Kapaszkodjatok meg: a Ubisoft 93-95%-os kalózkodási arányt mért a PC-n. Hogy ez mennyire reprezentatív adat, nem kötötték az orrunkra, bár a tény, hogy a cégelnök Yves Guillemot ezzel magyarázza a sok belsős free-2-play címet, elég sokatmondó. A francia kiadó vezetője a GamesIndustrynak beszélt arról, hogy bár ők szeretnének PC-re játékokat fejleszteni, a bevételük olyan minimális, hogy csakis az ingyenesen játszható, mikrotranzakciós projektekkel tudnak profitot termelni a platformon.
Yves szerint a PC-s játékosok 5-7%-a hajlandó fizetni bármiért is, a többiek inkább megvárják a feltört változatokat és ingyen letöltik őket, hatalmas kárt okozva ezzel a kiadóknak. Pedig a Ubisoft tényleg mindent elkövetett, brutális DRM-jükbe még a legális játékosok is kis híján belerokkantak.
A GamesComon is bemutatott, free-2-play címek tehát a PC jövőjét képviselik, ami egyrészről ugyan jó dolognak tűnik, de sajnos könnyedén a minőség rovására mehet. Hisz ha nemjelezhető előre egy AAA-játékból 2-3 millió eladott példány, mint mondjuk konzolokon, akkor addig-addig butítják, míg a legkisebb befektetés ellenében is épp hogy tűrhető alkotássá nem degradálódik.
A Ubisoft amúgy is elég röhej mostanság. Pedig jó játék-ötleteik vannak, de valahogy mindig elb*sszák. Mindig kifogásokat keresnek. Például a DRM. Pont az ellenkezőjét váltotta ki. Egyre többen töltötték le a játékokat, mert az eredeti szarakodott a DRM miatt.
nálam is előfordult nem egyszer hogy végigjátszás után megvettem a játékot mert megérte a pénzét, többször is bátran előveszem, tisztelet és köszönet a fejlesztőknek érte, (nálam!) az Ubisoft pont nem ez a kategória
DE azt is meg kéne érteniük sztem a kiadóknak, nem teheti meg az átlag vásárló hogy minden nagyágyú játékot megvegyünk
a másik, ezek a DRM rendszerek, accounthoz kötések és társaik nagy ökörségek
mindenki jól tudja hogy megkerülhetőek főleg PC-n mégis eröltetik, minek szenvedjek ezekkel ha van hogy nem is működnek ezek rendesen és időigényesebb mint a tört változatok, ahol átmásolok egy cracket vagy futtattok egy .exe-t és lám, ugyan olyan mint az eredeti
Sok kiadó túlbonyolítja a dolgot és "sokat akar a szarka" helyzetben találják magukat.
Lol, nem értem, miért kell mindjárt személyeskedni. Azért írtam, amit írtam, mert nem akartam túlrészletezni a dolgot, nehogy feltűnjön az, kit nem nevezünk nevén, és törölgethessem a kommenteket fél órán keresztül...
"Szerintem mindannyian tudjuk, hogy a konzoljátékosok más réteget és más felfogást képviselnek. Megveszik a gépet, megveszik rá a játékokat, nem igazán érdekli őket semmilyen egyéb alternatíva."
Ez vicces. Én is sokszor játszom konzolon, sőt, most éppen azt tervezem, hogy veszek egy másikat is. Ennek ellenére igenis érdekel a többi alternatíva, csak épp belátom, hogy a konzolos AAA játékok gazdaságosabb megoldásnak minősülnek. Itt pedig láthatóan AAA programokról van szó, lévén a Ubisoft profilja a nagy költségvetésű játékok termelése.
Emiatt az indie-érvnek sem látom semmi relevanciáját. Értem én, hogy vannak, akik fizetnek, de ad.1: itt nyilván Ubisoft termékekről van szó; ad. 2: az indie programok nem termelnek százmillió dollárokat, holott a kiadó nyilván ezt akarja.
Egyébként fejlődik az Ubi is, beléptek a digitális terjesztés korába, és olcsón árulják a PC-s játékaikat, sőt, 14-16 hónappal a megjelenésük után évek óta jelentős árcsökkentésen esik át az összes PC-s Ubisoft program.
Arra vagyok kíváncsi mit fog lépni ez ügyben az ubi.
