A Silent Hill 2 remake fejlesztői annyi mindent akartak beépíteni a különféle rajongói elméletekből, amennyit csak lehetett. El sem tudom mondani, hány órát töltöttünk azzal, hogy megnéztünk, elolvastunk, megvitattunk minden olyan elemet, amit az interneten találtunk – árulta el Anna Oporska-Szybisz vezető pályatervező. A fő célunk mindig is az volt, hogy tiszteljük a rajongókat, és soha, de soha ne hagyjuk figyelmen kívül egyetlen elméletüket sem. A Labirintus (The Labyrinth) például pont ezért lett nagyobb és kesze-kuszább. A legtöbben egyetértenek abban, hogy ez a hely James pszichéjének a kivetülése, és bizonyos útvonalak más-más karaktereket, például Angelát és Eddie-t jelképezik. Egy népszerű teória szerint a Labirintus célja, hogy ezeket a karaktereket az igazsághoz vezesse, segítve őket abban, hogy rájöjjenek, miért is jöttek Silent Hillbe. Az egyik elmélet szerint nem Maria, hanem maga James ül rács mögött (tudjuk, hogy miért), ami előkészíti az utat a fináléban bekövetkező szembesítéshez. A Labirintus körüli elméletek 2009-ben terjedtek el igazán, a Bloober pedig mindet áttanulmányozta és fel is használt belőlük ezt-azt.

A lengyel fejlesztőcsapat a remake-ben kibővítette a területet, új útvonalakat hozzáadva, ehhez pedig elsősorban a rajongók elméleteire támaszkodtak. Hogy pontosan mit vettek át a közösségtől, az azonban nem világos, Anna Oporska-Szybisz erről nem mesélt. Mindenesetre igazán dicséretes, hogy a csapat ennyire mélyen beleásta magát a rajongói teóriák összességébe.

Borítókép forrása: Bloober Team