Nem biztos, hogy idehaza a Sin City mozi előtt túl sokan ismerték a külföldön kultikus státuszban élő legendás képregénymestert, Frank Millert (képünkön), de a zseniális alkotás után nálunk is beindult a Miller-láz, amit persze tovább fokozott Hollywood is, a Batman: Kezdődik és a 300 című szuperprodukciókkal.
Nem akar ebből a bizniszből kimaradni a játékipar sem, így aztán nem volt meglepő, hogy beindult a licit a Bűnös város bitverziójára. Az már annál inkább, hogy a jogokat nem egy nagy cég, hanem az eddig egy gyengébb (Jackass the Game, csak konzolokra) és egy közepes/jó (a Heroes of the Pacific arcade repülős akció) címet hegesztő kaliforniai Red Mile Entertainment kaparintotta meg. Maga Frank Miller azt nyilatkozta, hogy látta a srácok terveiben az elhivatottságot, mely szerint egy, a képregény világához és hangulatához illő játékot akarnak letenni az asztalra, ezért állt a projekt mellé.
Nos, a legfrissebb hír szerint ez az elkötelezettség újabb rügyet fakasztott: a stúdió leszerződtette a Sin City játék forgatókönyvének megírására Flint Dillét. Az ő neve talán kevésbé ismert, de ha azt mondom, hogy neki köszönhetjük a The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay és a Death To Rights könyveit, melyekért meg is kapta az Év sztorija elismerést, akkor rögtön más színben tűnik fel ez a tehetséges alkotó, akit egyébként nemcsak írónak, de tervezőnek is felkértek, valamint a projekt általános revizorának. Dille egyébként két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a játék- és filmiparban, a klasszikus Transformers rajzfilmszéria hat epizódját ő írta, illetve részt vett az ebből készült játék történetének elkészítésében is. Ráadásul Dille Frank Miller személyes jó barátja, és ahogy nyilatkozta, máris van jó pár fura és csodás ötletük: Frank és én összeültünk, és jó adag mocskos dolgot találtunk ki a játékhoz. A Sin Cityhez méltóan néhány régi karakter visszatér, új karakterek jelennek meg, és anélkül, hogy bármit is elárulnék valószínűleg borzalmas halált halnak.
A projektben még egy cég érdekelt, akinek tulajdonképpen az üzlet megkötését köszönhetjük: az Union Entertainment, egy videojátékok gyártását szervező, valamint tehetséggondozó- és közvetítő cég, ők voltak a producerei a konzolos The Darkness című akciónak is. Az Union készítette el a Sin City játék eredeti koncepcióját, e dokumentumok győzték meg Millert, hogy érdemes híres szülöttéből bitverziót készíteni.
Egyelőre tehát az előjelek egyre biztatóbbak, ennyi tehetség és az eredeti alkotó felügyelete mellett kisülhet valami egészen finom süti ebből az amúgy tényleg monitorokra kívánkozó anyagból. Természetesen ilyen korai fázisban sem időpontról, sem platformról még nem számolhatunk be, de amint konkrétumokról értesülünk, jelentkezünk.
Nem akar ebből a bizniszből kimaradni a játékipar sem, így aztán nem volt meglepő, hogy beindult a licit a Bűnös város bitverziójára. Az már annál inkább, hogy a jogokat nem egy nagy cég, hanem az eddig egy gyengébb (Jackass the Game, csak konzolokra) és egy közepes/jó (a Heroes of the Pacific arcade repülős akció) címet hegesztő kaliforniai Red Mile Entertainment kaparintotta meg. Maga Frank Miller azt nyilatkozta, hogy látta a srácok terveiben az elhivatottságot, mely szerint egy, a képregény világához és hangulatához illő játékot akarnak letenni az asztalra, ezért állt a projekt mellé.
