Az első dolog, ami szembetűnő, a helyszínek, ezek Agnos és Anima
Vitrus. Előbbi egy mesterséges világ, nem igazi bolygó, mert csak olyan
formát ölt a hatalmas mesterséges intelligencia, és az ősökkel hozható
összefüggésbe az eredete. A másik ellenben egy növényekkel borított
bolygó, aminek létrehozásakor a Gaia elméletet vették alapul, tehát
maga a bolygó is él. Ezeket azonban egy jó ideig nem fogjuk látni, mert
mind a kettő magas szintű (a 40. környékén)
karaktereknek lesz elérhető, de legalább akkor egymás után kapjuk őket,
ugyanis az Agnosról az Anima Virtusra kell utaznunk a történet szerint.
A másik talán az a jelenet, mikor a burjánzó növényvilággal borított bolygóra lépve egyből halálsiklók vesznek támadás alá. Ez pontosan így nem biztos, hogy elő fog fordulni a játék folyamán, de hasonló eseményekre számítani kell majd, hiszen a történet fontos szerepet játszik a Stargate Worldsben, ahhoz pedig az ilyen hangulatos szkriptelt események is hozzá tartoznak. Azt a bizonyos szöveget ("Békével jöttünk. Várjunk csak... Mégsem!") pedig csupán viccnek szánták.
Már felkerült hozzánk is az a kis videó, ami egy korai változatát mutatja be röviden annak a drónnak, ami az Asgardokat kíséri majd mindenhová, de ez látható volt a kedvcsinálóban is. A drón több mint egy egyszerű "pet" (belőlük is lesz majd, de többet még nem tudunk), inkább a gyenge fizikummal bíró Asgardok testőreinek lehet őket tekinteni, mert ha harcra kerül a sor, akkor ezeket a szerkezeteket kell irányítanunk ennél a fajnál. A drónok MI-je is elég okos lesz, mert amellett, hogy követik "gazdájukat" és alapvető parancsokat lehet nekik adni, lényegében önjáró "fegyverplatformok".
A harc kiemelt szerepet kap a játékban (olyan 60-40% vagy 70-30% arányban), és egyedi is lesz az MMORPG-k világában. A taktika és a fedezékek használata rendkívül fontos, de azért nem kell FPS veteránnak lenni, hogy győztesen kerüljünk ki a csatákból. Viszont nem is az életerőpontjaink száma fogja eldönteni, életben maradunk-e, hanem a megadott lehetőségek kihasználása (fedezékbe vonulás, taktika). Ez azért van, mert más MMOG-kkel szemben itt nem az ÉP-k tápolásával lesz nagyobb esélyünk győzni, hanem a fent említettek kihasználásával. Szintlépésnél ugyan növekszik egy kicsit az életerőnk, de az igazi bónusz az elérhető jobb felszerelésekben rejlik, melyek nagyobb védelmet nyújtanak.
A megfelelő stratégia alkalmazása azért is nagyon fontos, mert az MI dinamikusan felméri a terepet, és legyen szó akár baráti, akár ellenséges egységekről, a környezet adottságainak megfelelően mozognak majd, tehát mindig szemmel kell tartani társainkat, hogy ők mit csinálnak és az ellenséget is, hogy merről próbálnak megkerülni. Ha pedig nem figyelünk, akkor egyel kevesebb fő tér vissza a bázisra a csillagkapun át. Ez viszont nem a sorozatból megismert SGC (Csillagkapu Parancsnokság) lesz, mert a szűk felépítése miatt nem igazán lenne erre alkalmas, bár ellátogatunk majd oda többször is, és összecsapások, egyéb események is történnek majd ott.
Azt még nem árulták el, ez a bázis hol lesz (mindkét oldal rendelkezni fog eggyel), ahogy azt sem, pontosan hány bolygót lehet meglátogatni, csak később szeretnék ezt nyilvánosságra hozni. A rajtuk található csillagkapukhoz tartozó címeket pedig vagy megkapjuk az aktuális küldetéshez, vagy jutalom formájában kerülnek birtokunkba, néhány pedig eleve adott lesz, tehát a helyzettől függ, hogyan szerezzük meg őket. A játék az első Csillagkapu sorozathoz kötődik leginkább, de talán lesz kapcsolat a most készülődő új szériával is, bár ezt még nem hajlandók megerősíteni a készítők.
A történet felépítése olyan lesz, mint a tévésorozatban, tehát az elején bemutatják, ki ellen kell harcolni, majd jöhet a legyőzéséhez szükséges technológia összegyűjtése, közbeiktatva személyes sztoriszálakat is. Bővebben azonban még nem beszélnek arról a srácok, mi is fog pontosan történni, ki lesz a gonosz, milyen veszélyt jelent a Földre és a galaxisra nézve. A történetet nem csak a naplónkon át osztják meg velünk, hanem a játék világán keresztül is, attól függően, hogy játszunk, miként érintkezünk a környezetünkkel. A készítők az NPC-k szerepét is limitálni szeretnék ebben, mert szerintük az sokkal érdekesebb, ha egy küldetés keretében, a cselekedeteink nyomán derül ki számunkra a történet, mint ha egy karakter csak elmesélné.
