A játék története nem az SG-1 sorozatot dolgozza fel újra, hanem azzal párhuzamosan fut, de igen valószínűnek tűnik, hogy az onnan megismert karakterek felbukkannak majd néha, a fejlesztők ugyanis tárgyalnak a színészekkel, hogy adják a hangjukat a projekthez. Persze még semmi sem biztos, de bizakodni lehet. Hat választható oldal lesz és ezek közül 3-3 lesz jó, illetve gonosz. Előbbi csoporthoz tartoznak a Csillagkapu csapatok, a felszabadított Jaffák és az Asgardok, utóbbihoz pedig a Goa'uldok, a hozzájuk hű Jaffák és a fejlesztők saját kreálmánya, az Op-Core. Ezek olyanok, mint a CSK osztagok, csak lelkiismeret és morális bázis nélkül (őket korábban még a Földről is el kellett szállítani egy másik bolygón lévő börtönbe az emberek biztonsága miatt, valószínűleg onnan törnek majd ki), őket a sorozat íróival szorosan együttműködve tervezték meg.
Mind a hat frakciónak meg lesz a maga fő küldetéssorozata, a saját szemszögéből átélhető története, így a rajongóknak érdemes lesz az összes oldallal végigjátszani a történetet, hogy megkapják a teljes képet. A cselekedeteknek ráadásul következményei is lesznek a világokra nézve, mivel a Cheyenne szakítani akar az MMO-knál berögződött statikus világokkal. Például a sorozatban a Tollana bolygó elpusztult, de itt még korábban mehetünk oda, így befolyásolhatjuk, mi legyen majd vele. De azoknak sem kell aggódniuk, hogy lemaradnak valamiről, akik nem azonnal csatlakoznak, mert minden új játékos elölről kezdi a történetet, úgy, hogy a világok még érintetlenek lesznek számára. Ezt egyfajta többrétegű instázással (instancinggal) akarják megoldani, de konkrétumokat nem árultak még el. A felmerülő paradoxonokról sem nyilatkoztak, csak annyit, hogy vannak ennek megoldására is ötleteik.
A harcrendszer túlélte a prototípus fázist, így megmaradt egy taktikus, szerepjátékos küzdelemnek, külső nézetben (végig így kell majd játszani). A taktikázás nagyon fontos lesz, csakúgy, mint a fedezékek kihasználása. Az M.I. által vezérelt ellenfelek legalábbis használni fogják, tehát ajánlott kétszer is átgondolni, hogy miként támadunk meg valakit. Ráadásul nem szkriptekre támaszkodnak majd, hanem a helyzettől függően cselekednek ellenfeleink.
De nem csak a harc kap fontos szerepet, hiszen akár úgy is el lehet jutni a legmagasabb szintig és a történet végéig, hogy egyszer sem használunk fegyvert! A tudományra vagy más, nem katonai dologra szakosodott karaktereknek is lesz bőven lehetősége, számukra is rengeteg mindent beépítenek a játékba, miközben azért a harc kidolgozását sem hanyagolják el természetesen. Ami szintén új dolog, az a minijátékok és puzzle elemek megjelenése, melyek olyan feladatokhoz lesznek hozzárendelve, melyeket más játékokban kattintással el lehet intézni, mint például a zárak feltörése. Máshol csak várunk, hogy a gép meghatározza, sikeres volt-e a kísérlet vagy sem, míg itt nekünk kell majd megdolgozni a sikerért.
A kapuk kódjainak megszerzésére a legegyszerűbb módszer az lesz, hogy olyan küldetéseket kell elvállalni, melyek átküldenek egy másik világba, de másként is megkaparinthatjuk őket, viszont erről is mélyen hallgatnak a fejlesztők. Ugyanez a helyzet, azaz síri csend a PvP mód körül is, de legalább annyi biztos, hogy lesz és külön arénákban, csatatereken is lehet majd küzdeni, de ez még csak a jéghegy csúcsa.
A fentiek elég meggyőzően hangzanak, ha sikerül mindent megvalósítani, akkor egy nagyszerű játék sülhet ki belőle. A helyszín az alapjátékban a Tejút lesz, tehát az első sorozat helyszíneit (és persze azok mellett újakat) lehet majd meglátogatni, de későbbi kiegészítőkben elképzelhető, hogy akár az Atlantisz-sorozat is visszaköszön, illetve az utolsó két évadból az Ori-szál is tiszteletét teheti majd valamikor. De lesznek majd ingyenes, kisebb csomagok is, melyek új dolgokat adnak majd a világhoz és ezekkel jutunk majd el a kiegészítőkig. Végül még azt fontos megemlíteni, hogy a fejlesztők szorosan együttműködnek a sorozat alkotóival, így garantálva az ott megszokott minőséget. A nagy titkolózásnak is hamarosan vége lesz, és az elkövetkező hónapokban még több képet, videót és információt adnak ki, már alig várjuk!
