A mennyországot négy szó jelentette: készül az új SimCity! Örömöm határtalan volt egészen addig, míg meg nem láttam az első képet, és el nem olvastam az első infót: a játékot, melynek munkacíme SimCity Societies, nem a Maxis készíti, hanem a Tilted Mill. Az a Tilted Mill, amely ifjúkorom egyik kedvencét, a Caesar-szériát sikeresen kinyírta egy csapnivaló, lélektelen negyedik résszel. Jó, nem feledem, hogy a csapat készítette a Children of the Nile-t is, és a főtervező Chris Beatrice alkotta meg személyes kedvencemet, a Zeust, plusz a Pharaót, és benne volt az eredeti Caesar-szériában is, de a legutóbbi Cézár nagy mellényúlás volt. Amit pedig most megtudtunk az új SimCityről, az végképp megadja a kegyelemdöfést...
Az EA szűkszavú nyilatkozata, melyben megerősítették a hírt, annyit közöl, hogy az említett SimCity Societies egyelőre munkacím; mivel a játék teljesen különbözik a SimCity 4-től, valami teljesen eltérőre akarták keresztelni, nem egyszerűen SimCity 5-nek nevezni. Az a két kép (ami egy, csak különböző napszakban), amit a Games for Windows magazin beharangozójához mellékelt a lapot kiadó 1Up.com, egész egyszerűen siralmas, és nagyon remélem, hogy csak valami vicc, a tervezés korai fázisából. Egyforma épületek, primitív modellek, szánalmas textúrák az a fajta hiteltelen és komolytalan, infantilis látvány, ami a mostani, elkorcsosult város- és birodalomépítő palettát jellemzi. A Societies elnevezés és ez a kép kicsit a City Life-ot idézi, ami eleve rossz ómen, mindezt tetézte egy újabb, marketingesek által összekalapált, és teljesen mit kezdjünk vele mondat: ezúttal aktív részese lehetsz a város építésének, összekovácsolva a közösséget, mely úgy tükrözi utópisztikus látomásodat, mint egy nagy szociális kísérlet.. (Angolul is, hogy nem én hibbantam meg: You now take an active role in construction of the city, crafting the society that reflects your vision of utopia like a grand social experiment.)
A felháborodás a közösség részéről máris óriási, holott még alig tudunk valamit a projektről, és nyilván nem szerencsés egy játékot már látatlanban temetni, de az, hogy az új cucc magán viseli a SimCity nevet, ám attól teljesen eltér, bőven elég volt arra, hogy az összes rajongói oldal felrobbanjon. A legnagyobb és legjelentősebb portál, a Simtropolis fórumán két nap alatt 14 oldalra duzzadt a vonatkozó topic, és mindenki az asztalt csapkodja dühében, már megszületett a petíció is, melyet bárki aláírhat. Olaj volt a tűzre a már emlegetett tervező, Chris Beatrice megnyilatkozása; a rajongók ugyanis megszállták a Tilted Mill fórumát is, ahol kifejezték nemtetszésüket (az erre dedikált topicot egyszerűen így nevezve el: "Megöltétek a SimCityt!"), mire Chris koma az alábbi hozzászólást bírta tenni, idézem:
E topic túlfűtött természete és a félreinformálás veszélye miatt úgy gondoltam, jó ötlet lenne beugranom, és mondani pár dolgot. Először is, mint mindig, nagyon köszönöm a TMill és projektjeink iránti kitüntető figyelmet.
Amint az új SC piacra került, nyilvánvalóan rátok fogjuk bízni, hogy eldöntsétek, szeretitek-e, vagy gyűlölitek... vagy a kettő között álltok, vagy egyáltalán akartok-e vele játszani. Remélem, ki fogjátok próbálni, és őszintén bízom benne, nem ítélitek el látatlanul csak a címe vagy néhány webszájt előzetes spekulációja miatt.
Ám senkit nem akarok
félrevezetni: ez a SimCity nem egy realisztikus város-szimuláció lesz, amely,
megértem, túl sok, tekintettel magára az SC-re. E fölött senki nem huny szemet.
