A Morrowindben egy névtelen rabként szállunk partra Morrowind partjainál, hogy kalandunk végén megmenstük az egész világot. A játékmenet nem túl megbocsátó, és nem is igen segíti a játékosokat: nincsenek küldetéscélt jelző nyomok a térképen; a gyorsutazás nincs ingyen; a hatalmas, bejárható területen hemzsegnek a szörnyek. Ráadásul a harcrendszer is bonyolult lehet, hisz látszólag csak össze-vissza kaszabolunk -- hosszú idő, mire beleszokunk a Morrowindbe.
Utána viszint egy végtelen lehetőségekkel kecsegtető, hardcore szerepjátékban találjuk magunkat, ami korához képest nagyon sok érdekes és előremutató megoldást tartalmaz. A fejlődés a játékos képességeinek használatától és nem Xp-farmolástól függ, a történetet pedig bármikor megakaszthatjuk, sőt, akár a kulcsfontosságú szereplőket is megölhetjük, bár ebben az esetben lőttek a sztori befejezésének.
Igaz, hogy nagyon sok bug van a játékban és az asztalra is sokszor kivág, de rengeteg órányi elfoglaltságot biztosíthat annak, aki elég kitartóan nevelgeti a karakterét. Ráadásul a játék története is élvezetes, bár ízlések és pofonok. És akinek mindez nem lenne elég, annak ott van az a többezer mod, amiből kedvére válogathat.