A legtöbb alkotás szerint kicsiny bolygónkra meglehetősen aggasztó jövő vár: becsapódó meteoritok és idegen lények inváziója mellett környezeti katasztrófák leselkedhetnek ránk. A Horvátországbeli Ironward csapat első művében sem éppenséggel a tarka réten, a kék ég alatt mosolyogva pillangókat kergető gyerkőcök jutnak főszerephez – sokkal inkább állig felfegyverzett, mindent látott, sebhelyes arcú veteránok, akik hatalmas mordályokkal a kezükben próbálják megvédeni az emberiség utolsó bástyáit.
LASSAN JÁRJ, (KICSIVEL) TOVÁBB ÉRSZ
A sztori alapján a végzetes esemény bekövetkeztéig 2060-ig kellett várni, a Földön ugyanis ekkor söpört végig egy pusztító erejű vírusos járvány. Minden ellenállás elégtelennek bizonyult, a gyorsan terjedő ragály ráadásul nem ölte meg a szerencsétleneket, hanem a megfertőződötteket valamiféle torz lénnyé deformálta. A hatóság nem volt képes idejében beavatkozni és megfékezni a tomboló dögvészt, ezért ellenszer hiányában néhány befolyásos cég egyedül az űrprogramban látott megoldást, és a planéta evakuálásába kezdett. A Vörös bolygó ideális menekülési célpontnak tűnt, így a megmaradt egészséges emberek kiválogatását és elszállítását követően a veszély elhárítottnak tűnt.
Az új időszámítás szerint a Föld utáni 117. évben a friss otthon lakhatóvá tétele megfelelő ütemben halad, azonban egy pusztító vihar következtében megszakad a kapcsolat a bázis és többi humán település között. Egy megavállalat úgy dönt, hogy a legtapasztaltabb katonáiból álló egységet küldi ki az ügy kivizsgálására – a megérkezést követően elénk táruló roncsok, működésképtelen berendezések és a mindenfelé heverő hullák látványa pedig egyértelművé teszi, hogy az elővigyázatosság kétségkívül indokolt volt.
A The Red Solstice játékmenete leginkább a Blizzard RTS-einek azon pályáira hasonlít, amelyeken a nyersanyaggyűjtés és építkezés helyett különféle egységeket kellett eljuttatni a térkép bizonyos pontjára, miközben kisebb-nagyobb teendőket hajthattunk végre. Feladatunk ezúttal sem kevesebb, minthogy négyfős miniseregünk parancsnokaként megpróbáljuk helyreállítani a rendet, miközben a minden irányból özönlő rémségek hordái között igyekszünk utat törni magunknak a cél felé.
Kalandjainknak és a túlélésért folytatott harcnak több módon is nekikezdhetünk: a fokozatosan nehezedő szinteket kínáló egyszemélyes kampány remek lehetőséget biztosít az irányítás és a kisebb trükkök elsajátításához. Érdemes ezzel is foglalkozni, ugyanis a lopakodásnak és a megfontolt haladásnak jóval nagyobb haszna van, mint a rohanva előrenyomulásnak, a szakadatlanul hömpölygő szörnyáradat könnyedén maga alá gyűrheti még a legképzettebb katonát is. A csapat vezetőjeként igyekszünk tehát minden egyes lépésért megküzdeni, miközben társaink fedeznek minket, és ugyan a romok szemmel láthatóan komoly pusztításról árulkodnak, a törmelékeket, megmaradt barikád-roncsokat fedezékként használva ideig-óráig bevédhetjük magunkat; taktikai módba kapcsolva lelassul az idő folyása, ennek segítségével pedig egyszerűbben helyezhetjük el egy-egy emberünket a biztonságos pontokon. Ez különösen jól jön abban az esetben, amikor például a lények egy gócpontját kívánjuk kiiktatni: miközben a kapitánnyal a bombát igyekszünk elhelyezni, addig a többiek a fedezék mögül vigyáznak ránk. Habár a környék igencsak ütött-kopott állapotban van, egyes épségben maradt szekrényt átkutatva hasznos eszközöket zsákmányolhatunk: többek között elsősegélycsomagot, detonátorokat vagy éppenséggel lőszerutánpótlást, de nyitott szemmel járva, az elszórt PDA-k által bővebb információkhoz is juthatunk a történtekkel kapcsolatban. Főhősünk képes továbbá bevilágítani a sötétebb zugokat, illetve rövid ideig futni, mindemellett segítségképpen bekapcsolhatjuk az automatikus tüzelést is, ami kényelmes, azonban roppant muníciórabló lehetőség.
KELL EGY CSAPAT
A bevetések közötti szünetekben lehetőségünk nyílik szakaszunk összeállítására, valamint a megszerzett tapasztalati pontok szétosztására. Számos karakterosztály közül választhatjuk ki a számunkra szimpatikusakat, akik egy-egy terület szakértői: a terep tisztogatásához elengedhetetlen a nehéz fegyverzetet és komoly páncélzatot viselő katona, aki mellett jó szolgálatot tesz a felcser, amikor a sebek gyógyításáról, a mérgezés kúrálásáról, netán egy törött csont összeforrasztásáról van szó. Választhatunk továbbá robbantásban jeleskedő szakértőt, fürge mozgású felderítőt, netán komoly tűzerőt biztosító, ám lomhább nehéztüzért, vagy akár lángszórójával a közelébe merészkedőket felmelegítő katonát, de jelentem, a mesterlövész is szolgálatra jelentkezik.
