A játék mesterséges intelligenciájának vezető programozója elárulta, hogy az előző részhez képes jóval okosabb ellenfelekre számíthatunk, s több variációra is. Összesen 15-20 ellenfél van, ám ezek számos különböző formában jelennek meg, így 200-300 ellenségtípussal lesz dolgunk.
Az első részből visszatérnek a skag és bandit ellenfelek, néhány fejlesztéssel. A badass skag például továbbra is rendelkezhet képességfokozó erőkkel, s most már a közelében lévő csatlósait is fejleszti, extra sebességet vagy életerőt adva nekik.
A bandit kaszthoz tartozik a marauder, mely igyekszik bekeríteni a játékost. A környező épületekre mászik fel, hogy magaslatról tudjon támadni, elugrik, elfut előlünk, egyszóval alaposan megnehezíti a dolgunkat.
Az újoncok között bemutatkozik a goliath, melynek egyetlen célja, hogy elpusztítsa az elé kerülő játékost. A társaira fittyet hányva támad, a sisakját lelőve pedig dühöngő bikává változik, ekkor pedig még veszélyesebb. A thresher ezzel szemben a föld alól támad: a wormhole variáns egy fekete lyukat nyit, ami a tüskéihez húzza a szerencsétlen kalandort, a tadpole thresher pedig a levegőbe ugrik, és onnan csap le.
A robotok terén különböző alakváltó masinákkal kell szembenézünk, de az őket segítő kisebb egységekre is figyelnünk kell. A surveyors például a legyengült robotokat javítja, könnyen semmisé téve a munkánkat, a constructors pedig kisebb támadó egységeket rak le harc közben.
Az első részből visszatérnek a skag és bandit ellenfelek, néhány fejlesztéssel. A badass skag például továbbra is rendelkezhet képességfokozó erőkkel, s most már a közelében lévő csatlósait is fejleszti, extra sebességet vagy életerőt adva nekik.
A bandit kaszthoz tartozik a marauder, mely igyekszik bekeríteni a játékost. A környező épületekre mászik fel, hogy magaslatról tudjon támadni, elugrik, elfut előlünk, egyszóval alaposan megnehezíti a dolgunkat.
Az újoncok között bemutatkozik a goliath, melynek egyetlen célja, hogy elpusztítsa az elé kerülő játékost. A társaira fittyet hányva támad, a sisakját lelőve pedig dühöngő bikává változik, ekkor pedig még veszélyesebb. A thresher ezzel szemben a föld alól támad: a wormhole variáns egy fekete lyukat nyit, ami a tüskéihez húzza a szerencsétlen kalandort, a tadpole thresher pedig a levegőbe ugrik, és onnan csap le.
A robotok terén különböző alakváltó masinákkal kell szembenézünk, de az őket segítő kisebb egységekre is figyelnünk kell. A surveyors például a legyengült robotokat javítja, könnyen semmisé téve a munkánkat, a constructors pedig kisebb támadó egységeket rak le harc közben.