Locke & Key című sorozat Joe Hill, azaz Stephen King fiának képregényeit dolgozza fel. A cselekmény a Locke gyerekek történetét meséli el, akik apjuk halála után visszaköltöznek a családi birtokra. Rövidesen fény derül rá, hogy a ház tele van varázserővel bíró kulcsokkal, amelyek könnyen kerülhetnek illetéktelen kezekbe, ha Tyler (Connor Jessup), Kinsey (Emilia Jones) és Bode (Jackson Robert Scott) óvatlanul bánnak velük. A következő epizódokból persze megtudjuk, hogy apjuk meggyilkolásának is köze van a kulcsok rejtélyéhez, így felkerekednek, hogy utána járjanak a sötét titoknak, ami körülveszi otthonukat.

A Netflix produkciója az utóbbi napokban az egyik legnépszerűbb tartalom a streaming platform műsorkínálatában. Nem nehéz kitalálni, hogy sikere annak köszönhető, hogy minden korosztály számára tartalmaz izgalmas pillanatokat. A sorozat alapjául szolgáló képregények a műfaj legeredetibb darabjai az utóbbi időben. A történet fordulatokban gazdag és tele van olyan misztikus elemekkel, amelyek a legjobb fantasyk sajátjai. A tévés feldolgozás azonban minőségben elmarad az eredeti műtől, ennek hátterében legfőképpen az áll, hogy az alkotók megpróbáltak minden igényt kielégíteni, hogy minél szélesebb közönséghez jussanak el.

locke-sorozat-1.jpg

Az első rész izgalmasan indul, olyan talányokkal szembesítik a nézőt, amelyek mindenkinek megmozgatják a fantáziáját és arra sarkallnak, hogy tovább nézzük az évadot. A cselekmény azonban egy idő után egyre kiszámíthatóbbá válik. Egy bonyolult probléma sokszor gyerekesen egyszerű, mindenki számára egyértelmű forgatókönyvi megoldást kínál. Mintha nem tudták volna eldönteni, hogy a sorozatot a komoly képregény- és fantasy rajongóknak szánják, vagy esetleg korai középiskolai éveiket taposó fiataloknak. A történetben rejlő potenciál egy ponton elfárad és nem szolgál semmilyen újdonsággal. 

Locke & Key egyik legnagyobb gyengesége azonban mégsem ez, hanem a szereplők egysíkúsága az, ami miatt az évad második felére teljesen ellaposodik a széria. A casting sem sikerült különösebben jól, a színészi játék bőven hagy kívánni valót maga után, de a probléma abban gyökerezik, hogy a karakterek gondolatai, cselekedetei elképesztően banálisak. Minden főbb szereplő a legegyszerűbb prototípusok mentén van felépítve és szinte egyiküknél sem láthatunk jellemfejlődést. A misztikum elvész, hiszen teljesen hétköznapi szituációkba, iskolai konfliktusokba keverik bele a kulcsok körüli rejtélyt, ezzel teljesen elbagatellizálva a helyzetet. Innentől sokkal nehezebb komolyan venni a gyerekeiért élet-halál harcot vívó anyát (Darby Stanchfield), vagy a három testvér küzdelmét a kísértő múlttal.

8462746727894901311299571225828114894946304o.jpg

Persze mindezek mellett tartalmaz izgalmas pillanatokat a Netflix sorozata, hiszen Joe Hill eredeti alkotása is ügyesen van felépítve. A múltból kísértő volt barátok vagy az apuka hátrahagyott emlékei szimbolikus és érdekfeszítő pillanatokkal gazdagítják a történetet. A végén pedig minden fontos kérdésre választ kapunk, így kerek egésszé áll össze a cselekmény, még úgy is, hogy az alkotók természetesen meghagyták maguknak a lehetőséget a lezárásban az esetleges folytatáshoz.

A projekt nagy költségvetéséhez méltóan látványvilágában nem okoz csalódást, bár olykor lehetne igényesebb. Természetesen a műfajból adódóan nem a forradalmi képi fogalmazásmód dominál, azonban a trükkök és digitális megoldások sokszor nem a legmagasabb minőséget képviselik, amit számon lehet kérni a sorozaton.

Locke & Key tehát könnyen fogyasztható, mindennapi szórakozást kínál a fantasy-műfaj rajongói számára, azonban aki maradandó élményre vágyik a közeljövőben, annak kevésbé ajánljuk a meglehetősen jó alapötleten nyugvó, de kissé elhamarkodottan összetákolt szériát.