A Silent Hill 3 2003-ban jelent meg, és a Konami Computer Entertainment Tokyo egyik produkciós csoportja, a Team Silent készítette. A PlayStation 2-es változat fejlesztése már nem sokkal a Silent Hill 2 megjelenése után elkezdődött, és eleinte még teljesen más műfajjal próbálkoztak. Érdekesség, hogy a Konami akkoriban annyira tolta az ipart, hogy egy másik Silent Hill-játék fejlesztése is zajlott párhuzamosan – ez volt a Room 302, amelyből később a Silent Hill 4: The Room lett, ami épp most volt 20 éves.
A Konami vezető főtervezője, K.Y. a GameSparknak nyilatkozott a ma már ironikusnak számító Robbie, a nyúl (Robbie the Rabbit) eredetéről, aki eredetileg a Silent Hill 3-ban tűnt fel. K.Y. megemlítette, hogy a nyomasztó hangulat eléréséhez ötletforrásként valódi romokat látogattak meg Japánban, a nyúl viszont nem innen, és még csak nem is egy horrorfilmből jött. A dolog úgy történt, hogy K.Y. meglátott egy nyúlnak öltözött kabalafigurát, aki egy vasútállomás tetejéről lufikat osztogatott a gyerekeknek. A Konami dizájnere ezt az élményt vette alapul, és azon dolgozott, hogy Robbie segítségével ábrázolja "a normálisban rejlő abnormálisat" – a dolog bejött. A véres óriásnyúl nagyon felkapott merch-termék lett a Silent Hill 3 megjelenése után.