Kapaszkodjatok meg: a Ubisoft 93-95%-os kalózkodási arányt mért a PC-n. Hogy ez mennyire reprezentatív adat, nem kötötték az orrunkra, bár a tény, hogy a cégelnök Yves Guillemot ezzel magyarázza a sok belsős free-2-play címet, elég sokatmondó. A francia kiadó vezetője a GamesIndustrynak beszélt arról, hogy bár ők szeretnének PC-re játékokat fejleszteni, a bevételük olyan minimális, hogy csakis az ingyenesen játszható, mikrotranzakciós projektekkel tudnak profitot termelni a platformon.
Yves szerint a PC-s játékosok 5-7%-a hajlandó fizetni bármiért is, a többiek inkább megvárják a feltört változatokat és ingyen letöltik őket, hatalmas kárt okozva ezzel a kiadóknak. Pedig a Ubisoft tényleg mindent elkövetett, brutális DRM-jükbe még a legális játékosok is kis híján belerokkantak.
A GamesComon is bemutatott, free-2-play címek tehát a PC jövőjét képviselik, ami egyrészről ugyan jó dolognak tűnik, de sajnos könnyedén a minőség rovására mehet. Hisz ha nemjelezhető előre egy AAA-játékból 2-3 millió eladott példány, mint mondjuk konzolokon, akkor addig-addig butítják, míg a legkisebb befektetés ellenében is épp hogy tűrhető alkotássá nem degradálódik.
Kb. ugyan ezt akartam mondani, ne csodálkoznak a kiadók azon hogy inkább letöltik sokan, hiszen rengeteg PC-s játék portja annyira rossz, hogy sokaknak még a kedve is elmegy a vásárlástól. Illetve olyan áron adják még a t is hogy nem éri megvenni. Hát nem csoda hogy sokan arra várnak hogy olcsóbb legyen, és egyáltalán megérje megvenni. Persze tisztelet a kivételnek.
"Sokszor csodálkozunk, hogy miért olyan gyatra minőségű egyik-másik PC-s port. Nos talán azért, mert alig vesznek játékot az emberek."
Sokszor csodálkozunk, hogy miért vesznek alig játékot az emberek. Nos talán azért, mert olyan gyatra minőségű egyik-másik PC-s port..
Yves szerint a PC-s játékosok 5-7%-a hajlandó fizetni bármiért is, a többiek inkább megvárják a feltört változatokat és ingyen letöltik őket,.
]{redenc szerint meg a PC-s játékosok jelentős százaléka nem a feltört, hanem az olcsóbb verzióra vár, amit ki tud fizetni, és nem is sokallja az adott termékért azt az összeget. Kevés olyan AAA-játék jelenik meg manapság, ami megérné azt a 6-8-10 ezer forintot.
Magányvélemény: ideje lenne már ezeknek az őslényeknek (Kotick, Guillemot, Riccitiello) visszavonulni a kis privát szigetükre, és átadni a helyet a fiatal generációnak, amely érti is az ipart, és nem csak a befektetőknek akar megfelelni, hanem a játékosoknak is, mert szerintem meg lehetne találni a normális egyensúlyt a két "érdekcsoport" között...