A The Evil Within egy ritka beteg játéknak ígérkezik, ami mögött nem más áll, mint a Resident Evil-sorozatért is felelős Mikami Sindzsi. A japán tervező évek óta nem nyúlt igazi horrorhoz, ám nemrég bejelentette, hogy csapatával, a Tango Gameworksszel egy minden eddiginél sokkolóbb és véresebb programon dolgozik. A The Evil Within mögött ráadásul nem valamelyik japán nagyágyú, hanem a csak ritkán tévedő Bethesda áll, amelynek hála Mikamiék az id Tech 5 grafikusmotorhoz is hozzájutottak.
A játék történetéről eddig még nem sok mindent tudunk, de azt igen, hogy három központi szereplő kalandjait követjük majd. A főszereplő egy bizonyos Sebastian lesz, aki foglalkozása szerint nyomozó, őt kíséri a társa, Joseph, illetve az újonc, legtöbbször csak kölyöknek szólított női társ. Hősünk egy átlagos ember, átlagos képességekkel, ami azért kellett, hogy a játékosok jobban bele tudják élni magukat a szituációba, a hangulat ugyanis a legfontosabb. Minden egyes helyszín és maga a történet is rejtélyek egész sorával vár minket, az egészet pedig egy sűrű, nyomasztó atmoszféra lengi be; szinte a pályák is életre kelnek. Továbbá, hogy még véletlenül se zökkentsen ki minket semmi az élményből, a HUD minimális lesz -- csak egy aprócska életerőcsíkot kapunk, s ha fegyver van a kezünkben, láthatjuk, mennyi töltényünk van.
Az első fele a bemutatónak azt sugározta , hogy kapunk egy új outlast-ot (láthatatlan cucc ami lekaszálja a zsarukat/szekrényben bújócska)de a második fele már egészen más, kicsit resident evilt idéző. A vér viszont nevetségesen szánalmas grafikát kapott... az a ketchup-szökőkút...