A korábban inkább a kisebb címeiről ismert Housemarque kimondottan nagyot durrantott a 2021-ben befutott Returnallel, amelyben egyesült a AAA körítés és a roguelike alapokon nyugvó, meglehetősen kíméletlen játékmenet. Az időközben PC-re is megjelent opuszt követően sem pihennek a finnek, a State of Play-en ugyanis lerántották a leplet a Saros (ebből vajon hány vicc lesz idehaza?) névre hallgató alkotásukról, amely hasonló gameplay loopot kínál, mint a Returnal, a fejlesztők ugyanakkor eszközöltek néhány változtatást a könnyebb befogadhatóság érdekében.

A Sarosban egy Arjun Devraj nevű felfedező (akit egyébként Az Usher-ház bukása, A Bly-udvarház szelleme, a Mise éjfélkor és az Éjféli klub sztárja, Rahul Kohli kelt életre) felett vehetjük át az irányítást, aki Selene-hez hasonlóan egy idegen bolygón (Carcosa) reked, és többször is meg kell halnia az előrejutás érdekében. Ismerős felállás, nemde? Valóban, a Housemarque kreatívigazgatója, Gregory Louden ugyanakkor nem győzte hangsúlyozni, hogy ez a produkció egyfajta evolúcióként is felfogható, amelyben permanensen kiválaszthatjuk (és fejleszthetjük) a fegyvereinket, felszereléseinket, ami azért nagyban megkönnyítheti a folyamatosan változó világban való boldogulást. A Saros valamikor 2026-ban fog megjelenni PlayStation 5-re, és természetesen eleve optimalizálva lesz PS5 Próra. Szerintetek el lehet adni újra a Returnal receptjét, hozzáadva néhány extra fűszert?

A borítóképek forrása: PlayStation.Blog