Peter Molyneux-t lehet szeretni és nem szeretni, de az tény, hogy nélküle sokkal sivárabb gyerekkora lett volna a PC Guru stábjának. A Theme sorozattal és a Dungeon Keeperrel robbantó játékkészítő legenda egy ideig a Microsoftnál húzta az igát, majd lelépett, hogy 22 Cans néven független stúdiót alapítson. A csapat első játéka még meg sem jelent, de már most hatalmas vitákat generál -- ennek okáról bővebben itt olvashattok. Peter persze hajthatatlan, állítja, egy hétköznapi játékkal ma már nem érné el céljait.
"Miért nem csináltam egy sima játékot? Miért nem készítettem egy újabb Texas Hold 'Emet? Texas Hold 'Em, Red Dead Redemption stílusban! Hülyére keresném magam és nagyon boldog lehetnék." -- fogalmazott Molyneux a GamesIndustrynak.
"[A Curiosityben] nem lesz oktatómód. Azt akarom, hogy az emberek maguktól jöjjenek rá mindenre, mert számomra a motiváció a legfőbb szempont. Ha felfedezek valami apróságot, amit szerintem mások még nem ismernek, az nagyon erős motiváló tényező tud lenni. Arra sarkall, hogy tovább kísérletezzek. Szívesen tennék oktatómódot a játékba, hogy mindenki lássa az én álláspontomat is, de így már nem lenne ugyanaz az élmény."
Molyneux persze nem csak a kísérleti projektjéről, hanem magáról a játékvilágról is beszélt. Úgy véli, nagyon rossz, hogy egyre kevesebb az eredeti szellemi tulajdon a piacon.
"Már két éve is az volt, hogy ha egy fejlesztőcsapat elment egy kiadóhoz és azt mondta, hogy »ezt és ezt az új játékot akarjuk elkészíteni«, akkor jött a válasz, mely szerint túl késő van ebben a generációban, és majd csak a következőben tárgyalunk. És tessék, ez már négy éve megy."
Peterék játéka egyébként iOS-re is kijöhet, ami aggasztja kicsit a tervezőt, mert egy iPad immár csak fél évig számít új terméknek, utána rögtön bejelentik az új generációt -- Molyneux szerint ez nagyon árt a játékiparnak, mert senki sem akar rögtön elavult gépekre gyártani. Ennél fogva a kiadók hozzáállása sem helyes, inkább örülniük kéne az innovatív ötleteknek.
"Miért nem csináltam egy sima játékot? Miért nem készítettem egy újabb Texas Hold 'Emet? Texas Hold 'Em, Red Dead Redemption stílusban! Hülyére keresném magam és nagyon boldog lehetnék." -- fogalmazott Molyneux a GamesIndustrynak.
"[A Curiosityben] nem lesz oktatómód. Azt akarom, hogy az emberek maguktól jöjjenek rá mindenre, mert számomra a motiváció a legfőbb szempont. Ha felfedezek valami apróságot, amit szerintem mások még nem ismernek, az nagyon erős motiváló tényező tud lenni. Arra sarkall, hogy tovább kísérletezzek. Szívesen tennék oktatómódot a játékba, hogy mindenki lássa az én álláspontomat is, de így már nem lenne ugyanaz az élmény."
Molyneux persze nem csak a kísérleti projektjéről, hanem magáról a játékvilágról is beszélt. Úgy véli, nagyon rossz, hogy egyre kevesebb az eredeti szellemi tulajdon a piacon.
"Már két éve is az volt, hogy ha egy fejlesztőcsapat elment egy kiadóhoz és azt mondta, hogy »ezt és ezt az új játékot akarjuk elkészíteni«, akkor jött a válasz, mely szerint túl késő van ebben a generációban, és majd csak a következőben tárgyalunk. És tessék, ez már négy éve megy."
Peterék játéka egyébként iOS-re is kijöhet, ami aggasztja kicsit a tervezőt, mert egy iPad immár csak fél évig számít új terméknek, utána rögtön bejelentik az új generációt -- Molyneux szerint ez nagyon árt a játékiparnak, mert senki sem akar rögtön elavult gépekre gyártani. Ennél fogva a kiadók hozzáállása sem helyes, inkább örülniük kéne az innovatív ötleteknek.
E gondolkodásmód miatt tart ott a játékvilág ma, ahol.
De nem akarom védeni Malinyőt sem, hiszen ő ugyanebben a csónakban evezett. Igaz, ráunt, otthagyta, de vagy 15 év után... Most meg jön ezzel az egyfelől érdekes, másfelől átlátszó "pénzcsináló" kísérleti játékkal.
Abban viszont egyetértek vele, hogy valami nagy változás kell, mert egyre érdektelenebbek számomra a mai játékok. Nem is a folytatások miatt, mert azokkal nem feltétlenül van baj. A probléma az, hogy nemcsak egy széria darabjai, hanem több széria is kísértetiesen hasonlít egymásra... S ez nemcsak a fos Cowadoody-címekkel van így, hanem rengeteg játékkal. Persze én megoldom, mert nem veszem meg. De akkor is tragikus, hogy mennyire nincs a mainstreamben tere az új ötleteknek. Vagy 10 éve csak grafikai tuning megy, de játékmenetben semmi fejlődést nem tapasztalok. Sőt, visszafejlődés van szerintem, mert mindent filmszerűre akarnak csinálni - holott a játék nem film.
Bárcsak divat lenne...
"nagyon is jó játékokat csinálnak évről évre és miért bajj az, ha mindig csak folytatások?"
Sok oka van, hogy miért nem jó, ha egy játék már lassan a 10. résznél tart.
"Inkább játszok egy folytatással mint hogy egy új ip-vel ami tényleg egy fos."
Kérlek áruld el nekem Nostradamus, hogy ha el se tudják készíteni az új IP-t , mert az új MoH/CoD/Battlefield epizódot finanszírozzák inkább a kiadók, akkor honnan tudod, hogy azaz új ötlet egy fos?
Ezen a palin márcsak sírni tudok.