A végjáték, tehát a történet befejezése utáni lehetőségeinkről is mélyen hallgatnak egyelőre, mert elmondásuk szerint az nagyban függ attól, hogy korábban mit csináltunk. Anélkül, hogy lelőnék a poént, elárulták, a II. világháború utáni hidegháború egy jó metafora lenne arra, nagyjából mi történik majd.
A grafikáról már rég beszéltünk, nézzük, mi újat sikerült kideríteni! Jelenleg még nincs végleges döntés arról, beépítsék-e a DirectX10-et, de foglalkoznak a dologgal. Mint ismeretes, a fejlesztők az Unreal 3-as motort használják, de ez nem jelenti azt, hogy olyan magas lesz a gépigény, mint az UT3-nál vagy a Gears of Warnál (valószínűleg nem lesz kötelező a Shader Model 3, és néhány éves konfiggal még biztonságban érezheti magát mindenki). A fejlesztők is tudják, a többségnek nincs erőműve, ezért nagy mértékben skálázható lesz a grafika. Sőt, az Unreal motor által biztosított mindenféle csilli-villi effekt vagy árnyékok nélkül is szép lesz a játék, mert már eleve ezt szem előtt tartva rajzolják meg a textúrákat. Persze, ha valakinek a legújabb hardverek is rendelkezésére állnak, akkor azokat is teljes mértékben ki lehet majd használni.
Mivel a Cheyenne egy minden szempontból minőségi játékot szeretne kiadni a keze közül, annyi időt áldoznak a finomhangolásra és tesztelésre, amennyi csak kell. Most még a belső tesztelések folynak, a játék működőképes, a szerverek is futnak, de néhány hónapig marad ez a zárt kör, majd utána nyitnak a játékosok felé. Képeket, videókat, további információkat is megjelentetnek menet közben, együttműködve a sorozatokkal, filmekkel is (tehát lehet, hogy majd például az Ark of Truth, DVD-re készülő film lemezén is lesznek a játékhoz kapcsolódó extrák). A cél 2008 vége, de semmi garancia nincs arra, hogy nem lesz késés, ha szükségét érzik.
A másik talán az a jelenet, mikor a burjánzó növényvilággal borított bolygóra lépve egyből halálsiklók vesznek támadás alá. Ez pontosan így nem biztos, hogy elő fog fordulni a játék folyamán, de hasonló eseményekre számítani kell majd, hiszen a történet fontos szerepet játszik a Stargate Worldsben, ahhoz pedig az ilyen hangulatos szkriptelt események is hozzá tartoznak. Azt a bizonyos szöveget ("Békével jöttünk. Várjunk csak... Mégsem!") pedig csupán viccnek szánták.
Már felkerült hozzánk is az a kis videó, ami egy korai változatát mutatja be röviden annak a drónnak, ami az Asgardokat kíséri majd mindenhová, de ez látható volt a kedvcsinálóban is. A drón több mint egy egyszerű "pet" (belőlük is lesz majd, de többet még nem tudunk), inkább a gyenge fizikummal bíró Asgardok testőreinek lehet őket tekinteni, mert ha harcra kerül a sor, akkor ezeket a szerkezeteket kell irányítanunk ennél a fajnál. A drónok MI-je is elég okos lesz, mert amellett, hogy követik "gazdájukat" és alapvető parancsokat lehet nekik adni, lényegében önjáró "fegyverplatformok".
A harc kiemelt szerepet kap a játékban (olyan 60-40% vagy 70-30% arányban), és egyedi is lesz az MMORPG-k világában. A taktika és a fedezékek használata rendkívül fontos, de azért nem kell FPS veteránnak lenni, hogy győztesen kerüljünk ki a csatákból. Viszont nem is az életerőpontjaink száma fogja eldönteni, életben maradunk-e, hanem a megadott lehetőségek kihasználása (fedezékbe vonulás, taktika). Ez azért van, mert más MMOG-kkel szemben itt nem az ÉP-k tápolásával lesz nagyobb esélyünk győzni, hanem a fent említettek kihasználásával. Szintlépésnél ugyan növekszik egy kicsit az életerőnk, de az igazi bónusz az elérhető jobb felszerelésekben rejlik, melyek nagyobb védelmet nyújtanak.
A megfelelő stratégia alkalmazása azért is nagyon fontos, mert az MI dinamikusan felméri a terepet, és legyen szó akár baráti, akár ellenséges egységekről, a környezet adottságainak megfelelően mozognak majd, tehát mindig szemmel kell tartani társainkat, hogy ők mit csinálnak és az ellenséget is, hogy merről próbálnak megkerülni. Ha pedig nem figyelünk, akkor egyel kevesebb fő tér vissza a bázisra a csillagkapun át. Ez viszont nem a sorozatból megismert SGC (Csillagkapu Parancsnokság) lesz, mert a szűk felépítése miatt nem igazán lenne erre alkalmas, bár ellátogatunk majd oda többször is, és összecsapások, egyéb események is történnek majd ott.