Nos, a legfrissebb hír szerint ez az elkötelezettség újabb rügyet fakasztott: a stúdió leszerződtette a Sin City játék forgatókönyvének megírására Flint Dillét. Az ő neve talán kevésbé ismert, de ha azt mondom, hogy neki köszönhetjük a The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay és a Death To Rights könyveit, melyekért meg is kapta az Év sztorija elismerést, akkor rögtön más színben tűnik fel ez a tehetséges alkotó, akit egyébként nemcsak írónak, de tervezőnek is felkértek, valamint a projekt általános revizorának. Dille egyébként két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a játék- és filmiparban, a klasszikus Transformers rajzfilmszéria hat epizódját ő írta, illetve részt vett az ebből készült játék történetének elkészítésében is. Ráadásul Dille Frank Miller személyes jó barátja, és ahogy nyilatkozta, máris van jó pár fura és csodás ötletük: Frank és én összeültünk, és jó adag mocskos dolgot találtunk ki a játékhoz. A Sin Cityhez méltóan néhány régi karakter visszatér, új karakterek jelennek meg, és anélkül, hogy bármit is elárulnék valószínűleg borzalmas halált halnak.
A projektben még egy cég érdekelt, akinek tulajdonképpen az üzlet megkötését köszönhetjük: az Union Entertainment, egy videojátékok gyártását szervező, valamint tehetséggondozó- és közvetítő cég, ők voltak a producerei a konzolos The Darkness című akciónak is. Az Union készítette el a Sin City játék eredeti koncepcióját, e dokumentumok győzték meg Millert, hogy érdemes híres szülöttéből bitverziót készíteni.
Egyelőre tehát az előjelek egyre biztatóbbak, ennyi tehetség és az eredeti alkotó felügyelete mellett kisülhet valami egészen finom süti ebből az amúgy tényleg monitorokra kívánkozó anyagból. Természetesen ilyen korai fázisban sem időpontról, sem platformról még nem számolhatunk be, de amint konkrétumokról értesülünk, jelentkezünk.
Anno fellélegeztem, hogy nem csinálnak a Sin City-ből játékot, pedig felmerült. Most megint elkezdték rebesgetni, és most úgy látszik, lesz belőle játék. Ismét lehet szorongani, nyugtatót szedni az idegtől, hogy kedvenc filmünket porba gyalázza egy másodhegedűs fejlesztőcsapat. A sztoriíró, jól tudjuk, nem minden... (Főleg, ha egy Death to Rights-ban is ihletet látott - no comment XD. )
Szkeptikus vagyok a Sin City játékkal kapcsolatban... Főleg a fejlesztők miatt (vazeg, legalább valami EA-s fejlesztőcsapat venné kezébe - akkor legalább garantált lenne egy átlagos-jó játék, nem kéne itt ökölbe szorított el izgulni a játék miatt XD). Sajnos félek, hogy Miller ezúttal mellé nyúlt. Bár Zack Snyder-nél is féltem - aztán mégiscsak jó lett a 300. De azért egy játékot nagyon el lehet kúrni - talán még jobban is, mint egy filmet... (Legalábbis én egy átlagos filmet hajlandó vagyok többször megnézni - sőt, egyszer végignézni- de egy átlagos játékot a feléig sem játszok végig. )
Másodsorban én a Sin City-ből egy GTA-klónt tudnék elképzelni... Elvégre Sin City a főszereplő, nem is igazából az epizódok hősei. Így a dolog adná magát, hogy egy szabadon bejárható városban folyjanak a történések.
Lehurrogni lehet - miért ne lehetne? XD Tőlem... De én anno örültem, hogy a Kill Bill-t sem engedték játékba önteni, illetve 2005-ben annak is, hogy a Sin City-s ötletet is elvetették. Miért? Mert ezek annyira jó filmek számomra, hogy egy pocsék játékadaptációt képtelen vagyok elviselni velük kapcsolatban. (Jó példa a Reservoir Dogs arra, hogyan lehet egy lopótöka Tarantino filmet meggyalázni, szerintem. )
Szóval én tartok ettől az egésztől... Egyedül Frank Miller az, aki biztató, és talán ezúttal sem nyúl mellé a készítőt illetően.