Az Adventure Soft 1993 januárjában dobta piacra az első Simon-játékot, Mike és Simon Woodroffe gyermekét, mely a műfaj egyik gyöngyszemévé vált. Csodaszép grafika, nagyszerű humor, melyet sokan teljes joggal a Monkey Island sorozat és a Terry Pratchett Korongvilágából készült Discword játékokkal együtt emlegetnek. A főhős egy fiatal srác, kortársunk, aki egy ősi varázskönyv segítségével jut át egy másik, fantasy világba. Simon, mondjuk ki, egy méretes bunkó, mégis szeretni való, ahogy mindenkit falhoz ken szövegével és stílusával. A fejlesztők olyan népszerűbb történeteket, mint a Narnia-kötetek, a Gyűrűk Ura, vagy az Égig érő bab meséje parodizáltak ki, a puzzlék kemények voltak, a sztori pedig csavaros. A második, 1995-ös rész már alcímében is utalt e kifigurázásra: Simon the Sorcerer II: The Lion, the Wizard and the Wardrobe, mely ugye az egyik Narnia-krónika alcíme is.
Sajnos a műfaj szenvedése és a fogyasztói társadalom 3D-be ájulása megölte a szériát: bár elkészült a harmadik rész minden 2D-s művészeti munkája, melynek alapján azt mondhatjuk: minden idők egyik leggyönyörűbb kalandcímével gazdagodtunk volna, a kiadók elfordultak tőle, és csak akkor voltak hajlandók foglalkozni vele, ha a készítők átfordítják eggyel több dimenzióba. A munkát a Headfirst stúdió vállalta (ők készítették később a Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth játékot, aztán szép csöndben elvéreztek). A 2002-ben megjelent végeredmény siralmas lett: rusnya grafika, gusztustalan modellek, kezelhetetlen, irányíthatatlan kódhalom szégyen. Nem mondom, piszok hosszú volt a játékmenet, volt pár innovatív puzzle, többféle befejezés, de a széria rajongójaként egyszerűen nem lehetett megbocsátani a félrenyúlást. Akkor úgy véltük, itt a vége.
Nos, nem így történt. A német RTL konszern interaktív divíziója, mely erősen nyomul a játékiparban is, a honfitárs Silver Style Entertainment stúdiót megbízta egy negyedik rész elkészítésével. A Silver Stlye nem nevezhető kiemelkedő csapatnak, ismertebb címei: Soldiers of Anarchy, Caribbean Disaster, Gorasul: The Legacy of the Dragon, The Fall: Last Days of Gaia; a SoA még elmegy kis snapsszal, a Gaia pedig van, akinek bejött, ahogy azt V8506 online tesztjében is olvashatjátok. A játék Simon the Sorcerer: Chaos ist das halbe Leben címmel 2007. február 23-án jelent meg német nyelvterületen.
Az új rész fejlesztésébe az eredeti alkotópáros, Mike és Simon Woodroffe is beszállt, és hála a jó égnek a készítők visszatértek a gyökerekhez: előre renderelt háttérbe helyezett 3D-s karakterek és klasszikus point and click irányítás, a sierrás időkre hajazóan. Sőt, még a Lucas Arts szelleme is beköszön: a logikai puzzlék mellett sok készletalapú rébusz is befigyel, a srácok pedig beépítettek egy háromfokozatú súgórendszert, mely egyre több segítséget ad, és mindez csak a végértékelés pontszámába játszik be, hasonlóan a legendás Indy-játékhoz, a Fate of Atlantishoz. Szerencsésen kezd terjedni a másik mankó is, az interaktív pontok felvillantása gombnyomásra (mint a Tunguskában vagy a Jack Keane-ben), mely ugye a pixelvadászatot eliminálja. Mindennek tetejébe naplónk is segítségünkre lesz, melyben láthatjuk aktuális és elvégzett feladatainkat egyaránt. Igazi, családbarát kiszolgálás...
Az eddig megjelent értékelések 75-80%-ra taksálják a cuccot, ami elég jó, bár inkább a megjelenítést és a mechanizmust dicsérték, mintsem a sztorit és humort, ami ugye csak azért gáz picit, mert főleg utóbbiak adták el az eddigi részeket... No de a siralmas 3. epizódhoz képest mérföldekkel jobb próbálkozás, így picit örülhet a kis szívünk, hogy valamit sikerült visszacsempészni a régi időkből. Valószínűleg ez a jó fogadtatás indította arra a Playlogic kiadót hogy végre rátérjek e hír apropójára , hogy megkösse a nemzetközi kiadási szerződést az RTL-lel (mely nem tartalmazza Németországot, Svájcot, Ausztriát, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, és a FÁK országait). Az urak máris nekiálltak a munkálatoknak, mely ugye elsősorban a szinkronhangok rögzítését jelenti, másrészt a már megjelent patchek beépítését az új verzióba. A Simon the Sorcerer: Chaos Happens megjelenése 2008 tavaszán esedékes. A magam részéről várom szeretettel, hátha tényleg sikerül picit visszarévedni a múltba, és valamit visszahozni a legendás szériából, életre pofozva kicsit kedvenc botcsinálta varázslónkat...
