A Ratchet & Clank van annyira nagy név a Sony belsős felhozatalában, hogy egy előzetes aktualitását nem különösebben kellene megmagyarázni, hiszen egy sokak által kedvelt szériáról van szó. Ugyanakkor éppen a napokban került újból reflektorfénybe a következő felvonás, a PS5-re érkező Ratchet & Clank: Rift Apart, amely immáron napra pontos megjelenési dátummal (június 11.) rendelkezik. Ennél jobb alkalmat tehát keresve sem találtunk volna arra, hogy összefoglaljuk, mi mindent lehet tudni eddig a páratlan páros visszatéréséről.

VIHAR A DIMENZIÓBILIBEN

A mindig makacs Lombax és a tudálékos robot eddigi intergalaktikus kalandjai során sok mindent látott már, a Rift Apart azonban számukra is új kihívásokat tartogat, a mindig rosszban sántikáló Dr. Nefarius ugyanis – mondhatni, menetrendszerűen – ismét világuralomra tör. A gonosztevő egy olyan szerkezetet vet be, amivel megkeresheti azt a galaxist, melyben ő győzedelmeskedik hőseink helyett, egy meghibásodás miatt azonban a különféle dimenziók összeütköznek, ezzel óriási káoszt okozva a síkok között. Ratchet és Clank tehát egy egész világot fenyegető katasztrófát kénytelen megállítani, hőseink ráadásul nem is számíthatnak mindvégig egymásra, a dimenziókatyvasz forgatagában ugyanis két külön univerzumban találják magukat, Clank világában pedig egy titokzatos női Lombax is felbukkan, aki egyébként szintén játszható karakter lesz.

A Rift Apart alaphelyzete tehát meglehetősen szépen megágyaz egy változatos kalandnak, amivel persze már az elődöknél sem volt gond, hiszen bolygóról bolygóra vándorolva mindig is sokrétű és izgalmas helyszíneket járhattunk be. Az új Ratchet & Clank azonban még inkább összesűríti a dolgokat, a dimenzióugrások ugyanis a játékmenet szerves részét képezik, pillanatok alatt átröppenve az egyik világból a másikba. A koncepciót nagyban segítette persze a generációváltás, hiszen a PS5 szupergyors adatátvitelének köszönhetően nem okoz komoly izzadtságot a hardver számára, hogy ilyen hirtelenséggel váltogassa a helyszíneket, így ebben a tekintetben nyugodtan mondhatjuk, hogy igazi újgenerációs élmény vár ránk. A Rift Apart emellett természetesen kihasználja a DualSense kontroller egyedi funkcióit is: az adaptív ravaszok különböző felhasználási módokat nyitnak meg a fegyverek kapcsán (például kétfokozatú lövéssel), a haptikus visszajelzés pedig minden eddiginél bizsergetőbbé varázsolja az élményt a tenyerünkben – szó szerint.

Ha már szóba kerültek a fegyverek: a különféle harci eszközökön és kütyükön most is óriási hangsúly lesz, az Insomniac Games fejlesztői ugyanis ezúttal is előhúzták a rájuk olyannyira jellemző kreativitást. A bombasztikus akciót így fantáziadús (és nem ritkán igencsak vicces) arzenál teszi még szórakoztatóbbá, nem elfeledkezve a játékmenet másik fontos eleméről, a platformingról sem, melyet szokás szerint mindenféle trükkös eszközök dobnak fel – mint például a visszatérő cipők, melyekkel a síneken korcsolyázhatunk. A visszatérés egyébként új értelmet nyer a Rift Apart esetében, hőseink ugyanis több olyan bolygóra is újból ellátogatnak, melyeken a korábbi részekben már megfordultak, a nagy felfordulás miatt azonban most egy alternatív dimenzióban fedezhetjük fel őket, ami mind a környezetre, mint a karakterekre hatással lesz.

ELŐ A CSAVARKULCSOT!

A sorozat jövőre lesz 20 éves, a legutóbbi rész, a 2016-os remake/reboot hibrid óta azonban már öt év eltelt, így éppen itt az ideje annak, hogy új kalandra induljunk Ratchet és Clank társasában, ami az eddig látottak alapján nem kevésbé lesz szórakoztató és változatos, mint az eddigiek – nagyon úgy tűnik, hogy az Insomniac Games még közel sem fogyott ki az ötletekből. Akik eddig még nem találkoztak hőseinkkel, azok most egy elképesztően látványos új epizód vadonatúj történetszálán keresztül vehetik fel a fonalat, ugyanakkor a régi rajongók is találnak majd nekik szóló felfedeznivalókat a sztoriban, hiszen a Rift Apartban azért néhány kapcsolódási pontot is elrejtettek az eddigi részekkel. De hogy ezek pontosan mik lesznek, az maradjon meglepetés!