A FireFly (szitakötő!) stúdió bejelentette, hogy elkészült a legújabb folt a Stronghold 2 stratégiai játékhoz, amely - és ez most egyéni ízléstől független - a legjobban ragadta meg a régi, várostromokkal tarkított idők hangulatát. Pöcegödrök, reterátbúvárok, egy szó, mint száz, volt minden, ami kellett - éppen csak az első rész frenetikus, utánozhatatlan és azóta is etalonnak számító hangulatát nem sikerült becsempészni a rossz minőségű 3D modellek, a kis felbontású textúrák, valamint a borzalmas mesterséges intelligencia közé. Aki játszott a Stronghold eredeti változatával, a mai napig a nosztalgia könnyeibe burkolva emlékezhet vissza a gyönyörű, aprólékosan - és kézzel rajzolt! - grafikára, a mesteri megoldásokra, és a nehéz játékmenetre, amely miatt garantáltan mindenki szája habzani kezdett a hadjárat közepe felé. Hát igen, nem minden folytatás ér fel sajnos az első részhez, a Stronghold második része pedig - bár önmagában nézve még mindig egy szórakoztató folt volt a valós idejű stratégiák piacán -, még csak meg sem közelítette a nagy elődöt.
No, de félre a búval, hiszen a FireFly, miközben dolgozik útvesztős, sötét középkori hangulatú szerepjátékán - reméljük, sikeres lesz a stílusváltás -, egy új, átfogó folttal örvendeztette meg a Stronghold rajongóit. Az új, közel 130 megás javítás (ne felejtsük el, hogy a szoftver két CD-n érkezett, ez tehát igen jelentős foltnak tekinthető) főképp grafikailag dobja majd meg a cuccot: valós idejű árnyékokat, bloomot, anizotropikus szűrést és teljes képernyős élsimítást építettek a motorba, amely talán egy kicsit megdobja majd az amúgy igen csak visszafogott látványvilágot. Ha pedig mindez nem volna elég, a többjátékos opciók igazi ráncfelvarráson estek át, rengeteget melóztak vele a készítők, hogy a cucc olyan szórakoztató legyen a multiplayer csaták során, mint magányosan, a tényleg jól összerakott kampányban is. Bekerült egy darab egyensúlyozás is - a tüzes balliszta mostantól nem lő automatikusan, hanem manuálisan kell neki célpontot adni hála az égnek! -, valamint számtalan bogarat irtottak ki acélbetétes bakanccsal, hogy ezután véletlenül se legelésszenek a 3D stratégiai játék mezőin. A foltot megtalálhatjátok a ltöltéseknél, illetve a hír alatt. A középkor szép, a középkor jó, uraim, kérem, most már kiengednének a vasszűzből? Köszönöm...
No, de félre a búval, hiszen a FireFly, miközben dolgozik útvesztős, sötét középkori hangulatú szerepjátékán - reméljük, sikeres lesz a stílusváltás -, egy új, átfogó folttal örvendeztette meg a Stronghold rajongóit. Az új, közel 130 megás javítás (ne felejtsük el, hogy a szoftver két CD-n érkezett, ez tehát igen jelentős foltnak tekinthető) főképp grafikailag dobja majd meg a cuccot: valós idejű árnyékokat, bloomot, anizotropikus szűrést és teljes képernyős élsimítást építettek a motorba, amely talán egy kicsit megdobja majd az amúgy igen csak visszafogott látványvilágot. Ha pedig mindez nem volna elég, a többjátékos opciók igazi ráncfelvarráson estek át, rengeteget melóztak vele a készítők, hogy a cucc olyan szórakoztató legyen a multiplayer csaták során, mint magányosan, a tényleg jól összerakott kampányban is. Bekerült egy darab egyensúlyozás is - a tüzes balliszta mostantól nem lő automatikusan, hanem manuálisan kell neki célpontot adni hála az égnek! -, valamint számtalan bogarat irtottak ki acélbetétes bakanccsal, hogy ezután véletlenül se legelésszenek a 3D stratégiai játék mezőin. A foltot megtalálhatjátok a ltöltéseknél, illetve a hír alatt. A középkor szép, a középkor jó, uraim, kérem, most már kiengednének a vasszűzből? Köszönöm...