Alex Hutchinson, az Assassin's Creed sorozat kreatív igazgatója a CVG-nek adott interjújában tért ki a japán játékfejlesztőkkel történő állandó kivételezésre. Alex szerint nyugaton folyton szidják a fejlesztőket, ha egy játék története nem üti meg a mércét, de kelet felé fordulva ez nem történik meg, mert a sajtó rasszista és máshogy kezeli a japánokat.
"Érezhető az aljas rasszizmus a játékvilágban, különösen a sajtó oldaláról, ahol is a japán játékfejlesztők mindig megússzák, amit csinálnak. Ez pedig leereszkedő hozzáállás. Csak gondoljatok bele, milyen sok japán játék jött ki úgy, hogy a sztori badarság volt, egyszerűen badarság. Egyszerűen képtelenség komoly fejjel végigülni, az újságíró mégis azt mondja, hogy »ez zseniális«. Aztán kijön a Gears of War és megválasztják a legrosszabb narratívájú játéknak. Holott szerintem a Gears of War sokkal jobb egy Bayonettánál."
Hutchinson kirohanása elég sok kérdést felvet, hisz bár csak a sztorival példálózik, tulajdonképpen bármilyen elemet kiválaszthatna. Ti mit gondoltok, igaza van, vagy csak savanyú a szőlő valami miatt?
"Érezhető az aljas rasszizmus a játékvilágban, különösen a sajtó oldaláról, ahol is a japán játékfejlesztők mindig megússzák, amit csinálnak. Ez pedig leereszkedő hozzáállás. Csak gondoljatok bele, milyen sok japán játék jött ki úgy, hogy a sztori badarság volt, egyszerűen badarság. Egyszerűen képtelenség komoly fejjel végigülni, az újságíró mégis azt mondja, hogy »ez zseniális«. Aztán kijön a Gears of War és megválasztják a legrosszabb narratívájú játéknak. Holott szerintem a Gears of War sokkal jobb egy Bayonettánál."
Hutchinson kirohanása elég sok kérdést felvet, hisz bár csak a sztorival példálózik, tulajdonképpen bármilyen elemet kiválaszthatna. Ti mit gondoltok, igaza van, vagy csak savanyú a szőlő valami miatt?
Azert ilyen sikeresek errefele a keleti jatekok mert teljesen masok mint amegszokott gammak, emiatt az ujdonsag erzet miatt mindenki szemet huny a minoseg felett.
Még az első résszel sem játszottam, és a sztori sem fogott meg, miért pont az x ezredik részével próbálkoznék meg?! Tudtommal én még egy japán fejlesztésű játékkal sem játszottam, pedig a kipróbált játékok száma nálam már biztos, hogy tart egy pár száznál.
Ráadásul ez egy több mint 25 éves sorozat és kb. 2 éve hallottam róla először (legalábbi úgy hogy megjegyezzem a nevét).
Nem értem, miért pont a Bayonettával példálózik, amikor az egy hack n slash és pont nem a történeten van a hangsúly, hanem a féktelen akción. A fenti címek közül félt egyet is megemlíteni, pont egy olyan címet vett elő, amit be lehet támadni iylen szempontból.
Van néhány kivétel persze.
A japán történetvezetés és karakterkidolgozáshoz nyugaton egyedül a BioWare képes az esetek jelentős többségében felnőni. A JRPG-k nem véletlenül foglalnak el kimagasló helyet a saját műfajukban.
Ebben a nyilatkozatban csak az lep meg, hogy épp egy AC-n dolgozó emberke mond ilyet, pedig aztán az ő esetükben szerintem egyáltalán nem rója fel a sajtó, hogy gyenge lenne a történet. Lehet jobban járt volna, ha csöndben marad. Az meg, hogy a Gears of War jobb, mint a Bayonetta egyrészt ízlés kérdése, másrészt pedig össze sem lehet őket hasonlítani. Nem csak azért, mert teljesen más a műfajuk, hanem azért is, mert a GoW-nak már van egy nagyon kiterjedt univerzuma (3 játék, egy vagon könyv).