Kapaszkodjatok meg: a Ubisoft 93-95%-os kalózkodási arányt mért a PC-n. Hogy ez mennyire reprezentatív adat, nem kötötték az orrunkra, bár a tény, hogy  a cégelnök Yves Guillemot ezzel magyarázza a sok belsős free-2-play címet, elég sokatmondó. A francia kiadó vezetője a GamesIndustrynak beszélt arról, hogy bár ők szeretnének PC-re játékokat fejleszteni, a bevételük olyan minimális, hogy csakis az ingyenesen játszható, mikrotranzakciós projektekkel tudnak profitot termelni a platformon.

Yves szerint a PC-s játékosok 5-7%-a hajlandó fizetni bármiért is, a többiek inkább megvárják a feltört változatokat és ingyen letöltik őket, hatalmas kárt okozva ezzel a kiadóknak. Pedig a Ubisoft tényleg mindent elkövetett, brutális DRM-jükbe még a legális játékosok is kis híján belerokkantak.

A GamesComon is bemutatott, free-2-play címek tehát a PC jövőjét képviselik, ami egyrészről ugyan jó dolognak tűnik, de sajnos könnyedén a minőség rovására mehet. Hisz ha nemjelezhető előre egy AAA-játékból 2-3 millió eladott példány, mint mondjuk konzolokon, akkor addig-addig butítják, míg a legkisebb befektetés ellenében is épp hogy tűrhető alkotássá nem degradálódik.