A Doom Eternal megjelenéséig egyre nehezebben telik az idő, a kiadó és a fejlesztő mégis megtalálja a módját annak, hogy újabb és újabb részleteket leplezzen le. Mi az eddigiek és az általunk látottak alapján szedtük össze a legfontosabb újdonságokat, melyeket bevezettek a játékba és eddig talán nem esett róluk elég szó.
Battlemode
Az aszimmetrikus multiplayer koncepciója manapság nem számít újdonságnak, de a Doom történelmében még nem volt hozzá szerencsénk. Már ha nem túrjuk át a lelkes rajongótábor által mellé hegesztet, nagyjából végtelen mennyiségű modot, mert biztos akad ott is valami hasonló. A legutóbbi felvonás jobbára átlagosnak nevezhető többjátékos módjában látott egyik (vagy egyetlen?) egyedi ötlet továbbgondolt változatában egy Slayer vadászik két démonra, akiknek a jelek szerint minden okuk megvan arra, hogy rettegjenek tőle.
Mindenvető
A gránátokat dobálni olyan múlt évtizedi, a huszas években már vállra szerelt gránátvető dukál, mely a különféle hatású töltetek (fagyigránát, robbanógránát, egyéb gránát) mellett még lángszóróként is funkcionál, a célzáshoz feltehetően szemkövetéses technológiát alkalmazva (játékon belül, persze). Az újdonságról próbakörünk alatt könnyen meg lehetett feledkezni, pedig felszereléseink tárházában az egyik leghasznosabb kütyü.
Űrbázis
A Fortress of Doom névre hallgató űrbázis szolgál majd központunkként, de nemcsak dekorációs célokból született meg az egyelőre ismeretlen eredetű létesítmény. Az erőd egyes részeit az úgynevezett Sentinel Batteryk segítségével megnyitva új titkokat, felszereléseket és kihívásokat érhetünk el, ezzel potenciálisan megnövelve saját ütőképességünket és a játék élettartamát.
Invázió
A Doom Eternal többjátékos módja nem merül ki a Battlemode-ban, hanem beszivárog az egyjátékos kampányba is. Még szerencse,hogy kedvünk szerint kikapcsolhatjuk a Dark Soulsra hajazó játékmechanikát, melynek lényege, hogy démoni alakot öltve egy kiszemelt áldozat játékába “beteleportálhatunk”, ezzel nehezítve a delikvens életét. A trollok kedvenc elfoglaltsága azonban visszafele is elsülhet, mert egy jó Slayer veszedelmes ellenfél...
Extra élet
Sokan tartottak – nem mondhatom, hogy nem tartoztam közéjük – a felszedhető életektől, de a körülményekhez képest a lehető legjobban oldották meg a dolgot. A lényeg itt annyi, hogy a felszedett életnek köszönhetően, ha harcban elesnénk, nem kell a legutóbbi checkpointról újrakezdeni a játékot, hanem ott folytathatjuk a darálást, ahol elvileg fűbe kellett volna harapnunk. Bár a checkpoint-rendszer is roppant baráti, ezzel még egyszerűbb az élet, már ha bekockáztatunk érte egy-egy jó eséllyel halálos ugrást.