Bár az elmúlt évek alatt sokan távoztak a Blizzardtól, a csapat egyik legnagyobb nevének lelépése most mégis meglepte úgy az ipar bennfenteseit, mint a játékosokat. Rob Pardo biztos kézzel vezette a kaliforniai stúdió kreatív részlegét, milliós sikerű játékokat segítve piacra, és a vállalat egyik legismertebb nevévé-arcává válva.
- PC
- XBOX 360
- PS3
Robert Pardo 1997-ben lépett be a Blizzardhoz, hogy tervezőként és belsős tesztelőként vegye ki a részét a StarCraft fejlesztéséből. Kiváló képességeire hamar felfigyeltek a cégnél, hiszen a kiegészítő lemez, a Brood War tervezését már ő irányította. A StarCraft hatalmas sikere után a Warcraft III: Reign of Chaos és a Frozen Throne tervezésének felügyeletét is rábízták, majd a szintén megérdemelt siker után már a Blizzard alelnöki székében találta magát, mint a kreatív munkát végzők feje. E pozícióban irányította aztán a Word of Warcraft készítését – a többi már történelem. Pardo volt egyébként a Burning Crusade vezető tervezője is, de a cég összes játékának készítésben benne volt, a legutóbbiak közül StarCarft II: Wings of Libertyben mint tervezési igazgató, a Diablo III-ban és a Heartstone-ban mint vezető producer, illetve utóbbi esetében persze mint a kreatívok főnöke.
Rob Pardo a felmondásról szóló közleményében a következőket írta: „Minden vég egy kezdet is egyben, és a mai nap egy új kezdet számomra. A Blizzardnál eltöltött 17 év után, hosszú és alapos gondolkodás után arra nehéz és keserédes, de végül izgalmas döntésre jutottam, hogy új fejezetet nyitok életemben és karrieremben.” Ezek után hosszan méltatta cégét és kollégáit, majd így zárta levelét: „Arra a kérdésre, hogy mihez kezdek most, még nem tudok válaszolni. Elsőként szeretném kiélvezni a nyarat a családommal, sokat játszani, és gondolkodni arról, mi legyen a következő lépés. A játékipar most egy izgalmas hely, a virágzó PC-s szegmenssel, az új konzolokkal, a mobilszférával és a virtuális valósággal, ami valódi valósággá válik. Olyan, mintha most lenne egy üres küldetésnaplóm, és először lépnék egy új zónába.”
Nos, az biztos, hogy a Blizzard életében is új fejezet kezdődik, hiszen Pardo alapvetően meghatározta a stúdió kreatív irányvonalát, rajtahagyva kézjegyét az onnan kikerülő játékokon. És bár sokan nem értettek egyet bizonyos döntéseivel, kritikákat is kapott rendesen, az biztos, hogy jó szakember volt, aki erős kézzel irányította a rá bízott szakembereket. Nagy kérdés, hogy ki lép a helyébe, hiszen ez megszabhatja a Blizzard jövőjét is.