A Blizzard, ahogy ígérte, a mai napon nyilvánosságra hozta, melyik játékon dolgozik. Igaz, nem volt nagy meglepetés, hiszen már egy jó ideje, szinte 100%-ra lehetett venni a zergek, protossok és terranek visszatérését. Ettől függetlenül az egész világ felbolydult a hír hallatán. A látványos és hangulatos bemutató után több fejlesztő leült és válaszolgatott a feltett kérdésekre, név szerint: Rob Pardo, Chris Sigaty, Dustin Browder, Mike Morhaime, Paul Sams, Chris Metzen és Jungwon Hahn.
Az előbb említett Dustin Browder a játék fődizájnere, ő az EA-nál dolgozott korábban a Lord of the Rings RTS-eken. Dióhéjban a részletek:
A fejlesztés röviddel a Warcraft III: The Frozen Throne befejezése után indult, 2003-ban. Csak három faj lesz, nem lesz negyedik. A Battle.net oldalon lesznek változások, új dolgok, de erről még nem beszéltek bővebben és arról sem nyilatkoztak, hogy az újítások között szerepel-e majd az, hogy fizetős lesz a szerver. Visszatért három szereplő az első játékból, név szerint Zeratul, Jim Raynor, és Kerrigan is. Az többjátékos mód volt a fejlesztés középpontjában, az egyjátékos módot a munkák végső fázisában dolgozzák ki részletesen (ez számomra egy kicsit aggasztó...). A történetet ott folytatják, ahol a Brood War befejeződött. A játék csak PC-re és Macintoshra készül, nem terveznek konzolverziókat.
Marad a három faj, sok új egységgel, és marad a régi felállás, azaz egy jól kiegyensúlyozott, izgalmas, tempós RTS. Mind emellé kapunk egy pálya-, küldetés- és scriptszerkesztőt is. A látványról egy teljesen új, 3D-s motor gondoskodik, mely természetesen DX10 kompatibilis lesz (egyelőre még nem az, a pre-alfa állapot miatt, de minden valószínűség szerint belekerül), maga a játék pedig Vista alatt is jól érzi majd magát. Lesz több sebességi fokozat is, hasonlóképp a Warcraft III-hoz. A gépigény még nem tisztázott, de a 2.0-s pixel shaderrel szerelt kártyákat is támogatja a játék.
A fejlesztőcsapat 40 fős, de külsős cégek is besegítenek. Költségvetés lényegében nincs, annyi pénzt költenek, amennyi szükséges a lehető legjobb játék megalkotásához. A WoW játékok fejlesztése egy kicsit lassított a projekten, de egy ideje újra teljes gőzzel megy a munka. A nyersanyaggyűjtés és menedzsment nagyrészt ugyanaz marad, de itt is várhatóak változások, de még mindig a lelőhelyek kezelése lesz a győzelem forrása, erről biztosították a rajongókat a Blizzardosok. Nem lesz limit egységek kiválasztásánál, ennek lehet örülni vagy sem, kinek-kinek ízlése szerint. A fajok közti egyensúlyra is nagyon odafigyelnek, amire néhány nagyon erős egységet elnézve szükség is lesz.
Úgy érzik, nincsen szükség olyan csilli-villi elemekre, mint például a Supreme Commanderben a nagymértékű zoomolási lehetőség. Mikor arról kérdezték őket, hogy nem akarnának-e új címet is tervezni, kilépve a három márkanevük mögül, azt válaszolták, ők nagyon szeretik azt a hármat és jól elvannak velük. Bővebben nem nyilatkoztak, tehát a Diablo 3 után epekedőknek még várniuk kell.
Új egységek vagy régiek, de új tulajdonsággal:
A hivatalos videók elérhetők a letöltések között, közvetlenül a szerverünkről is levadászhatjátok ezeket! A galériáinkban pedig megtaláljátok az összes képet; a művészi munkákat se hagyjátok ki, gyönyörűek azok is. A megjelenésről annyit mondtak, hogy "amint kész lesz, kiadjuk", de tekintve a jövő évi tizedik évfordulót, 2008 tavasza nagyon valószínűnek tűnik.
Az előbb említett Dustin Browder a játék fődizájnere, ő az EA-nál dolgozott korábban a Lord of the Rings RTS-eken. Dióhéjban a részletek:
A fejlesztés röviddel a Warcraft III: The Frozen Throne befejezése után indult, 2003-ban. Csak három faj lesz, nem lesz negyedik. A Battle.net oldalon lesznek változások, új dolgok, de erről még nem beszéltek bővebben és arról sem nyilatkoztak, hogy az újítások között szerepel-e majd az, hogy fizetős lesz a szerver. Visszatért három szereplő az első játékból, név szerint Zeratul, Jim Raynor, és Kerrigan is. Az többjátékos mód volt a fejlesztés középpontjában, az egyjátékos módot a munkák végső fázisában dolgozzák ki részletesen (ez számomra egy kicsit aggasztó...). A történetet ott folytatják, ahol a Brood War befejeződött. A játék csak PC-re és Macintoshra készül, nem terveznek konzolverziókat.