"konzolokon mégis milliószám adják el a Ubisoft-címeket, tehát igen is van egy olyan réteg (nem is vékony), melynek tagjai elégedettek és megvásárolják a programokat"
Szerintem mindannyian tudjuk, hogy a konzoljátékosok más réteget és más felfogást képviselnek. Megveszik a gépet, megveszik rá a játékokat, nem igazán érdekli őket semmilyen egyéb alternatíva. (És most ne a hazai viszonyokról beszéljünk). A PC nem dedikált platform, sok mindenre alkalmas, a játék az egyik. A warez a kezdetektől jelen van rajta, ezzel minden kiadó tisztában van, nem kellene álszent módon úgy tenni, mintha mostanában találta volna fel valaki a dolgot. Az is nyilvánvaló kb. ugyanilyen régóta, hogy a másolásvédelem nem megoldás, a Ubi mégis nekiállt erőltetni, aminek a vége az lett, hogy még több embert terelt a warez felé, aztán nekiáll sírni, hogy "rohadt warezos pécések, brühühü".
A Ubisoft, akárcsak az összes nagy kiadó egy túlméretes pénznyelő gépezet, amely radikálisan tudná csökkenteni a játékok árát egy normális vállalati struktúrával. De ezt már elkúrták, hiszen a fél-egy éves játék- és tartalomfejlesztés megköveteli, hogy egyszerre féltucatnyi-tucatnyi fejlesztőcsapat dolgozzon a különböző címeken, a csili-vili grafikai ájulat miatt fenn kell tartani egy komoly kutató-fejlesztő teamet, akik a hardvergyártókkal karöltve azon vannak, hogy a játék garantáltam a legfrissebb vasakon fusson el, mert ugye szegény hardvergyártóknak is meg kell élniük valamiből, az ezeregyféle hardverkomponens miatt pedig egy még komolyabb meós brigádot, akik megpróbálják a kb. végtelen permutációra optimalizálni az adott játékot, ami eleve lehetetlen küldetés.
Nyilvánvaló ezek után, hogy konzolra egyszerűbb az élet: adott a célplatform és a specifikációk, arra kell fejleszteni, és a játék pont úgy fog futni az összes xboxon. Épp emiatt kisebb a fejlesztési költség, ergo magasabb árréssel és így nagyobb bevétellel dolgozhatnak. Naná, hogy jobban megéri konzolra fejleszteni nekik.
És akkor most hadd ne álljak neki egy újabb kisregényt írni az első napi tíz.- sőt százezres eladásokat produkáló DRM-mentes indie-játékokról...
Az ÖSSZES VÁLLALAT?! Így nem lenne pl. autó,élelmiszer,videójáték(mert pl. kell a Steam,hogy kiadják),stb.
Tyrkir
TI hol éltek? Azt hiszem nálatok is újra kéne kezdeni az erkölcsi nevelést, előröl.
Wiktoryyy, a kommented egy hónapot ért. Remélem, megérte. Egyébként is jobb lenne, ha kulturáltabb stílust vennél magadra, mert egy-egy hozzászólásod után kinyílik a bicska az ember zsebében...
ON:
"Nem tudom mit köpködtök a warezosokra, milyen felfogás ez? Ha nincs pénze az embernek akkor már joga sincs szórakozni, hát k.pjátok be."
Sokféle szórakozás van, a videojáték ráadásul igazi luxusnak minősül a mai világban. Ha nem tudod megfizetni, akkor nem játszol, vagy választasz valami ingyenest. Ez van, ilyen egyszerű a képlet.
Azt ne mondják nekem, hogy nem éri meg egy PC-s portot elkészíteni, lásd Alan Wake kb. 1 nap alatt behozta a belefektetett összeget.. Valószínüleg a Ubisoft PC-s játékai is termelnek profitot, ami nyilván nem ér fel a konzolos bevétellel, de aki a kicsit nem becsüli..
Egyébként meg a PC-s warez volt, van és lesz, még a 90-es években is mindenki cserélgette floppykon a játékokat, mégis szép nagy cégek fejlődtek ki azóta, szóval még ha nem is fizet mindenki, akkor is kaszálják a kiadók a milliókat, egyesek milliárdokat.
Egyébként én is mindig megvárom, míg lemegy a játékok ára 2-3-4 ezer Ft körüli összegre, nincs se kedvem, se pénzem megjelenés napján 10-12 ezret rákölteni.
Az meg, hogy le vagyok maradva kb. 1,5 - 2 évvel, nem nagyon zavar.
1. És a fejlesztőknek nincs joguk pénzt kérni azért amit csináltak?
2. Van sok ingyenes játék.
Akkor gyorsan indítsd el, és rögtön ott fog a nagy ronda uplay a képedbe vigyorogni. Ha azt nem veszed észre, akkor lehet, hogy nem a többiekkel van a baj.