Mivel láthatóan szerettétek a nemrégiben megjelent, városi legendákkal foglakozó Top 5-öt, s páran kértétek is ennek folytatását, most újabb öt mítoszról esik szó, ám ezúttal a sorrend inkább csak a formátum kötelező kelléke, mintsem tényleges rangsorolás. A következő öt eset tehát inkább a futottak még kategória, érdekességként, közkívánatra -- ha a legjobbakra vagy kíváncsi, akkor irány a Top 5: Városi legendák cikk!

5. Szellemek a Halo 2-ben

A Halo széria minden egyes részével sok száz órányi játékidőt töltenek el az emberek, ennyi idő alatt pedig szinte természetes az, hogy néhány anomáliát talál az ember, legyen szó furcsa pályaelemekről, jól eldugott fegyverekről, vagy bármi másról. A szellemekre azonban nem számított senki, pedig a Halo 2-ben rendszeres látogatók voltak a valódi játékosok irányítása nélkül tevékenykedő, gyakran agresszív katonák.

A Halo szellemeinek felbukkanása egészen jól dokumentált, hiszen tudjuk azt, hogy az első, videóra is rögzített eset 2006 júliusában bukkant fel az AfRoSaUcE néven futó YouTube-felhasználónak köszönhetően. Állítása szerint a videó több mint egy éves, amit nem ő, hanem egy másik játékos készített, miközben Xbox Live-on játszott a Lockout pályán. A szellemek névtábla és rendes animáció nélkül mozogtak, többnyire kiszámíthatatlan pályát leírva. A videó gyorsan népszerű lett, majd újabb észlelések jöttek, s persze az elméletek sem maradtak el. Egyesek szerint semmi másról nincs szó, mint hogy valaki moddolta a játékot, mások szerint ez bizonyíték arra, hogy a Bungie szeretett volna botokat helyezni a játékban, míg megint mások komolytalanul annyit mondtak: biztos valódi szellemekkel van dolgunk.

Az első felbukkanás óta persze már tudjuk jól, hogy nincs itt szó semmiféle szellemekről, de még a botok és a modok sem jöhetnek szóba, egyszerűen csak annyi történt, hogy a játék kódja egy bizonyos terheltség mellett bedobja a törölközőt, és ilyenkor furcsa dolgokat művel. Ez a magyarázat arra, hogy a motor egy vagy több véletlenszerűen kiválasztott játékos karakterét klónozza, majd szabadjára ereszti őket, akik aztán vagy nem csinálnak semmit, vagy leadnak pár lövést céltalanul, néha eltalálva valakit, illetve a nagy számok törvénye alapján volt néhány sikeres, gyilkos lövés is. Sajnos a száraz magyarázat elvette a Halo szellemeinek varázsát, de amíg megvolt a misztikum, addig jól szórakoztak ezen a játékosok.

Top 5: Még több városi legenda

A Halo: Reachben is elő lehetett állítani a szellemeket, de ott sokat kellett dolgozni a motor túlterhelésén.

4. A Final Fantasy 11 és a rejtélyes szörny

Minél nagyobb játékvilág, s minél kiterjedtebb a rajongói tábor, annál könnyebben születnek meg a városi legendák, egy MMOG pedig különösen adja magát ehhez a témához. A Final Fantasy 11 esetében azonban különösen jók voltak a körülmények ahhoz, hogy legendák születhessenek, ami főleg a nyugati játékosok idegeit tépázta.

A játékkal kapcsolatban azt kell tudni, hogy elsőként hazájában, Japánban jelent meg 2002-ben, s csak két év elteltével jutott el lokalizált kiadásban a nyugati piacra, így az Egyesült Államokba is. A két évet a többség a japán rajongói oldalak böngészésével töltötte, várva a nagy megjelenést -- az emberek így ismerkedtek a játékkal, annak mechanizmusaival és ellenfeleivel. Egy szép nap aztán megjelent a lokalizált játék, a nyugati rajongók pedig tömegesen vetették bele magukat Vana'diel világába -- mindez azonban zavarta a japán játékosokat, akik nem kaptak semmiféle előzetes figyelmeztetést arról, hogy hirtelen megjelennek az angolul beszélő újoncok, s azt találták ki, hogy ha már nekik kényelmetlen a helyzet, akkor másokkal is kitolnak.

A japán játékosok nagyon is jól tudták azt, hogy a rajongói oldalak jelentik az elsőszámú információforrást a nyugati felhasználók számára, így egy zseniális ötlettől vezérelve úgy döntöttek, hogy ahova csak lehet, becsempésznek egy új ellenfelet. Ez a Fazasher Death Weapon nevet kapta, s állítólag 150-168 naponta jelenik meg a játékban, s csak 18 70-es szintű játékos tudja legyőzni -- de a tápolás és a várakozás megéri, ugyanis egy legendás pajzsot dob a bestia. A hír hallatán azonnal elkezdődtek szerveződni a társaságok, akik megkezdték a kutatást, de semmit sem találtak, majd jött a hír: a szörny egyébként láthatatlan, ezért nem találkozott még vele senki. Ezt persze már nem nagyon akarta elhinni senki, s mikor valaki átnézte a nyers kódsorokat, kiderült, hogy nincs is semmiféle Fazasher Death Weapon. A japánok jót nevettek, a nyugatiak pedig bosszankodtak egy sort, de az igazán jó ebben az volt, hogy a Square később bemutatott egy ennek a heccnek tiszteletet állító ellenfelet. Ez volt a Shikigami Weapon, ami 21 óránként jelent meg, és ez már tényleg láthatatlan volt, de csak addig, amíg valakit meg nem támadott, a hihetetlen pajzsot viszont nem dobta.

top-5-final-fantasy-11.jpg

A Final Fantasy 11 rajongók számának csökkenésével mára szinte teljesen elfelejtődött a Fazasher Death Weapon.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2