Miközben Kínában valósággal kilőttek a PlayStation 5 eladásai a szinte minden létező rekordot megdöntő Black Myth: Wukongnak köszönhetően, addig az Xbox Series X/S-re szánt verzió megjelenési dátumáról továbbra sem tudni semmit, rengeteg játékos legnagyobb bánatára. Az már korábban is kiderült, hogy nem egy Sonyval kötött megállapodás áll a késlekedés hátterében, így eléggé logikusnak tűnt, hogy a teljesítménye miatt már többször is kritizált Series S okolható a Game Science döntése miatt, ahogy az a Baldur's Gate 3 esetében is történt. Ott ugyebár az osztott képernyős multiplayer módot nem tudták időben megoldani a fejlesztők a Microsoft gyengébb masináján, ami persze nincs a Wukongban, a Forbes kötelékében álló Paul Tassi szerint azonban itt is a technológia okolható azért, hogy a zöldek tábora egyelőre nem indulhat el a nyugati utazásra.
Az újságíró újfent aláhúzta a cikkében, hogy egészen biztosan nem egy exkluzív szerződés húzódik meg a függöny mögött, nemes egyszerűséggel az a helyzet, hogy az Xbox Series S nehezen birkózik meg az Unreal Engine 5 által életre keltett látvánnyal, és mivel a techóriás továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a két konzolon egyszerre jelenjenek meg a játékok, így a Series X tulajok sem zsákolhatják be a programot. Az Insider Gaming egyébként rákérdezett a Microsoftnál, hogy mégis mi a helyzet a soulslike körül, a cég azonban ugyanazt a közleményt küldte válaszként, amit korábban is írt a csúszás kapcsán, hivatalosan tehát semmivel sem kerültünk közelebb ahhoz, hogy tisztán lássuk a helyzetet. Kíváncsiak vagyunk, hány alkalommal fog még problémát okozni a szóban forgó gépezet (a Kingdom Come: Deliverance 2 esetében ez már biztossá vált), hiszen a játékok egyre szebbek és komplexebbek lesznek, ami rendkívül megnehezíti a Series S-re történő fejlesztést.