A játékosok egyik legtöbbször előkerülő panasza a Star Wars Outlaws-szal kapcsolatban az, hogy Kay miért nem tud szabadon lőni a speederéről. Néhány nappal járunk a megjelenés után, és bár a rajongók eddigi fogadtatása többnyire pozitív, néhány kulcsfontosságú negatívum is elhangzott a játékkal kapcsolatban – például a viszonylag rövid kampány és a lopakodási mechanikák fapados alkalmazása (itt jegyezném meg, hogy ki találta azt ki, hogy nem lehet a hullákat odébbpakolni?!). Az egyik legtöbbet emlegetett panasz azonban az, hogy Kay nem tud lövöldözni, miközben a speederével közlekedik, holott ez felettébb látványos üldözéses jeleneteket produkálna.
Most a Massive Entertainment vezető játékmenet-tervezője, Fredrik Thylander legalább azt elárulta a GamesRadarnak adott friss interjújában, hogy miért döntöttek így. Thylander kifejtette, hogy az eredeti trilógiában a speeder bike-ok (siklók) üldözése állt a középpontban, és az ezeket használó karakterek általában lövöldözés helyett inkább minél gyorsabban kereket oldottak. A Massive csapata ezt az érzést akarta visszaadni, és nem akarták, hogy a játékosok csak „beszáguldnaka és megtámadják az embereket a speederről”. Thylander hozzátette, hogy ez egy teljesen tudatos döntés volt a csapat részéről, viszont tisztában voltak vele, hogy egyesek rossz szájízzel fogadják majd.