Mind a hat frakciónak meg lesz a maga fő küldetéssorozata, a saját szemszögéből átélhető története, így a rajongóknak érdemes lesz az összes oldallal végigjátszani a történetet, hogy megkapják a teljes képet. A cselekedeteknek ráadásul következményei is lesznek a világokra nézve, mivel a Cheyenne szakítani akar az MMO-knál berögződött statikus világokkal. Például a sorozatban a Tollana bolygó elpusztult, de itt még korábban mehetünk oda, így befolyásolhatjuk, mi legyen majd vele. De azoknak sem kell aggódniuk, hogy lemaradnak valamiről, akik nem azonnal csatlakoznak, mert minden új játékos elölről kezdi a történetet, úgy, hogy a világok még érintetlenek lesznek számára. Ezt egyfajta többrétegű instázással (instancinggal) akarják megoldani, de konkrétumokat nem árultak még el. A felmerülő paradoxonokról sem nyilatkoztak, csak annyit, hogy vannak ennek megoldására is ötleteik.
A harcrendszer túlélte a prototípus fázist, így megmaradt egy taktikus, szerepjátékos küzdelemnek, külső nézetben (végig így kell majd játszani). A taktikázás nagyon fontos lesz, csakúgy, mint a fedezékek kihasználása. Az M.I. által vezérelt ellenfelek legalábbis használni fogják, tehát ajánlott kétszer is átgondolni, hogy miként támadunk meg valakit. Ráadásul nem szkriptekre támaszkodnak majd, hanem a helyzettől függően cselekednek ellenfeleink.
De nem csak a harc kap fontos szerepet, hiszen akár úgy is el lehet jutni a legmagasabb szintig és a történet végéig, hogy egyszer sem használunk fegyvert! A tudományra vagy más, nem katonai dologra szakosodott karaktereknek is lesz bőven lehetősége, számukra is rengeteg mindent beépítenek a játékba, miközben azért a harc kidolgozását sem hanyagolják el természetesen. Ami szintén új dolog, az a minijátékok és puzzle elemek megjelenése, melyek olyan feladatokhoz lesznek hozzárendelve, melyeket más játékokban kattintással el lehet intézni, mint például a zárak feltörése. Máshol csak várunk, hogy a gép meghatározza, sikeres volt-e a kísérlet vagy sem, míg itt nekünk kell majd megdolgozni a sikerért.
A kapuk kódjainak megszerzésére a legegyszerűbb módszer az lesz, hogy olyan küldetéseket kell elvállalni, melyek átküldenek egy másik világba, de másként is megkaparinthatjuk őket, viszont erről is mélyen hallgatnak a fejlesztők. Ugyanez a helyzet, azaz síri csend a PvP mód körül is, de legalább annyi biztos, hogy lesz és külön arénákban, csatatereken is lehet majd küzdeni, de ez még csak a jéghegy csúcsa.
A fentiek elég meggyőzően hangzanak, ha sikerül mindent megvalósítani, akkor egy nagyszerű játék sülhet ki belőle. A helyszín az alapjátékban a Tejút lesz, tehát az első sorozat helyszíneit (és persze azok mellett újakat) lehet majd meglátogatni, de későbbi kiegészítőkben elképzelhető, hogy akár az Atlantisz-sorozat is visszaköszön, illetve az utolsó két évadból az Ori-szál is tiszteletét teheti majd valamikor. De lesznek majd ingyenes, kisebb csomagok is, melyek új dolgokat adnak majd a világhoz és ezekkel jutunk majd el a kiegészítőkig. Végül még azt fontos megemlíteni, hogy a fejlesztők szorosan együttműködnek a sorozat alkotóival, így garantálva az ott megszokott minőséget. A nagy titkolózásnak is hamarosan vége lesz, és az elkövetkező hónapokban még több képet, videót és információt adnak ki, már alig várjuk!
A készítők szerint az Asgardok nem lesznek olyan túlerőbben a földiharcban, mint az űrcsatákban. Különleges robotokat is befognak vetni céljaik elérése érdekében.