A Westworld harmadik évadának első négy része rengeteg olyan újdonságot hozott a sorozatba, amelyekkel eddig nem találkozhattunk. Végre megismerhetjük, hogy hogyan is néz ki ez a disztópikus világ a parkon kívül, illetve ezúttal számos, eddig háttérbe szorult vagy teljesen új szereplő mutatkozik be. A tétek még magasabbak, a következő szintre emelkedik az emberek és az immáron Westworldön kívül tevékenykedő Dolores közötti ellentét.

Ez az évad jóval nagyobb léptékű paradigmaváltást hozott, mint a második. Ez utóbbi bizonyos szempontból csak a nagy sikerű bemutatkozó évad cselekményét és kapcsolathálóit folytatta, bővítgette. Elöljáróban annyit kijelenhetünk, hogy mindenképpen jót tett a szériának a felfrissülés, hiszen a második felvonás záróepizódjában már az is belebonyolódott az egyhelyben toporgásba, aki a legelszántabban követte a mindenféle rajongói elméletekkel tűzdelt magyarázó videósorozatokat és cikkeket a témával kapcsolatban.

westworld-3-evad-2.png

Az első négy rész története letisztultabb, könnyebben követhető, de közben megtartotta a fordulatokban gazdag, izgalmas cselekményszálakat. Jonathan Nolan és Lisa Joy forgatókönyve megőrizte esszenciáját, miközben kitágította a világot, amelyben játszódik, de jobban átlátható keretek közé szabta a történéseket. A szereplőgárdához újonnan csatlakozó színészek pedig kiválóan illenek a már korábbról ismert karakterekhez.

Vincent Cassel és Aaron Paul, mindketten igazi sztárigazolások, akik feltűnés nélkül egészítik ki az eddig is olyan nevekkel büszkélkedő széria stábját, mint Evan Rachel Wood vagy Ed Harris. Cassel és Paul színészi játéka nem hagy kívánni valót maga után, utóbbi már az első részek után fontos jellemfejlődésen megy keresztül, ami biztosan befolyásolja majd az évad végkimenetelét.

westworld-3-evad-1.jpg

A látvány szintén sokat fejlődött az előző évekhez képest. Az alkotóknak ezúttal egy sokkal sokszínűbb és tágasabb világot kellett megalkotniuk, ami úgy tűnik, sikerült is, persze az HBO ismét óriási összeget költött. Az első szezon állítólagos 100 millió dollár körüli költségvetésével már így is a Trónok harca utáni legdrágább HBO-produkció volt, most pedig szemmel láthatóan nagyságrendekkel nagyobb büdzsé állt Nolanék rendelkezésére.

Az egyik legnagyobb változás a történet felépítésében talán az lehet, hogy immáron sokkal átláthatóbbak az oldalak. Míg korábban nem volt világos, hogy melyik szereplő pontosan kinek az oldalán áll és miért harcol, most jóval könnyebben felrajzolható lenne egy térkép, amely alapján el tudjuk helyezni, hogy ki kivel, és milyen célokért küzd. Persze, mint ahogyan azt a Westworldtől már megszokhattuk, ezúttal sem lehetünk benne biztosak, hogy ez így is marad az elkövetkezendő négy részben. Mindenesetre nézőként az illúzió megmarad, hogy tisztábban láthatunk a felszínen.

A cselekmény részleteibe egyelőre nem megyünk bele, hiszen még csak az évad felénél járunk, de a nyolcadik rész lezárulta után újból kielemezzük majd, hogy pontosan milyen újdonságokat hozott a Westworld harmadik évada. Akik esetleg már kiábrándultak Dolores, Bernard vagy Maeve történetéből, azoknak most mindenképpen érdemes újra felveniük a fonalat, hiszen minden eddiginél izgalmasabb és szélesebb horizontot jár be a széria.