És ha teljesen elfordultok, feldühödve egy olyan játék puszta gondolatától is,
mely SimCity névre hallgat, de nem egy részletes, realisztikus
város-szimulátor, én abszolút megértem ezt a nézőpontot, és abszolút tisztelem
is. A hozzátok hasonló szenvedélyes rajongók a játékipar nélkülözhetetlen
velejárói, és épp ez az, amiért a TMill engedi ezt a módját a panaszok
levezetésének. De kérlek, lássátok meg ebben az iróniát mi végül is csak egy
egyszerű fejlesztőcsapat vagyunk.
Azt szeretném mondani
(nem megbántva ezzel a hardcore SC-rajongókat): abszolút fel vagyunk
villanyozva, hogy részesei lehetünk ennek a tiszteletre méltó szériának, és
különösen büszkék vagyunk arra, amit összehoztunk, és nem kérünk elnézést
azért, amit megalkottunk. S bár korábbi munkáink (melyeket sokan közületek szintén
megvásároltak) bizonyára megmutatják törekvésünk irányát, ez az SimCity egy
teljesen egyedi mű lesz.
Nos, eddig a tervezői szavak. Minden tiszteletem Beatrice
úré, ám én akkor sem tudok elszakadni egy mondatától: ez a SimCity nem egy realisztikus város-szimuláció lesz. Sírva
könyörgöm: a SimCity egy realisztikus város-szimulátor! Szakkönyvek, tudományos
elméletek alapján tervezte meg annak idején Will Wright, és a mai napig
felhasználják egyetemek urbanisztikai szakán oktatási segédanyagként! Ha egy játék
nem realisztikus város-szimuláció, az nem SimCity...
Igen, kíváncsi vagyok, mi lesz ez a játék, de ha nem
SimCity, akkor ne is hívják annak. Egyre kevésbé értem az Electronic Arts
manővereit, pár szériát már sikeresen kinyírtak; azt felfogom, hogy Will Wright és a Maxis jelenleg a Spore-on
dolgozik, és az köti le őket, de akkor hagyják a fenébe a SimCity-t. Kibírtuk
eddig is a 4. résszel, melyet a rajongók, elsősorban az említett Simtropolis
már amúgy is szinte teljesen átírt és kijavított, kibírnánk még egy darabig nélküle.
Ha a városban dél van akkor felugrik egy Kék-halál üzenet: Please increase monitor brightness.
A töltésnél megkérem a húgomat színezze ki a monitoron a Loading Bar-t pirossal. Ha esik a városban, akkor öcsike köpködheti a monitort (mint az autós játékoknál mikor brummog) .
"-Páran nem szeresséka smszitit, mer' bonyolult!
-Hát legyen eccerű mint a bot!
-És a hardkórok?
-Maj' ők is megveszik, mer' azé' szimsziti!
-Komám, te nagy nagy elme vagy! Így maj' sokabban() veszik meg, a hardkórok meg sza...köhümm magukat.
-Degeszre fogjuk keresni magunka' ! "
Vagy valami ilyesmi...
A részvényesek rontanak el mindig mindent...
A Maxis a végtelenségig gyárthatja ezeket, mert az EA nem fogja engedni hogy más játékot készítsenek.
Én a Sims 2-t már nagyon unom. Szerintem sokan így vannak ezzel.
dragon83: ha a véleményed valami hasonló: "az EA csak a pénzt akarja leakasztani mindenkiről, aki megveszi a kiegészítőket", akkor:
1. tulajdonképpen igazad van
2. de azért azt se feledjük, hogy ha még akarták volna, akkor se tudták volna megoldani, hogy az alapjátékkal együtt jelenjen meg az összes dolog, amit a kiegészítőkkel "kiegészítettek". Vagyis meg tudták volna (valahogy...) de nem lett volna ésszerű.
"SimCity kind of worked itself into a corner, (because) we were still appealing to this core SimCity group. It had gotten a little complicated for people who had never played SimCity. We want to take it back to its roots where somebody who had never heard of SimCity can pick it up and enjoy playing it without thinking it was really, really hard."
Vagyis úgy nézem az alapokat ő vázolta fel, tök mindegy ki fogja készíteni a játékot, majdnem ugyanaz lesz a végeredmény. Ugyanazt a hibát követi el, ami tönkretette a Deus Ex 2-t, vagy a Black&White 2-t: túldizájnolják a játékot, túl sokat akarnak tanulni az előd hibáiból, ami azonban sajnos visszafelé sül el.
Remélem meg jönn az esze az Elevtronic Artsnak és megcsinálja rendesen!