Bár papíron a Sony (pontosabban a PlayStation) berkeiben is vannak marketingre szakosodott egyének, a Concord kapcsán lényegében minden hibát sikerült elkövetni, ami a garantált bukáshoz kell. Első körben ott van ugyebár a leleplezés, a Firewalk Studios lövöldéjét ugyanis május végén jelentette csak be a cég, három hónap pedig messze nem elegendő egy új IP számára ahhoz, hogy felkerüljön a videójátékok eleve sűrű térképére. Ott van aztán a választott műfaj, hiszen a hero shooterekből már évekkel ezelőtt kihozták a maximumot, így a stúdió „némileg” későn érkezett meg a bálba, amit a béta siralmas számai is alátámasztanak. Végső soron pedig nem szabad megfeledkezni arról, hogy egy 40 dolláros alkotással állunk szemben, holott első (és második) ránézésre látszik rajta, hogy a free to play ligában lenne a helye, de talán még ott sem nagyon rúgna labdába. Ezek után már csak zárójelben jegyeznénk meg, hogy a készítőknek fontosabb volt kihangsúlyozniuk a névmások jelentőségét, mint bármi mást, ami eleve elég jól belövi a célközönséget, avagy azt a „modern audience-t”, amire évek óta hivatkoznak az alkotók (legyen szó filmről, sorozatról vagy játékról), de valamiért még egyszer sem találkoztunk az ügyesen rejtőzködő csoport tagjaival.

A kudarc legjobb fokmérője, hogy a Concord mindössze 697 (!) játékossal ért fel a csúcsra Steamen, ami egy új, ráadásul a Sony által támogatott cím esetében minimum óriási zakónak mondható, amiből vélhetően akkor sem fog feltápászkodni az opusz, ha 1-2 hónap múlva ingyenessé teszik. Ebből az eredményből kiindulva nem túl meglepő, hogy az eladások is a béka se... feneke alatt vannak, egy iparági elemző, Simon Carless ugyanis azt írta az IGN csapatának, hogy az FPS-ből csupán 10 000 példány talált gazdára PC-n és 15 000 PS5-ön, ergo körülbelül 25 000 felhasználó gondolta úgy, hogy megéri benevezni egy sokadik hero shooterbe, amit a világon senki sem kért, a kiadó mégis jó ötletnek tartotta, hogy talicskában tolja a pénzt a fejlesztésbe. Kíváncsian várjuk, hogy a Sony megkegyelmez-e a brigádnak egy ekkora bukást követően (ne feledjük: jelenleg épp a leépítések és a bezárások korát éljük!), afelől ugyanis egy szemernyi kétségünk sincs, hogy magát a Concordot már semmi sem fogja visszahozni a sírból.