Egységben az erő
A beavatást követően saját irodát kapunk a bázison, ahol egy Amerikát ábrázoló térképen kiszemelhetjük következő küldetésünket. Akadnak olyanok is, amelyeket csak kiküldött ügynökeink oldhatnak meg, és mi nem tarthatunk velük. A bevetések során mindössze két társat vihetünk magunkkal, akiket a bázison rakhatunk össze részletekbe menően (szabadon átnevezhetők, foglalkozásuk kiválasztható, és akinek bizsereg a tenyere a korabeli divat láttán, kedvére színezheti a ruhadarabokat is). Idővel felszedhetünk pakkokat, harci csomagokat, amiket rájuk aggatva plusz tulajdonságokkal gazdagodnak.
Harc során feladatunk a saját kezűleg történő irtás mellett a parancsok kiosztása: meghatározhatjuk csapattársainknak, hogy merre mozogjanak, hová bújjanak, és mikor vessék be különleges képességeiket. Négy kaszt közül válogathatunk, ezek az engineer, a recon, a support és a commander, különféle hasznos és fejleszthető képességekkel felruházva. Az ügynökök idővel szintet lépnek újabb leosztható pontokat adva, és folyamatosan erősödnek. Ha nem figyelünk rájuk kellőképpen, könnyen elhaláloznak, és helyükre egy tapasztalatlanabb újonc kerül, ezzel büntetve minket forrófejűségünkért. Bizonyára mindenki nagyokat pislogott már a „YOLO videón”, de tényleg komolyan kell vennünk a kényes döntések súlyát, mert ha nem figyelünk oda, hamar uzsonnát pörkölnek az idegenek az addig nemes harcosból. Ha gyorsak vagyunk, még sikeresen tudjuk feléleszteni társunkat, de a cserékre való lehetőségeket befolyásolja az is, milyen nehézségi szinten kezdtük el a játékot. (Összesen négy fokozat közül választhatunk.)
Okos enged, űrlény szenved
A baj általában csőstül jön, és komplett fedezékrendszerek árulkodnak arról, hogy itt bizony parkolni készül pár kedves idegen. A legtöbb ütközet általában nagyobb lélegzetvételű, jól felépített szakaszokkal. A szóköz gombbal hívhatjuk elő a battle focus menüjét, amivel az idő lassított folyásban halad, míg mi kiosztogatjuk a parancsokat a hatásos kooperáció megvalósítása végett. A menü kezelése eleinte talán kissé átláthatatlan és fura lehet, de pár csata után már rá lehet hangolódni a logikájára.
Az ellenség változatos módszerekkel indul ellenünk: automata ágyúval, repülő drónokkal, pajzzsal és minden hasznos dologgal felszerelve -- és mivel ők sem buták, folyamatosan változtatva helyzetüket bújnak hozzánk hasonlóan egyik fedezékből a másikba. Persze minket se kell félteni, telepíthetünk ágyúkat, dobhatunk füstgránátot, lebegtethetjük a kiszemelt lényt, és még számtalan taktikai mozdulatot hajthatunk végre. Eleinte a szokásos korhű fegyvereket fogjuk felkapkodni útközben, később aztán beszerezhetünk high-tech darabokat is, így idővel saját technológiájukat fordíthatjuk az idegenek ellen Izzasztó menetekben lesz részünk, de sokszor a kilátástalan helyzetekből is varázsolhatunk győzelmet egy kis fortéllyal.
Összességében az első pár küldetés végigjátszása után kezdhetünk bizakodni: a The Bureau egy fedezékalapú, okos shooternek tűnik, lineáris játékmenettel, gazdag narratívával és izgalmas ütközetekkel, mellyel talán a régi motorosok is meg tudnak barátkozni, ha nem utasítják el ezt a műfajt.
A játék augusztus 20-án várható PC-re, Xbox 360-ra, és PS 3-ra, később pedig a PC Guru hasábjain alaposabban is górcső alá vesszük a teljes értékű programot, egy hosszabb lélegzetvételű teszt keretében!
The Bureau: XCOM Declassified -- Megjelenés: 2013: augusztus 20. -- Gépigény: nem ismert
sajnos nekünk egyszerű halandóknak még majdnem 2 hét mire a kezeink közé kerül a cuccos