A Survarium jelenleg is futó bétája a PvP komponenst mutatja be, holott a játék sokkal többnek ígérkezik egy mezei online lövöldözésnél – a fejlesztők ígérnek többek között kooperatív küldetéseket, piactérként funkcionáló városokat, illetve egy Freeplay módot, ami leginkább a Stalker-játékok és a DayZ szerelemgyerekének tűnik. Erről szól most a Vostok Games legfrissebb blogbejegyzése.
A csapat szerint a Freeplay egy, a PvP-s helyszíneknél „sokkal-sokkal nagyobb” pályán fog zajlani, és úgy fog működni, ahogy annak idején a Stalkerek: a világ anomáliái, állatai, mutánsai és egyéb veszélyei a játékosok közreműködése nélkül is folyamatosan interakcióba lépnek egymással, olyan érzést keltve, mintha egy folyton változó, tényleg élő területen járnánk, ahol egy algoritmus felel azért, hogy csak nagy ritkán fussunk össze más játékosokkal. Visszatérnek továbbá a Call of Pripyat radioaktív viharai, amelyek nagyjából kétóránként végigsöprik a pályát, arra késztetve a túlélőket, hogy akár egymással is harcra keljenek az életet jelentő óvóhelyekért. A vihar elvonulta után egy halom értékes lelet marad a terepen, amik 10 percig lesznek felszedhetők – az időlimit lejárta után egy részük örökre megsemmisül, szóval megint csak össze fogjuk akasztani a bajszot a többi játékossal.
Persze össze is lehet majd dolgozni, de abban mi a buli, nem igaz? A Freeplay pálya változásai és a róla begyűjtött cuccok egyébként csak akkor kerülnek elmentésre, ha a karakterünk túléli a küldetést. Amennyiben életét veszti szerencsétlen, minden erőfeszítésünk hiábavalónak bizonyul majd. Sajnos azt nem tudtuk meg, mikor lesz elérhető ez az ígéretes játékmód, de reméljük, minél hamarabb, mert a PvP-vel lassan tele van a radioaktív trutyitól fluoreszkáló bakancsunk.