolgot vehetsz meg, melyek tulajdonképpen különféle nyersanyagok. A nyersanyagok kulcsfontosságúak a Dead Space 3-ban -- főleg, hogy a creditektől végleg megszabadultunk. Minden, amit a játékban találsz, nyersanyagokból is kivonható, mint mondjuk a Tungsten, a Semi-Conductorok, vagy a Somatic Gel. Ezeket különböző módokon kombinálva fegyvereket, lőszert, vagy ruhafejlesztéseket gyárthatunk."
"Nagyon sok játékos van, különösen a mobiljátékokhoz szokott közönségből, akik automatikusan ráállnak a mikrotranzakciókra. Azt mondják, hogy »ez kell nekem, méghozzá most«. Azonnali hozzáférésre van szükségük. Szóval azért integráljuk ezt a funkciót a Dead Space 3-ba, hogy őket se riasszuk el, és ha kellenek nekik 5000 egység Tungsten egy új ruhához, megvehessék maguknak."
Calhoun szerint a keményvonalas játékosok úgyis mindent megvesznek majd a játékban szerezhető nyersanyagokból, szóval őket nem érinti a mikrotranzakció. Főleg, hogy a játék folyamán bármikor kiküldhetünk egy kis felfedezőrobotot, aki ha visszaér, hoz magával nyersanyagot, amit ugye akármire fel lehet használni.
John szavai egyébként inkább elkeserítőek, mint megdöbbentőek: a AAA-kategóriás játékok világában sem szabad figyelmen kívül hagyni az Angry Birdsön szocializálódott casual játékosokat. Na nem mintha ők nem számítanának, de akkor is görcsbe rándulnak az ember arcizmai, ha jobban belegondol ebbe a magyarázatba, hisz ő mégis csak tízezer forint körüli összeget hagyott a boltban a játékért. Reméljük, hogy legalább a Dead Space 3 minőségi akció-horror lesz.
Az oké, hogy rohanó világban élünk, de ennyire??? Én azt mondom, ha nincs ideje valakinek játszani, akkor ne is vegyen meg semmit, mert mi értelme, úgy se tudja végig játszani időhiányba... Ez meg hülyeség, hogy vannak olyanok, akik egyből lecsapnak mindenre, azt nem állítom hogy nem lesznek ilyenek, mert biztos lesznek, de teljesen felesleges egy ilyen hülyeség a játékban, és elmehetnek a f**ba ezzel a -al.... Itt is látszik hogy a pénzéhség mennyire nagyúr .... az előző 2 részbe miért nem raktak ilyet? szánalom, és egyben nagyon sajnálom, mint majdnem "fanatikus" rajongója a játéknak, hogy ide jutott, hogy ilyen hülyeségekkel megtöltik, csak azért hogy a lusta disznóknak kényelmesebb legyen...
Hát a demó alapján már csak minőségi akció lesz, s a dobozra az lesz feltüntetve, hogy VIGYÁZAT! Nyomokban horror elemeket is tartalmaz.
Nekem általában mindegy, hogy van-e egy játékban micropayment, mert engem nem érdekel, viszont tényleg nehéz ugyanazt a cuccot megvenni micropayment nélkül, plusz a legtöbb játékban SAJÁT máshogy nem szerezhető valuta van. Tényleg félő, hogy a Dead Space 3 cuccai marha drágák lesznek csak azért, hogy ráfizessünk.
Elszúrják ezt az egész DS sorozatot.
Azt hiszem maradok a régebbi részeknél, na meg az Indie címeknél, mert ott nincs, és remélhetőleg nem is lesz ilyen.
Mi lesz veled játékipar?
Ezt nem merik megtenni. Ennek "csak" a light-os verziója jöhet majd.
Direkt úgy fogják alakítani a játékmenetet, hogy a játékos erősen elgondolkodjon a + vételen. (Szinte legyőzhetetlen boss az adott helyszínen + vétel segít, rengeteg gyűjtögetés a pálya elejétől a végéig + vétel segít stb.) Egyszerűen le fogják fárasztani az embert, csak azért hogy rávegyék a + vásárlásra.
A pofam leszakad, simman az emberek arcaba hazudnak es meg hulyenek is nezik a jatekosokat. No en ezt a jatekot el is felejtem, ugyis mar tomeny akcio es semmi horror.
Van Co-op, meg mikrótranzakció? Legyen, mégis mit zavar az más embereket?
És ha az EA ötlete volt? Na bumm.
Én nem fogom használni se a mikrótranzakciót és igazából a Co-op mód se nagyon érdekel csak azért fogom úgyis végigjátszani mer úgy ugye többet megtudhatunk a másik karakterről.
Azért raknak bele mikrótranzakciókat mert bizony vannak olyan emberek akik szoktak ilyet használni (nem értem miért de nem is érdekel) és bizony így tényleg több pénzt is hoz majd valószínűleg a játék,ők sem ingyen dolgoznak.
Én már nagyon várom, a Dead Space 1-2 az a két játék amit a legtöbbször végigjátszottam (talán még a Mafia)
De olyan jó amikor olyan híreket olvas az ember ,hogy a "fanok" felháborodtak.
Most komolyan van pofájuk rajongónak hívni magukat?Ha azok lennének nem akadnának fel ilyen dolgokon...
Kb 10 éve volt divatja a csalásoknak.
Nem az EA már ez... Nem a fejlesztők találták ki ez 99% hanem az EA, hogy ez így legyen.
Egyelőre fegyverért meg nyersanyagért később meg a foltozásokért is fizetünk.