Sajnos a műfaj szenvedése és a fogyasztói társadalom 3D-be ájulása megölte a szériát: bár elkészült a harmadik rész minden 2D-s művészeti munkája, melynek alapján azt mondhatjuk: minden idők egyik leggyönyörűbb kalandcímével gazdagodtunk volna, a kiadók elfordultak tőle, és csak akkor voltak hajlandók foglalkozni vele, ha a készítők átfordítják eggyel több dimenzióba. A munkát a Headfirst stúdió vállalta (ők készítették később a Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth játékot, aztán szép csöndben elvéreztek). A 2002-ben megjelent végeredmény siralmas lett: rusnya grafika, gusztustalan modellek, kezelhetetlen, irányíthatatlan kódhalom szégyen. Nem mondom, piszok hosszú volt a játékmenet, volt pár innovatív puzzle, többféle befejezés, de a széria rajongójaként egyszerűen nem lehetett megbocsátani a félrenyúlást. Akkor úgy véltük, itt a vége.
Nos, nem így történt. A német RTL konszern interaktív divíziója, mely erősen nyomul a játékiparban is, a honfitárs Silver Style Entertainment stúdiót megbízta egy negyedik rész elkészítésével. A Silver Stlye nem nevezhető kiemelkedő csapatnak, ismertebb címei: Soldiers of Anarchy, Caribbean Disaster, Gorasul: The Legacy of the Dragon, The Fall: Last Days of Gaia; a SoA még elmegy kis snapsszal, a Gaia pedig van, akinek bejött, ahogy azt V8506 online tesztjében is olvashatjátok. A játék Simon the Sorcerer: Chaos ist das halbe Leben címmel 2007. február 23-án jelent meg német nyelvterületen.
Az új rész fejlesztésébe az eredeti alkotópáros, Mike és Simon Woodroffe is beszállt, és hála a jó égnek a készítők visszatértek a gyökerekhez: előre renderelt háttérbe helyezett 3D-s karakterek és klasszikus point and click irányítás, a sierrás időkre hajazóan. Sőt, még a Lucas Arts szelleme is beköszön: a logikai puzzlék mellett sok készletalapú rébusz is befigyel, a srácok pedig beépítettek egy háromfokozatú súgórendszert, mely egyre több segítséget ad, és mindez csak a végértékelés pontszámába játszik be, hasonlóan a legendás Indy-játékhoz, a Fate of Atlantishoz. Szerencsésen kezd terjedni a másik mankó is, az interaktív pontok felvillantása gombnyomásra (mint a Tunguskában vagy a Jack Keane-ben), mely ugye a pixelvadászatot eliminálja. Mindennek tetejébe naplónk is segítségünkre lesz, melyben láthatjuk aktuális és elvégzett feladatainkat egyaránt. Igazi, családbarát kiszolgálás...
Az eddig megjelent értékelések 75-80%-ra taksálják a cuccot, ami elég jó, bár inkább a megjelenítést és a mechanizmust dicsérték, mintsem a sztorit és humort, ami ugye csak azért gáz picit, mert főleg utóbbiak adták el az eddigi részeket... No de a siralmas 3. epizódhoz képest mérföldekkel jobb próbálkozás, így picit örülhet a kis szívünk, hogy valamit sikerült visszacsempészni a régi időkből. Valószínűleg ez a jó fogadtatás indította arra a Playlogic kiadót hogy végre rátérjek e hír apropójára , hogy megkösse a nemzetközi kiadási szerződést az RTL-lel (mely nem tartalmazza Németországot, Svájcot, Ausztriát, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, és a FÁK országait). Az urak máris nekiálltak a munkálatoknak, mely ugye elsősorban a szinkronhangok rögzítését jelenti, másrészt a már megjelent patchek beépítését az új verzióba. A Simon the Sorcerer: Chaos Happens megjelenése 2008 tavaszán esedékes. A magam részéről várom szeretettel, hátha tényleg sikerül picit visszarévedni a múltba, és valamit visszahozni a legendás szériából, életre pofozva kicsit kedvenc botcsinálta varázslónkat...