Marad a három faj, sok új egységgel, és marad a régi felállás, azaz egy jól kiegyensúlyozott, izgalmas, tempós RTS. Mind emellé kapunk egy pálya-, küldetés- és scriptszerkesztőt is. A látványról egy teljesen új, 3D-s motor gondoskodik, mely természetesen DX10 kompatibilis lesz (egyelőre még nem az, a pre-alfa állapot miatt, de minden valószínűség szerint belekerül), maga a játék pedig Vista alatt is jól érzi majd magát. Lesz több sebességi fokozat is, hasonlóképp a Warcraft III-hoz. A gépigény még nem tisztázott, de a 2.0-s pixel shaderrel szerelt kártyákat is támogatja a játék.
A fejlesztőcsapat 40 fős, de külsős cégek is besegítenek. Költségvetés lényegében nincs, annyi pénzt költenek, amennyi szükséges a lehető legjobb játék megalkotásához. A WoW játékok fejlesztése egy kicsit lassított a projekten, de egy ideje újra teljes gőzzel megy a munka. A nyersanyaggyűjtés és menedzsment nagyrészt ugyanaz marad, de itt is várhatóak változások, de még mindig a lelőhelyek kezelése lesz a győzelem forrása, erről biztosították a rajongókat a Blizzardosok. Nem lesz limit egységek kiválasztásánál, ennek lehet örülni vagy sem, kinek-kinek ízlése szerint. A fajok közti egyensúlyra is nagyon odafigyelnek, amire néhány nagyon erős egységet elnézve szükség is lesz.
Úgy érzik, nincsen szükség olyan csilli-villi elemekre, mint például a Supreme Commanderben a nagymértékű zoomolási lehetőség. Mikor arról kérdezték őket, hogy nem akarnának-e új címet is tervezni, kilépve a három márkanevük mögül, azt válaszolták, ők nagyon szeretik azt a hármat és jól elvannak velük. Bővebben nem nyilatkoztak, tehát a Diablo 3 után epekedőknek még várniuk kell.
Új egységek vagy régiek, de új tulajdonsággal:
- Colossus: földi jármű, két lézerágyúval, sok zerget képes egyszerre leteríteni, nagyban hasonlítanak a Világok Harca című filmben a látott hatalmas tripodokra.
- Terran Reapers: nagyokat tud ugrani a "jump jet" segítségével és két géppisztolya van, ez volt az egyetlen új, nem protoss egység, amiről hajlandóak voltak beszélni. A magasabban elhelyezkedő bázisok gyenge pontjait jól ki lehet velük használni.
- Stalker: négylábú egység, amely képes teleportálni, de utána kell egy rövid újratöltődési idő, hogy újra használhassa ezt a képességét.
- Egyelőre név nélkül: hatalmas férgek, melyek a föld alól bújnak elő és Zerglingeket bocsájtanak ki magukból.
- Warprey: Új repülő egység, mely folyamatos lézersugarat lövell ki magából, és minél tovább tüzel, annál többet sebez. Néhány ilyen egy Battle Cruisert is simán leterít, de pár Marine meg őket teszi ártalmatlanná.
- Phoenix: szintén repülő egység, képes túltölteni a fegyverzetét és így nagyobb tűzerőre tesz szert, ám ha ezt alkalmazza a játékos, akkor figyelnie kell, mert ez után néhány másodpercig nem tud sem mozdulni, sem támadni az egység.
- Zealot: egy új képességük van, a gyorsítás, ezzel egy rövidebb távot sokkal gyorsabban képesek megtenni, javítva ezzel az esélyeiket a menekülő ellenség elkapására.
- Immortal: lényegében legyőzhetetlenek a nehéztüzérség számára, hiszen a lövések bekapcsolják a szinte áthatolhatatlan pajzsukat. A Marine egységek viszont itt is jól jönnek, ők ugyanis nem aktiválják ezt a védelmet, és simán megölhetik.
- Zerglingek: ők sem újak, de van egy hatékony új képességük. Egy rövid mutációs szakasz után tudnak alakulni zöldes fényben ragyogó öngyilkos bombákká, és így elgurulhatnak bárhová, nagy pusztítást okozva.
