Silent Hunter 4: kiegészül...a jövő pedig egy kiegészítő lemez formájában közeleg, melynek címe Silent Hunter 4: U-Boat Missions. Az expanzió ráadásul nem is csak egy olyan kötelező, kiizzadt pakknak, hanem egy valóban izgalmas anyagnak tűnik így első ránézésre. Az egyik lényeges pont, hogy kapunk egy teljes német kampányt az Indiai-óceán forrongó térségében, amely 1943 júliusától a háború végéig, 1945 májusáig tart. Természetesen ehhez új „vasak” is járnak, például a nagy hatótávolságú Type IX-D2 U-boat és a forradalmi Walther-meghajtású XVIII U-boat (melyből, tegyük hozzá, csak kettő készült annak idején, és mindegyik elvérzett). A legénység soraiban pedig történelmileg hiteles figurákat találunk (főgépész, mesterlövész, torpedóspecialista), akik különleges képességeikkel akár megfordíthatják a csaták sorsát is, sőt az utolsó pillanatban megmenthetik hajónkat a pusztulástól. De ez még csak az egyik fele a jóságnak, a másik a „stratégiai támogatás” játékelem megjelenése. Hogy ez mit is takar?

Mint a tengeralattjáró büszke és szakképzett parancsnoka, további stratégiai erőforrások birtokába jutunk, hogy még gyorsabban és hatékonyabban tudjuk az ellenséges hajókat a tengersírba küldeni. Ezek a segítségek felszíni hajók és repülőgépek formájában érkeznek, melyeket a célpontok helyének bemérésére (pl. felderítő repcsik), illetve közvetlen támadásra egyaránt használhatjuk. A támogatóink az ellenség észlelését jelentik, és parancsunkra végrehajtják az attakot, még akkor is, ha mondjuk az óceán egy másik pontján járnak. A siker titka tehát ezúttal a célpont helyének pontos meghatározása, és a rendelkezésre álló erőkkel annak határozott megsemmisítése lesz. Az új egységeket - földi bázisról felszálló felderítő repülőgépek, német segédcirkálók, német nehézcirkálók, japán hordozóraj felderítőgépekkel, japán cirkálóraj, japán harci különítmény - nem kapjuk meg egyszerre, a sikeres őrjáratokon és az összekapart hírnevünkön alapuló rangunk Silent Hunter 4: kiegészülfüggvényében juthatunk hozzájuk. Egyébként ezen új elem használata opcionális lesz, tehát aki a hagyományos játékmódot szereti, annak sem kell elkeserednie, megoldható lesz a feladat ezek nélkül is.

Egyelőre sajnos ez a játékelem csak az új német kampányban lesz használható, azonban az Ubisoft máris sietett leszögezni, hogy örömmel veszik a lelkes modderek segítségét, akik minden bizonnyal a megjelenés után meg fogják oldani, hogy az alapjáték jenki bevetéssorában is elérhető legyen számunkra. Érdekes hozzáállás, de ugye a franciák már a foltozásnál is kijelentették, hogy ennyi volt, a többit oldja meg a közösség (lásd a kapcsolódó hírünket) – bár most úgy hírlik, hogy mégiscsak lesz 1.4-es folt, mely november közepén érkezik, végre értékelhető javításokkal, a teljes listát a hivatalos fórumon megtaláljátok.

Tekintve egyébként, hogy a kiegészítőben prototípusok jelennek meg, plusz a stratégiai elem is kissé elrugaszkodik a valóságtól (lásd például a „német tengeralattjáró parancsnoka utasítást ad japán cirkálóknak” megoldást), úgy tűnik, a kiadó picit megpróbál a mostanában divatos, és általa is kedvelt alternatív történelem szálra gyúrni, elég talán a Blazing Angels friss második részére gondolnunk (melyet ugye szintén a bukaresti stúdió hegesztett). Ez a tény egyébként máris megosztotta a közösséget; én nem akarok állást foglalni, várjuk meg a cuccot, aztán meglátjuk, mi lesz belőle (és az egész franchise-ból...). A 2008 tavaszára ígért csomaghoz (melyben amúgy fejlettebb navigációs térképet és fejlesztési rendszert, plusz más apróbb javításokat is ígérnek a román srácok) találtok a galériában közel egy tucatnyi képet, kedvcsinálónak.