De ne rohanjunk, kezdjük az elején! A Creation Kit egy olyan szerkesztőcsomag, amely hasonlatos a fejlesztők eszköztárához, segítségével tehát módosíthatjuk a játék fájljait és új tartalmakat hozhatunk létre, legyen az egy új pálya, épület, NPC vagy küldetés, a lehetőségeknek jószerivel csak a saját kreativitásunk szabhat határt. A csomagot a Steam kliens Könyvtár menüjéből a Kellékek pontot kiválasztva tölthetitek le (mindössze 80 mega), használatához máris rendelkezésre áll egy hivatalos wiki, illetve a Bethesda YouTube csatornáján is találhattok oktatóvideókat, a blogjukon pedig tanácsokat, ötleteket.
A készlet kiadásával egy időben a Steam Workshop / Műhely is integrálásra került a játékba. A Steam kliens Könyvtár nézetében, a játékok listáján kiválasztva a Skyrimet láthatóak a legjobb modok, innen át lehet lépni a műhelybe, ahol a teljes kínálat böngészhető, szűrhető kategóriák szerint, láthatjuk, barátaink mely modokat favorizálják, vagy akár készítették (ugyanezt a weben is megtehetjük). Jelen pillanatban már több mint 300 modifikáció található a listán, hála a megjelenés óta aktív közösségnek, akik eddig a SkyrimNexusra töltötték fel munkáikat, és már meg is kezdődött a jobbnál jobb cuccok importálása az új rendszerbe. A Közösség főmenüpontra bökve egyébként lehetőség van csatlakozni a hivatalos csoporthoz is, hogy hozzájussatok a legfrissebb hírekhez, újdonságokhoz. Egy mod telepítéséhez annak saját oldalán rá kell bökni a zöld Követés (Subscribe) gombra, ezután a játék indításakor (a Skyrim esetében az indítóképernyőn) a Steam letölti az így megjelölt fájlokat, illetve a már telepített modok legfrissebb verziót is -- rendkívül kényelmes, egyszerű, de nagyszerű megoldás.
Ahogy említettem, a Bethesda, korábbi ígéretéhez híven a PC-seknek további meglepetéssel is szolgált – ez pedig nem más, mint a már megjelenéskor megszellőztetett, nagy felbontású textúracsomag. A pakk a Steamről tölthető le ingyenes DLC-ként, bő 3 gigát nyom, telepítését a fejlesztők csak azoknak ajánlják, akik Vista vagy Windows 7 alatt játszanak, valamint rendelkeznek 4 GB rendszermemóriával, és egy minimum egy gigás, DX9c-s videokártyával (plusz nem ár mellé egy négymagos proci sem, bár az én kétmagosomon is elfut a jószág, igaz, némi lassulást azért a régi beállításokkal éreztem).
Bónuszként pedig egy egészen különleges tárgyat is kaptunk, megünnepelve a Creation Kit és a Műhely beindítását a Valve elkészítette a Portal 2 ikonikus személyiségmodulja, Wheatley „testvérét”, aki az űrből csapódik be Skyrimba (megtalálásához Whiteruntól induljatok nyugatra), és pergő nyelvével kommentálja a történéseket -- szinkronhangja pedig nem más, mint Nolan North, aki mostanság Nathan Drake-ként híresült el, de ezen kívül is számtalan játékban hallhatjuk őt; a Bethesda maliciózus megjegyzése szerint ezzel köszörülték ki azt a csorbát, miszerint a Skyrim volt az egyetlen nagyobb 2011-es játék, amelyben nem szerepelt Nolan barátunk...
A készlet kiadásával egy időben a Steam Workshop / Műhely is integrálásra került a játékba. A Steam kliens Könyvtár nézetében, a játékok listáján kiválasztva a Skyrimet láthatóak a legjobb modok, innen át lehet lépni a műhelybe, ahol a teljes kínálat böngészhető, szűrhető kategóriák szerint, láthatjuk, barátaink mely modokat favorizálják, vagy akár készítették (ugyanezt a weben is megtehetjük). Jelen pillanatban már több mint 300 modifikáció található a listán, hála a megjelenés óta aktív közösségnek, akik eddig a SkyrimNexusra töltötték fel munkáikat, és már meg is kezdődött a jobbnál jobb cuccok importálása az új rendszerbe. A Közösség főmenüpontra bökve egyébként lehetőség van csatlakozni a hivatalos csoporthoz is, hogy hozzájussatok a legfrissebb hírekhez, újdonságokhoz. Egy mod telepítéséhez annak saját oldalán rá kell bökni a zöld Követés (Subscribe) gombra, ezután a játék indításakor (a Skyrim esetében az indítóképernyőn) a Steam letölti az így megjelölt fájlokat, illetve a már telepített modok legfrissebb verziót is -- rendkívül kényelmes, egyszerű, de nagyszerű megoldás.
Ahogy említettem, a Bethesda, korábbi ígéretéhez híven a PC-seknek további meglepetéssel is szolgált – ez pedig nem más, mint a már megjelenéskor megszellőztetett, nagy felbontású textúracsomag. A pakk a Steamről tölthető le ingyenes DLC-ként, bő 3 gigát nyom, telepítését a fejlesztők csak azoknak ajánlják, akik Vista vagy Windows 7 alatt játszanak, valamint rendelkeznek 4 GB rendszermemóriával, és egy minimum egy gigás, DX9c-s videokártyával (plusz nem ár mellé egy négymagos proci sem, bár az én kétmagosomon is elfut a jószág, igaz, némi lassulást azért a régi beállításokkal éreztem).
Bónuszként pedig egy egészen különleges tárgyat is kaptunk, megünnepelve a Creation Kit és a Műhely beindítását a Valve elkészítette a Portal 2 ikonikus személyiségmodulja, Wheatley „testvérét”, aki az űrből csapódik be Skyrimba (megtalálásához Whiteruntól induljatok nyugatra), és pergő nyelvével kommentálja a történéseket -- szinkronhangja pedig nem más, mint Nolan North, aki mostanság Nathan Drake-ként híresült el, de ezen kívül is számtalan játékban hallhatjuk őt; a Bethesda maliciózus megjegyzése szerint ezzel köszörülték ki azt a csorbát, miszerint a Skyrim volt az egyetlen nagyobb 2011-es játék, amelyben nem szerepelt Nolan barátunk...
Megvan köszi !
a creation kitet ?
Nagyobb baj egyelőre az, hogy hiába "portolták át" már pl. a SkyUI-t a műhelybe, kell hozzá az SKSE (és ugye más modokhoz is), így most azt kell csinálnom, hogy elindítom a Nexus Mod Managert, hogy lássam, van-e új verzió bármiből, ránézek az SKSE-re, hogy az friss-e, Steam alól elindítom a játékot, ami szinkronizálja a modokat, majd kilépek, és indítom az SKSE-t...
Úgyhogy most épp azon vagyok, hogy kiváltsam a nexusos modokat, pár alternatívát már találtam, a többinél megvárom, míg áthozzák a műhelybe...
Egy gyors kérdés. Mit csináljak a skyrimnexus-os modokkal? Töröljem le az egészet, és pakoljam vissza a Steamből? Vagy tud egymás mellett futni a két dolog?
Rendes tőlük, hogy hozzánk vágták ezt a textura pakkot is. Skyrim FTW!
Mennyit foglalkoztál az átnézésével? Mert én az egészet átnyálaztam, és húszat fel is raktam, jelenleg is tesztelem őket...
hol lehetne állítani ha lehet?Remélem valaki tud segíteni!