2020-ban jelent meg az angol folklórra építő horrorjáték, a Maid of Sker. A Wales Interactive játéka egy színtiszta túlélőhorror volt, ám a nemrég Early Accessbe lépett spin-off epizód, a Sker Ritual inkább az akcióra helyezte át a hangsúlyt. Méghozzá a kooperatív élményre kihegyezve, bár más, hasonszőrű játékokkal ellentétben ez tökéletesen élvezhető egymagunkban is, nincs az az érzése a játékosnak, hogy a fejlesztők mindenáron rá akarnak kényszeríteni néhány társat. Vagyis a küldetések szóló módban sem idegőrlően nehezek.

Zombi mód, zombi móka

Tehát a Sker Ritualnak egyedül vagy maximum három másik komával összefogva gyürkőzhetünk neki. A Maid of Sker ismerete nem szükséges hozzá, a hangulatot és néhány visszaköszönő szörnyet leszámítva nincs komolyabb kapcsolat a két játék között. Ugyanakkor a Call of Duty-veteránok hamar rá fognak ébredni, hogy ez a játék hasonlít a közkedvelt zombi módra.

Jelenleg egy pálya van a játékban (a tervek szerint négy lesz), de ez hatalmas és labirintusszerűen lett elrendezve, szóval, ha alaposan fel akarjuk fedezni, akkor akár 5 órát is elüthetünk rajta. Az egyes területekre újabb ajtók felnyitásával juthatunk el. Bár ez szokványosnak tűnik, azért a dolog nem annyiból áll, hogy lenyomunk egy kilincset. Az új területek megnyitásához mindig bizonyos mennyiségű pont kell – ez ki is van írva –, pontokat pedig a hullámokban érkező monszták ritkításával szerezhetünk. Természetesen minden hullám egyre erősebb. Az elsőben még csak pár csoszogó, agyatlan zombit kell véglegesen a túlvilágra küldeni, aztán lassan kisebb hordákkal kell szembenéznünk, majd jönnek az igazán nagy, rémisztő és kemény mumusok, amik már tűzzel meg lézert lövő szemmel csapnak le ránk.

A cél tehát főleg az, hogy minél több hullámot túléljünk, szorgosan gyűjtsük a pontokat, nyitogassuk az ajtókat. Ehhez tisztességes fegyverarzenál áll a rendelkezésünkre, bár az elején csak egy pisztolyunk van, meg egy közelharci fegyver. Aztán a pályákon elszórva találhatunk komolyabb csúzlikat, de az igazán jó, a túlélésünket hosszabb távon szavatoló célszerszámokat pontokért cserébe, a kereskedőknél szerezhetjük be. Ugyanígy vásárolhatunk az automatáknál fejlesztéseket, amikkel megnövelhetjük például a tűzgyorsaságot vagy hősünk mozgási sebességét. Emellett molotov koktélok, bombák és gyógyító italok is összeszedhetőek, ám ezek sem használhatóak örökké, lehűlési időhöz kötöttek.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

És akkor még ott a Miracle-rendszer, melynek során az ellenfelekből kipottyanó perkeket kaphatunk. Ezek három képességet boostolnak véletlenszerűen, illetve szert tehetünk egy Ultimate képességre is. Ha ezt feltöltjük és aktiváljuk, bármilyen szorult helyzetből kivághatjuk vagy robbanthatjuk magunkat.

A túlélés viszont nem az egyetlen cél a játékban, jóllehet, a legfontosabb, hiszen, ha meghalunk, akkor a további feladatokat nem tudjuk teljesíteni. Feladatból pedig van elég, ezek gördítik tovább a sztorit – bár az Early Accessben ebből a történetből túl sokat még nem látni, és van egy olyan gyanúm, hogy azért később sem lesz sokkal komolyabb. A lényeg, hogy az egyes pályaszakaszokon teljesítenünk kell kisebb célkitűzéseket, például be kell kapcsolnunk egy generátort, vagy el kell jutni egy pincébe, hogy ott felszedj valamit. Szóval ilyen egyszerűnek tűnő dolgok várnak, legalábbis, amíg nem egy hordányi zombi próbálja a generátor bütykölése közben kiszedni az agyunkat. Akkor már nehezebb.

A végítélet órája

A Sker Ritual jelenleg egy jó iparos munkát vetít előre, olyasmit, ami az uborkaszezonban akár még sikert is arathat a kooperatív lövöldék és az akció felé orientálódó túlélős horrorjátékok rajongói között. A programhoz a jelenlegi road map szerint három nagy frissítés érkezik, decemberben, februárban és áprilisban. Ezekben új pálya, küldetés, pályaszerkesztő, átvezető video, közösségi hub és hasonlók fognak lapulni. És, ha minden összejön, 2023 második negyedévében a játék végleges formájában is megjelenik. Szóval összességében érdemes lehet odafigyelni a Sker Ritualra, de azért csodát senki se várjon tőle.