Még tavaly október elején írtunk arról, hogy komoly gondok lehetnek az eredetileg a The Last of Us Part 2-höz készült, végül azonban önálló címmé váló multiplayer mellékág fejlesztése körül. A meglehetősen ambiciózus, live-service kategóriában induló program sorsa tehát jó ideje erősen kétséges volt, majd decemberben a Naughty Dog pontot tett a találgatások végére, és egy rövid közleményben adták a rajongók tudtára, hogy már soha nem fog elkészülni a The Last of Us Online névre hallgató projekt. Egy bennfentes most elárulta, hogy a csapat már négy éve dolgozott rajta, mikor jött a hír, hogy a Sony kukázta az egészet és átirányítja a kollégákat más játékokhoz.
"A Factions körülbelül 4 évig állt fejlesztés alatt, több száz fős csapattal. A Sony-nál is hullott néhány fej emiatt" – állítja Jason Schreier, aki már többször szállított megbízható belsős információkat a Sonytól. Schreier megerősítette, hogy a fejlesztés meglehetősen erőforrás-igényes volt és több embert ért hidegzuhanyként, mikor a Sony leállította a munkálatokat. A bennfentes azt is elmondta, hogy a multis The Last of Us sosem volt mellék-projekt, ahogyan azt sokáig hangoztatták. Ez egy meglehetősen nagy AAA-cím lett volna, amit az is bizonyít, hogy négy évig folyamatosan fejlesztés alatt állt, több száz ember bevonásával.