Őszintén szólva, néha úgy érzem, hogy sok nagyobb cégnél olyan emberek ülnek a vezetőségben, akik egy álomvilágban élnek, és halvány fogalmuk sincs arról, mire vágynak a játékosok. Vegyük például a Suicide Squad: Kill the Justice League nevezetű csodát, amiről még egy laikus is megmondhatta a bejelentése után, hogy ordas nagy bukás lesz, mivel (szinte) senki sem számított arra, hogy egy live service címet kalapálnak a csodás Arkham trilógia fejlesztői. Erre mi történt? Az Öngyilkos osztag mintegy 200 millió dolláros értékvesztést eredményezett a Warner számára, a Rocksteady Studios QA részlegének fele pedig bekerült az álláskeresők klubjába – mindezt persze az átszervezés jegyében.
Hasonlóan halva született ötletnek mondható a Concord is, a Sony esernyője alá tartozó Firewalk Studios lövöldéje ugyanis 40 dolláros árcímkével kívánta megvetni a lábát abban a hero shooter műfajban, ami már eleve telítettnek mondható, mindezt úgy, hogy május végén lett bejelentve, augusztus 23-án pedig már fel is került a boltok polcaira. Mi baj lehet ebből, nemde? Nos, ahogy azt sejthető volt, nagyjából minden, hírünk alanya ugyanis 697 játékossal ért fel a csúcsra Steamen (ehhez képest még az említett Suicide Squad-játék amúgy siralmas számai is kiemelkedőnek számítanak), egy elemző szerint pedig csupán 25 000 példány kelt el belőle a megjelenése óta, ami egy AAA cím esetében alsó hangon is ordas nagy bukásnak minősül. Érezte a Sony is, hogy valami nem kerek, tegnap ugyanis kiderült, hogy a vállalat ásott egy szép nagy gödröt a hátsó kertben, és már bele is dobta a rossz időben és rossz marketing kíséretében (miért érezték úgy a fejlesztők, hogy a névmások kihangsúlyozásával és a taszítóbbnál taszítóbb karaktermodellekkel majd el lehet adni ezt a produkciót?) megjelent programot.
„Bár a játék több aspektusa is elnyerte a játékosok tetszését, ráeszméltünk, hogy az alkotás és annak nyitánya nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna” – írta Ryan Ellis a PlayStation hivatalos oldalán. „Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy 2024. szeptember 6-tól kezdve offline állapotba helyezzük a Concordot, és megvizsgáljuk a további lehetőségeinket, azokat is beleértve, amikkel jobbal elérhetjük a játékosainkat” – tette hozzá. Mire ezeket a sorokat olvassátok, az FPS már le is került a digitális polcokról, de azoknak sem kell aggódniuk, akik esetleg bezsákolták a debütálást követően, mivel a PlayStation Store-on vagy a PlayStation Directen keresztül vásárolt példányok után azonnali visszatérítés jár, azok pedig, akik Steamen vagy az Epic Games Store-on húzták be a portékát, napokon belül visszakapják a pénzüket. Szeptember 6-án tehát végleg (?) búcsút inthetünk az elmúlt évek messze legnagyobb bukásának, ami jó tanulópénz lehet(ne) a többi kiadó számára, bár már többször is bebizonyosodott, hogy a józan észt valamiért szeretik otthon felejteni a fejesek. Az mindenesetre kalapemelést érdemel, hogy a Sony ilyen hamar belátta a hibáját, és nem hagyta teljesen kivérezni a Concordot.