Kapaszkodjatok meg: a Ubisoft 93-95%-os kalózkodási arányt mért a PC-n. Hogy ez mennyire reprezentatív adat, nem kötötték az orrunkra, bár a tény, hogy a cégelnök Yves Guillemot ezzel magyarázza a sok belsős free-2-play címet, elég sokatmondó. A francia kiadó vezetője a GamesIndustrynak beszélt arról, hogy bár ők szeretnének PC-re játékokat fejleszteni, a bevételük olyan minimális, hogy csakis az ingyenesen játszható, mikrotranzakciós projektekkel tudnak profitot termelni a platformon.
Yves szerint a PC-s játékosok 5-7%-a hajlandó fizetni bármiért is, a többiek inkább megvárják a feltört változatokat és ingyen letöltik őket, hatalmas kárt okozva ezzel a kiadóknak. Pedig a Ubisoft tényleg mindent elkövetett, brutális DRM-jükbe még a legális játékosok is kis híján belerokkantak.
A GamesComon is bemutatott, free-2-play címek tehát a PC jövőjét képviselik, ami egyrészről ugyan jó dolognak tűnik, de sajnos könnyedén a minőség rovására mehet. Hisz ha nemjelezhető előre egy AAA-játékból 2-3 millió eladott példány, mint mondjuk konzolokon, akkor addig-addig butítják, míg a legkisebb befektetés ellenében is épp hogy tűrhető alkotássá nem degradálódik.
Persze csúnya dolog a warez, meg tönkreteszi a játékipart, meg a PC-t meg stb. de főleg Magyarországon tegye már fel a kezét aki soha nem warezolt le semmit.
Nincs ilyen ember. Alapvetően önzők vagyunk, ha van lehetőségünk ingyen játszani egy jó játékkal miért ne tennénk meg? Aztán persze ha az a játék van annyira jó akkor lehet fizetni is érte. Én legalábbis így szoktam. Rengeteg olyan eredeti játékom van amit előtte letöltöttem. Aztán rájöttem, hogy ezek fantasztikus játékok és meg is vettem őket (pl. Assassin's Creed sorozat, BioShock, Total War széria, The Witcher).
Na ja lehet mondani, hogy akkor évente játssz csak 1-2 játékkal és ha van ekkora akaraterős akkor gratulálok, tényleg. De a legtöbben nem ilyenek vagyunk. Meg ahogy Kredenc is írta a warez a létezése óta része a PC-nek. És nincs ellene megoldás. Az se az, ha nem adjuk ki a játékot az adott platformra, hiszen komoly bevételektől lehet elesni (pl.Alan Wake), ahogy a DRM se, hisz az Ubi összes játéka fel lett törve. Az árcsökkentés meg ugye megélhetési okokból nem oké.
A másik meg vicces ezt egy olyan kiadó szájából hallani. ahol vagy fél évet csúsznak a játékaik a konzolos verziókhoz képest.
S mikkor fogjuk már fel végre a warez az nem feltétlen bevétel kiesést jelent! Persze lopás meg minden, csúnya dolog magam is elítélem. De ha valaki letölt nem feltétlen venné meg ha nem tudná letölteni. Ergo nincs bevétel kiesés! Annyira imádom a kiadó lobbi ez érvelését hogy már fáj, millió fórumon meglettek már cáfolva. A demóhiány meg a másik gond ugye. Mivel komoly összeg egy játék, sokan próba nélkül nem merik megvenni. De hát demó meg nem nagyon van ugyebár.
Most hogy mondod, tényleg nem. A negyedéves, veszteséget felmutató pénzügyi jelentéseket követő stúdióbezárásokat, leépítéseket, átszervezéseket, projektleállításokat pedig tegyük zárójelbe. A "megacégeknek" egy-két franchise-on múlik az élete; a THQ folyamatosan a csőd szélén táncol, az Acti a CoD-ból él és a Blizzardból, a Ubi az Assassin's Creedből meg a Tom Clancy címekből (amíg el nem kúrják utóbbiakat véglegesen, lásd Splinter Cell).
Az meg, hogy egy nagy kiadónak ne lenne érdeke az olcsó játékok készítése... hát, legyen neked igazad. Szerintem egy Ubisoft, ahol közel 7000 ember dolgozik milliós infrastruktúrával, az elképesztően magas rezsi miatt ha akarna sem tudna olcsó játékot készíteni...
F2P jelentené a végét amúgy.
Tényleg? Mert ahogy észrevettem, ugyanabban az árban mérik a játékaikat, mint a Ubisoft, azaz sztenderd 50-60 dollár mindegyik.
Sosem lesz annyi, mert az embereket mindig jobban vonzza majd a technikailag fejlett látvány és fizika. Én szeretem az indie-szférát, de az ottani gondolkodás soha nem terjed át a nagy kiadók világába, mert egyszerűen nem érdekük az olcsó játékok készítése. Egyébként lehet, hogy az én álláspontom "marhaság". Ennek ellenére mégsem megy össze egyik megacég sem csak azért, hogy spóroljanak. A játékipar húsz éve dollármilliárdos üzlet. Maximum egy csőd döntheti be, mint 1983-ban.
a Ubisoft profilja a nagy költségvetésű játékok termelése.
Ez mekkora marhaság. Egy kiadó profilja sem lehet az, hogy milliókat költsön egy játék fejlesztésére... Kb. fél oldalon keresztül leírtam, miért magas egy játék fejlesztési költsége, és hogyan lehetne csökkenteni. A játék minősége és az általa nyújtott játékélmény pedig, minden ellenkező híresztelés ellenére, nem egyenlő a fejlesztésére fordított összegekkel...
az indie programok nem termelnek százmillió dollárokat, holott a kiadó nyilván ezt akarja.
Már bocs, de ez is marhaság. A kiadó hasznot akar. Egy AAA-játékból azért kell százmilliós bevétel, mert hatvanmillióba került a fejlesztése, és a bevételt még szét kell osztani a fejesek között prémiumként, meg ugye ott van még a részvényesek osztaléka is. Ha egy játék fejlesztése tízezer dollárba kerül, akkor a százezres bevétel is komoly haszon..