Bevallom, kicsit meglepődtem, mikor Bate úgy rendelkezett, hogy ezúttal böngészős játékot kell darabokra szednem -- amellett ugyanis, hogy az RPG nem igazán az esetem (hacsak nem vállról indítható változatról van szó), magazinunkban a browser-játékok mostanság igen virágzó műfajának képviselői sem sűrűn kerülnek terítékre; a közelmúltból igazából csak az eRepublik ugrik be, mely a Guru hasábjain is tiszteletét tette. Az utóbbi hetekben felbukkanó -- tesztünk tárgyát hirdető -- reklámok azonban megmozgatták a szerkesztőség fantáziáját, rövid egyeztetést követően így elhatározták, hogy önként vállalom: behatolok a Shakes & Fidget katakombáiba, és kiderítem, mi is rejlik a seregnyi flash-reklám mögött. Nos, 11 szintlépéssel később egy kétmázsás ork magabiztosságával jelentem: egy könnyed, humoros RPG, melyben a fentebb emlegetett román virtuáldemokráciához hasonlóan mind az alkalmi klikkerek, mind a súlyosabb arcok megtalálják számításukat.
A kötelező beállítások megadása után rögtön a képregényből ismert Steinfels városába jutunk, ami a játék kvázi főmenüjének felel meg. Garázdálkodni kétfelé indulhatunk: a fogadó PvE kalandokat kínál, az Aréna ugyanakkor a PvP csaták színhelye. Előbbinél a küldetések játsszák a főszerepet: alkalmi megbízóink minden esetben három agyament „bevetést” kínálnak, melyek a kapott tárgy/pénz/XP mennyiségében, valamint a végrehajtáshoz szükséges időben különböznek. Bizony, az S&F-ben a helyszínre utazás is jelentős tényező, a kisebb jutalommal kecsegtető misszióknál alacsonyabb szinten 1-2 percet kell várni, míg a helyszínre érünk, magasabb szinteken ez azonban akár 8-15 perc is lehet (a helyzetet az istálló menti, ahol már elég alacsony áron bérelhetünk olyan hátast, mely jelentősen lecsökkenti a várakozási időt). Bár az egyes tényezők eltérnek, a végkifejlet mindig ugyanaz: amint letelik az idő, szembekerülünk valami gaz ellennel (nálam a Gyalog Galopp gyilkos nyulánál borult a szék), a gép pedig a statisztikák tükrében szépen lejátssza az orrunk előtt a csatát, amelyből aztán vagy győztesen, vagy lógó orral kerülünk ki (utóbbi esetben ne aggódjunk, csak a jutalmat buktuk, a meglévő felszerelést és az életünket nem). Naponta 120 percnyi kalandban vehetünk részt (ez küldetéstől függően 10-15 megbízatásra elegendő), de ha többre vágyunk, pár sör elfogyasztásával megnövelhetjük a limitet. Küldetéseink során egyébként néha kulcsokkal lephet meg minket a rendszer, ezekkel a menü alja felé látható kazamatákat érhetjük el -- mindegyikben tíz tápos ellenfél vár ránk, harcolni azonban megéri velük, mert a jutalom is nagyobb, mint a normál küldetések esetén.
A pénzzel és becsületpontokkal jutalmazó PvP csatáknál a „harcrendszer” hasonló -- közvetlenül ott sem szólhatunk bele az ütközetekbe, de ha nem vagyunk megelégedve a gép által kiválasztott ellenféllel (általában igyekszik azonos szinten álló játékosokat ránk uszítani), akkor a nicknév begépelésével magunk is lecsaphatunk egy gyanútlan arcra (a játékosok listája a Dicsőség Csarnoka menüvel érhető el). A fentieken kívül pénzmagot még két módon szerezhetünk: a kocsmában ülő szerencsejátékos a kevésbé legális (de legalább rizikós), a maximum 10 órás műszakban művelhető városőri meló pedig az időigényes, de jól fizető megoldást jelenti.
World of… Shakes and Fidget?
Bár számomra kezdetben a játék címe kb. annyira volt beszédes, mint Gordon Freeman, hamar kiderült, hogy a hiba jelen sorok írójában van: a program ugyanis két, a (főként német) WoW-játékosok körében már-már kultikus sikernek örvendő képregényfigurán alapul. A harcos Shakes és a mágus Fidget alkotta dupla dinamit Oskar Pannier és Marvin Clifford keze munkáját dicséri, akik az eredetileg 2004-re datált sorozatot a Warcraft 3, majd később a WoW paródiájának szánták (megerősítve így a német humorérzék létezéséről szóló kósza pletykákat). A két, kasztjukat a legváltozatosabb módon megszégyeníteni képes antihős igazából 2007-ben vált ismertté, mikor a német Gamona.de pártfogásába vette a sorozatot -- ez pedig az évek során egy stabil rajongótábort, tavaly pedig a Blizzardtól egy formás keresetet eredményezett, minekutána a srácok erősen megkurtították az egyértelmű WoW-fricskák számát. Mindenesetre talán ez is hozzájárult az ezt követő gyors terjeszkedéshez, a „takarítás” után ugyanis a jogi aknamező is ment a levesbe, ennek köszönhetően pedig a német Playa-Games a srácokkal való megegyezést követően rizikó nélkül láthatott neki a bimbózó franchise (pár napja díjjal is kitüntetett) böngészős játékká konvertáláshoz.„Új világ vár rád”