- Mothership (Anyahajó): ebből egyszerre csak egy lehet a pályán. Három különleges képességük van, az első az Time Bomb (Időbomba). Ha ezt aktiváljuk, akkor egy erőtér formálódik a hajó körül, mely képes megállítani bármilyen rakétát, melyek az erőtér megszűnése után ártalmatlanul hullanak a földre. A második a Planet Cracker (Bolygóroppantó) névre hallgat, ez több lézersugarat lövell ki egy időben, és mindent elpusztít a hajó alatt, sőt a hatóidőben képes mozogni is, így tornádóként söpörhet végig a terepen. Az utolsó a Black Hole (Fekete Lyuk), mely értelemszerűen lyukat hoz létre a "tér-idő-kontinuumban", és beszippant minden hajót a környékről. A bemutatón pillanatok alatt eltüntettek így négy Battle Cruisert...
- Minden protoss egység képes lesz pylon területet létrehozni bárhol a látható térképen, így olyan helyen is építkezhet, ahol nem várnánk.
A hivatalos videók elérhetők a letöltések között, közvetlenül a szerverünkről is levadászhatjátok ezeket! A galériáinkban pedig megtaláljátok az összes képet; a művészi munkákat se hagyjátok ki, gyönyörűek azok is. A megjelenésről annyit mondtak, hogy "amint kész lesz, kiadjuk", de tekintve a jövő évi tizedik évfordulót, 2008 tavasza nagyon valószínűnek tűnik.
Egy jó rajóngo ennek a játék .
Zerg=A nemes Husdarálo Nép
Protoss=kecses elf utánzat
Terran=Ember
(ha már cifrázzuk a dolgot )
@CAT
Nemes protoss?.Azok,akik a zergek miatt bolygókat perzselnek föl,kiírtva a civil lakosságot is?.Na azért....Egyébként nekem a protoss a kedvencem,szóval elnézem nekik ezt a "kis hibájukat".
A Warhammerrel kapcsolatban nem tudok semmit elmondani,mivel nem játszottam vele,de már így látatlanba is egyetértek veled.
Bár én még nem nyomattam a StarCraft -ot, mindig is ki akartam próbálni!!!
És végre!!! Mai külsőben még élvezetesebb lesz!!!
Csak ne csúsztassák, meg hasonlók!!!
Már itt is az van!
VAgyis a fórumból már látszik!
Szentem is jó lesz,nem is kicsit nagyon!
(Legalábbis nekik biztos tiszteletlenség, hogy e zöld izomkolosszusokkal hasonlítják őket össze ).
Amúgy szerintem a Zerg sokkal inkább a Káosszal vonható párhuzamba, ha Warhammer40K-nál járunk. Gondoljunk csak az Infested Terran-okra... Ugyanolyan "megszállottak", mint a Káosz erői. Csak éppen itt nem biológiai átalakításról van szó, hanem a hiperűr démonai általi megszállottságról.
De ez a WH40K párhuzam a Blizzard részéről kiváló húzás volt!
- Terran = Space Marines
- Zerg = Tyrandis
- Protoss = Tau + Eldar
OFF:
-Ugye nem lesz havidijas interneten játszani?
Protoss=ork+elf
Elf:
-történetüket tekintve
Ork:
-erejüket tekintve(pl. Zealot-Grunt)
-törzsekben élnek,ami hasonló az ork klánokhoz
Egyébként legalább a 2-vel és a kiegészítőjével játszál,mert azok még futnak is a mai gépeken.Én azokat végigvittem és nagyon jók.De az 1-gyel én sem játszottam,és valószínű,hogy nem is fogok.
Amúgy köszönjük az ismertetőt a kultúráról.
Amúgy háborúznak az állatok is a vadonban... De attól még nem alkotnak a hordákon, falkákon kívül magasabb rendű civilizációt. Pl. az oroszlánok vs. hiénák (hogy a Disney-klisé mellett maradjunk ) küzdelemben nem államok harcáról, hanem oroszlánok és hiénák harcáról beszélünk. De nincsenek építményeik, nincsenek hagyományaik, nincsenek törvényeik (ez is a kultúra, a tradíció része). Tehát a háborúzás nem teremt kultúrát. Az inkább kinyírja a kultúrát. Azzal, hogy Thrall várost alapított, megtette a lépést a nomád élet felszámolásához. Ezzel megalapozta egy esetleges ork kultúra létrejöttét. De ez a WarCraft 4 feladata lesz, hogy kifejtse .
ON:
Ha analógiát kell keresni a két sorozatban, akkor ugye így néz ki:
-Terran-human
-Protoss-nightelf
-Zerg-undead.
Szegény orkok hol maradnak? A protoss-ok kecsesek, igencsak magas technológiával rendelkeznek, ezért ők szerintem nem lehetnek orkok. A zergek vadak, és könyörtelenek. Az ork is hasonló, szerintem. Ezért a zerg-ork "erőltetett" párhuzam .
Amúgy meg a zergeket és az orkokat szerintem kicsit túlzás volt összehasonlítani!