A Witcher 3: Wild Huntról már a bejelentése óta tudjuk, hogy nemcsak PC-re, de következő generációs konzolokra is meg fog jelenni. A PlayStation 4-es változatot a gép hivatalos premierjével egyidőben a CD Projekt RED is megerősítette, hozzátéve, hogy "egyéb nextgenekre" is jön a játék, szóval már most borítékolható az új Xboxra fejlesztett port -- a többes szám ellenére a Wii U elég esélytelen, de mondjuk a Steam Box könnyen számításba jöhet.

Persze mióta egyre több információ lát napvilágot az új konzolokról, kezd körvonalazódni, hogy akkora fejlődési ugrást, mint legutóbb, nem tapasztalunk majd, sőt, az Unreal Engine 4 PC vs. PS4-es demonstrációja alapján még az is elképzelhető, hogy a nextgenek már a megjelenésük pillanatában elavultnak fognak számítani a kifejezetten játékokhoz épített csúcs-PC-khez viszonyítva. Jogos a kérdés tehát, hogy ez mennyiben lesz kihatással a Witcher 3 fejlesztésére. Nos, jó hírünk van: a CD Projekt RED-nek esze ágában sincs kompromisszumokat kötni, minden platformból a legtöbbet fogják kihozni.

"Igazi AAA-élményt szeretnénk kisajtolni a nextgenekből. A Witcher 3 egy nagyon összetett játék, nagyobb bejárható világgal, mint a Skyrimé, és mindemellett annyi tartalommal, amelyek lehetetlenné tették a jelenlegi konzolokra való átírást. Évekbe telne egy PS3-as és Xbox 360-as változat kifejlesztése, az eredmény pedig épp, hogy elmenne szódával. Mi viszont nem csinálunk ilyet. Szóval már a munka elején leszögeztük, hogy kizárólag nextgenre készítjük el a The Witcher 3-at." -- magyarázta döntésüket az Edge-nek Marcin Iwinski, CDPR alapítótag és vezérigazgató.

"A PC egy örök nextgen, és ez a legkirályabb benne. Úgy gondolom, hogy egy csomó ember, akiknek nagy terveik vannak, belefutnak ebbe a dilemmába, és ezért egy csomó kompromisszumot kötnek, melyek nem biztos, hogy egészséges hatással vannak a játékvilágra." -- fűzte hozzá.

Összefoglalva tehát, a CD Projekt RED munkatársai továbbra is a PC-s változatra összpontosítanak, a bivalyerős konfigurációk tulajdonosai nem fognak csalatkozni a játék technikai minőségét illetően. Ugyanakkor a konzolos olvasóknak sem kell aggódniuk: a Witcher 2 Xbox 360-as változata az egyik legigényesebb konverzió volt, amit valaha láttunk az iparban.

A Witcher 3 megjelenésére 2014-ben lehet számítani.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!