Az adatlap „hivatalos oldal” ikonjára bökve a program főoldalára jutunk, ahol rögtön lehetőségünk nyílik a szerver kiválasztására (jelenleg itthon kettő áll rendelkezésre, melyeken a hazai üzemeltetők szerint cirka 150 ezer humorkedvelő kalandor gyepálja egymást). Amint kiválasztottuk az egyiket, rögtön a karakterbeállító képernyőhöz jutunk -- itt ért az első meglepetés, böngészős játék dacára ugyanis az S&F igen részletes („erpégés”) fizimiskagenerátorral rendelkezik: nemünk és fajunk kiválasztása, valamint a pihent, de néhol még sántítva fordított leírások (kedvencem: „a démonok kedvelik a romantikus sétákat”) átnyálazása után kobakunk majd’ minden elemét igen részletesen testre szabhatjuk. A vizuális tuningot kasztválasztás követi: képzettségből három áll rendelkezésünkre (harcos, mágus, íjász), melyeket öt harci mutató támogat. Ezek, bár mindenkinél megegyeznek, némileg eltérő hatással vannak az egyes képzettségekre (az Értelem pl. a mágusoknál a sebzés mértékét határozza meg, a többi osztálynál pedig a mágiával szembeni védelmet).A kötelező beállítások megadása után rögtön a képregényből ismert Steinfels városába jutunk, ami a játék kvázi főmenüjének felel meg. Garázdálkodni kétfelé indulhatunk: a fogadó PvE kalandokat kínál, az Aréna ugyanakkor a PvP csaták színhelye. Előbbinél a küldetések játsszák a főszerepet: alkalmi megbízóink minden esetben három agyament „bevetést” kínálnak, melyek a kapott tárgy/pénz/XP mennyiségében, valamint a végrehajtáshoz szükséges időben különböznek. Bizony, az S&F-ben a helyszínre utazás is jelentős tényező, a kisebb jutalommal kecsegtető misszióknál alacsonyabb szinten 1-2 percet kell várni, míg a helyszínre érünk, magasabb szinteken ez azonban akár 8-15 perc is lehet (a helyzetet az istálló menti, ahol már elég alacsony áron bérelhetünk olyan hátast, mely jelentősen lecsökkenti a várakozási időt). Bár az egyes tényezők eltérnek, a végkifejlet mindig ugyanaz: amint letelik az idő, szembekerülünk valami gaz ellennel (nálam a Gyalog Galopp gyilkos nyulánál borult a szék), a gép pedig a statisztikák tükrében szépen lejátssza az orrunk előtt a csatát, amelyből aztán vagy győztesen, vagy lógó orral kerülünk ki (utóbbi esetben ne aggódjunk, csak a jutalmat buktuk, a meglévő felszerelést és az életünket nem). Naponta 120 percnyi kalandban vehetünk részt (ez küldetéstől függően 10-15 megbízatásra elegendő), de ha többre vágyunk, pár sör elfogyasztásával megnövelhetjük a limitet. Küldetéseink során egyébként néha kulcsokkal lephet meg minket a rendszer, ezekkel a menü alja felé látható kazamatákat érhetjük el -- mindegyikben tíz tápos ellenfél vár ránk, harcolni azonban megéri velük, mert a jutalom is nagyobb, mint a normál küldetések esetén.
A pénzzel és becsületpontokkal jutalmazó PvP csatáknál a „harcrendszer” hasonló -- közvetlenül ott sem szólhatunk bele az ütközetekbe, de ha nem vagyunk megelégedve a gép által kiválasztott ellenféllel (általában igyekszik azonos szinten álló játékosokat ránk uszítani), akkor a nicknév begépelésével magunk is lecsaphatunk egy gyanútlan arcra (a játékosok listája a Dicsőség Csarnoka menüvel érhető el). A fentieken kívül pénzmagot még két módon szerezhetünk: a kocsmában ülő szerencsejátékos a kevésbé legális (de legalább rizikós), a maximum 10 órás műszakban művelhető városőri meló pedig az időigényes, de jól fizető megoldást jelenti.
(ha valaki céhet keres írjon nekem (re34))
jzadori a nevem
Azért van a harcosoknak kevés sebzése mert gondolj bele ha sokat is sebeznének meg így is rengeteg HP-juk van , akor nem lenne értelme a többi kasztnak mert a harcos verne mindenkit. De így hogy nekik kevés a sebzésük így több a kihívás is.
Vedd figyelembe a többi kasztot is a felderítők a köztes kaszt több Hp-juk van mint a mágusoknak de kevesebb mint a harcosoknak , visszont többet sebeznek mint a harcosok, de kevesebbet mint a mágusok.
A mágusoknak kevés HP-juk van de sokat sebeznek így ez által minden kasztnak van értelme. Ennyi a hozzáfűzni valóm. Amúgy szerintem egy nagyon jó kis játék már 3 hónapja játszok vele és nem tudom megunni.
Karakterem : S1 Mágus lvl 47 jelenleg Mágus(szerintem a legjobb ) Céh: Play For Fun. Mindenkinek tudom ajánlani.
Aki esetleg szeretné kiprobálni azt megkérem hogy itt regisztráljon : http://s1.sfgame.hu/index.php?rec=76591 ez által megkapom a barátság kitüntetést Előre is köszönöm aki itt regisztrál. Nagyon jó játék csak ajánlani tudom idő töltésre . Jó játékot mindenkinek, GO-GO Játszani
El lehet vele pepecselgetni és vicces!
Mágusok: aránytalanul nagyot sebeznek..szerintem ennyire nem kellett volna őket eltúlozni. Támadásuk kivédhetetlen.. velük érdemes szerintem a leginkább lenni.
Én harcos vagyok, de érdekes módon a harcos üt a legkevesebbet, szóval ezen a téren is el-el lett szúrva sajnos. Egyetlen jó tulajdonságunk a magas HP aztán jóidő..
ÉLLJEN AZ S2
Lacikáék
Csak azért bosszant, mert elbaxtam 3 gombát kalandvágyra, rögtön utána meg K.O....