Azt még nem árulták el, ez a bázis hol lesz (mindkét oldal rendelkezni fog eggyel), ahogy azt sem, pontosan hány bolygót lehet meglátogatni, csak később szeretnék ezt nyilvánosságra hozni. A rajtuk található csillagkapukhoz tartozó címeket pedig vagy megkapjuk az aktuális küldetéshez, vagy jutalom formájában kerülnek birtokunkba, néhány pedig eleve adott lesz, tehát a helyzettől függ, hogyan szerezzük meg őket. A játék az első Csillagkapu sorozathoz kötődik leginkább, de talán lesz kapcsolat a most készülődő új szériával is, bár ezt még nem hajlandók megerősíteni a készítők.
A történet felépítése olyan lesz, mint a tévésorozatban, tehát az elején bemutatják, ki ellen kell harcolni, majd jöhet a legyőzéséhez szükséges technológia összegyűjtése, közbeiktatva személyes sztoriszálakat is. Bővebben azonban még nem beszélnek arról a srácok, mi is fog pontosan történni, ki lesz a gonosz, milyen veszélyt jelent a Földre és a galaxisra nézve. A történetet nem csak a naplónkon át osztják meg velünk, hanem a játék világán keresztül is, attól függően, hogy játszunk, miként érintkezünk a környezetünkkel. A készítők az NPC-k szerepét is limitálni szeretnék ebben, mert szerintük az sokkal érdekesebb, ha egy küldetés keretében, a cselekedeteink nyomán derül ki számunkra a történet, mint ha egy karakter csak elmesélné.
A végjáték, tehát a történet befejezése utáni lehetőségeinkről is mélyen hallgatnak egyelőre, mert elmondásuk szerint az nagyban függ attól, hogy korábban mit csináltunk. Anélkül, hogy lelőnék a poént, elárulták, a II. világháború utáni hidegháború egy jó metafora lenne arra, nagyjából mi történik majd.
A grafikáról már rég beszéltünk, nézzük, mi újat sikerült kideríteni! Jelenleg még nincs végleges döntés arról, beépítsék-e a DirectX10-et, de foglalkoznak a dologgal. Mint ismeretes, a fejlesztők az Unreal 3-as motort használják, de ez nem jelenti azt, hogy olyan magas lesz a gépigény, mint az UT3-nál vagy a Gears of Warnál (valószínűleg nem lesz kötelező a Shader Model 3, és néhány éves konfiggal még biztonságban érezheti magát mindenki). A fejlesztők is tudják, a többségnek nincs erőműve, ezért nagy mértékben skálázható lesz a grafika. Sőt, az Unreal motor által biztosított mindenféle csilli-villi effekt vagy árnyékok nélkül is szép lesz a játék, mert már eleve ezt szem előtt tartva rajzolják meg a textúrákat. Persze, ha valakinek a legújabb hardverek is rendelkezésére állnak, akkor azokat is teljes mértékben ki lehet majd használni.
Mivel a Cheyenne egy minden szempontból minőségi játékot szeretne kiadni a keze közül, annyi időt áldoznak a finomhangolásra és tesztelésre, amennyi csak kell. Most még a belső tesztelések folynak, a játék működőképes, a szerverek is futnak, de néhány hónapig marad ez a zárt kör, majd utána nyitnak a játékosok felé. Képeket, videókat, további információkat is megjelentetnek menet közben, együttműködve a sorozatokkal, filmekkel is (tehát lehet, hogy majd például az Ark of Truth, DVD-re készülő film lemezén is lesznek a játékhoz kapcsolódó extrák). A cél 2008 vége, de semmi garancia nincs arra, hogy nem lesz késés, ha szükségét érzik.
Necros! Asgardok,goauldok is tudnak angolul... ,egyébként meg kiderül hogyan fejlődtek ki a wrathek.
DnP! Carter őrnagyot képzelte abban a részben.
A fő sztorinak lesz vége, de persze majd könnek a különféle kisebb letölthető cuccok, a kiegészítők, majd valamikor a folytatás... Mint a többi MMO-nál is, tehát nem kell aggódni, bőven lesz mit csinálni.
Az SGA-t én is nézem, de eddig nem lettem a rabja (az első évad felén már túlvagyok). A karakterek egy része jó, néhánnyal még hadilábon állok, meg van pár dolog, amit remélem, javítanak a későbbiekben. Talán azt sajnálom a legjobban, hogy a dr. Weirt játszó színésznő külsőre és tehetségre sincs közel az eredeti színésznőhöz, Jessica Steenhez. A Wrath sem hatott meg egyelőre, az továbbra is idegesít, hogy minden bolygón tudnak angolul, meg pár apróság. De Rodney miatt semmiképp nem hagyom abba, nagy figura.