Pár napja Steven Spielberg és George Lucas a Dél-Kaliforniai Egyetem egy előadássorozatán beszélt kicsit a filmek és a videójátékok jövőjéről. A mozival kapcsolatos kifejtéseikkel az oldal jellege miatt nem foglalkozunk, a játékok esetében viszont előkerült pár érdekes kijelentés.

Az egyik ilyen az volt, hogy „amint a játékosok a kezükbe veszik a kontrollert, valami megáll a szívükben, és onnantól kezdve az egész csak sport.” Ezt Spielberg mondta, majd Lucas vette át a szót és kifejtette, hogy „az elkövetkezendő öt év legsikeresebb játéka az lesz, amelyben erős érzelmi kötődés alakul ki a játékbeli karakterek iránt, és ami a nőket és kislányokat célozza meg. Ők szeretik az ilyen játékokat. Ez lesz a játékipar Titanicja, az igazi átütő siker, ami valódi szerelmi történetet mesél el. Mert valódi kapcsolatot mutat be, ahelyett, hogy mindenkit lelőnének.” 

Ragnar Tornquist, a Dreamfall Chapters: The Longest Journey fejlesztője ezzel nem ért egyet. „A játékokban kísérleteznek a legtöbbet a meséléssel. Vegyük a Journey-t, a legjobb játék, amivel valaha játszottam, egy csodálatos történetet mond el úgy, ahogy azt televíziós show-ban sosem láthatjuk, hallhatjuk.” -- fakadt ki Tornquist a Rezzed 2013-on. -- ”Azért lettem dühös, mert éppen a The Last of Us-szal játszom... Nem akarom lelőni a poént, de a játék eleje egy hatalmas érzelmi mágnes... A kontroller bekapcsol, de a szíved nem áll meg. Inkább kétségbeesettnek érzed magad.”

Az biztos, hogy rengeteg játék rendelkezik erős érzelmi töltettel, sok esetben szerelmi történettel, és távolról sem szól mindegyik a gyilkolászásról -- amit mellesleg sok női játékos ugyanúgy élvez. Az pedig, hogy Spielbergnek és Lucasnak mi köze van a játékokhoz, már azon kívül, hogy előbbi névlegesen néha közreműködik játékoknál (Medal of Honor, Trespasser), illetve jelenleg Halo-sorozaton ügyködik, utóbbi pedig tavaly adta el játékfejlesztő és –kiadó cégét, a LucasArtsot a Disney-nek, egy érdekes kérdés.

Ragnar Tornquist szerint Lucas és Spielberg téved