1998-ban járunk, Írországban, Dublinban. Hugh Reynold és Dr. Steven Collins, látva a 3D gyorsítókártyák sikerét úgy dönt, hogy egy innovatív technológiát dolgoz ki -- ehhez pedig megalapít egy vállalatot, a Havok Companyt. Alig két esztendővel később, a 2000-es GDC-n bemutatták a Havok kiegészítőmotor első programozói környezetét (tudjátok, az ESDÉKÁT!), azóta pedig... nos, azt hiszem, nem nagyon kell többet mondani. A cég akkora sikert ért el, amelyre nagyon kevés példa akad a videojátékok történelmében -- márpedig ugye elsősorban ez a profilja neki --, és olyan cégeknél fogták munkára, mint a Valve (a Source-motor része, köszönet neki többek között Half-Life és a Team Fortress 2, valamint a Left 4 Dead címekért), a Bethesda (se az Oblivion, se a Fallout 3 nem lett volna nélküle az igazi), valamint a Blizzard (bár se a StarCraft II-ből, se a Diablo III-ból nem láthattunk még valós anyagot, a videók döbbenetesen hangulatosak voltak). Ami kevésbé ismert, az az, hogy a cég a filmes piacra is betört, munkára fogták a kissé felemás Troyban, dolgozott Ridley "leng a búza" Scott Kingdom of Heavenjében, és a Harry Potter agyonvágott ötödik részében, A Főnix Rendjében is. Nem is szükséges több kommentár -- reméljük, a tavaly az Intel által felvásárolt cég még sok-sok finomságot hoz el nekünk!
Tíz éve HAVOK, ha nem vok...
Említettük már, hogy az 1998-as évjárat a videojátékok terén több volt, mint unikum, azonban most egy technológiát, illetve az azt megalkotó céget kell ünnepelnünk.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Sok mindent köszönhetünk a HAVOK-nak...