Bármelyik mellett döntsünk is, mindegyikük rendelkezik saját, egyedi képességgel és általános tulajdonságokkal, mint például páncélzat és életerő (illetve ezek újratöltődésének mértéke), kiosztott sebzés, továbbá a fegyverzet újratöltésének sebessége. Puskából kétfélét is magunkkal vihetünk, ami jól jöhet abban a szorult helyzetben, amikor is az elsődlegesből kifogy a töltény, és nincsen a közelben utánpótlási lehetőség.
A sztori megismerését követően próbára tehetjük megszerzett harctéri tudásunkat a 8 főre tervezett kooperatív többszemélyes csatákban is. A folyamatosan érkező megbízatásokat természetesen saját cimborákkal a legélvezetesebb elvégezni, gyakorlásképpen pedig szólóban is nekiindulhatunk – ebben az esetben társainkat a gép irányítja. Annak ellenére, hogy a játék jó pár éve jelent meg, még mindig találni aktív társakat, ezenkívül a Discord csatorna közreműködésével is toborozhatunk magunk mellé némi segítséget.
MARSI KRÓNIKÁK
Élvezetes, ám komoly odafigyelést és taktikai érzéket kívánó alkotás a The Red Solstice – elegendő csupán egyszer meggondolatlanul előresietni, és máris egy legyűrhetetlen falkányi rémséggel kerülünk szembe. Míg az első pár pályán viszonylag szabadon bejárhatjuk a szektort, addig a későbbiekben még könnyebb fokozaton is meg kell küzdeni minden megtett lépésért. Több nehézségi szint választható tehát, ám míg a legalacsonyabban csapatunk elhullását követően korlátlanul újrapróbálkozhatunk, addig a többiben limitált számú lehetőséget kapunk. A brutális hardcore kihívást választók pedig elfogadják, hogy a sereg összes tagjának elesése esetén nem csupán az adott pályán nem kapnak újabb esélyt, de magát a kampányt is elölről kezdhetik – ezzel az opcióval csak a biztos kézzel rendelkezők éljenek.
A grafikai megvalósításra nem igazán lehet panasz, a kamera forgatható, és bármikor ránagyíthatunk a játéktérre, a sivár és nyomasztó hangulatról a szanaszét heverő szétmarcangolt tetemek, roncsok és idegen eredetű nyálkatócsák gondoskodnak, mindehhez csak hozzátesznek a kietlenséget sugárzó zenei betétek, a távolból hallatszódó hörgések és a szakadatlan gépfegyverropogás. Elsősorban azok fogják megtalálni a számításukat a játékban, akik szeretik az afféle műveket, mint például az Alien Swarm: Reactive Drop, a Helldivers, netán a jó öreg Shadowgrounds. Ráadásul a pozitív visszajelzéseknek köszönhetően Solstice Chronicles: MIA néven már egy folytatás/mellékág is megjelent, a fejlesztő csapatnak ezenkívül további tervei is vannak, hiszen a készülőben lévő, multiplayerre fókuszáló SC: Survivorsön kívül jövőre még egy rész várható a Solstice Commanders képében. Ha azok is hasonló minőségűek lesznek, mint a The Red Solstice, akkor nem lesz okunk a panaszra.
KÓDBEVÁLTÁS
A tartalomjegyzéknél lévő matricán található matricára nyomtatott kódsorokat nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.
A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csakóvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!
A NOVEMBERI PC GURU NOVEMBER 8-TÓL KAPHATÓ
AZ ÚJSÁGOSOKNÁL ÉS A HIPERMARKETEKBEN.
Dobd el, ami nem kell! Persze tárhelyeid száma véges, éppen ezért bármit nem cipelhetsz magaddal, mindent nincs értelme összeszedni. A robbanószerkezetek halálos csapást mérhetnek ellenfeleidre, a lőszer mindig jól jön, ahogy a gyógyítócsomag és az ellenszérum is, ezzel szemben a flare például hasznos a sötétben a jobb célzás érdekében. Ha azonban valami lényegesebb cuccnak már nincs hely, kukába vele.
Jól válassz kasztot! Nyolc teljesen eltérő tulajdonságokkal bíró katonáról van szó, akik egyedi képességekkel rendelkeznek. A Heavy Support például kifejezetten lomha, ellenben a gatling gun a háttérből nagyon hatásos támogatást nyújthat a csapatnak, míg a Medic értelemszerűen nem kimondottan harcos típus, mégis fontos helye van gyógyító képességeinek köszönhetően. A döntést tehát jól fontold meg.
Fire in the hole! A játék egyik legnagyobb veszélyét a fészkekből előözönlő hordák jelentik, amikkel a kampányban rengetegszer meg fog gyűlni a bajod, ezért mindig kutasd fel a térképen a rendelkezésre álló Seismic Resonator ellátmányt, majd használd is azt a járatoknál, így megszüntetve a szörnyetegek állandó utánpótlását, amivel egy idő után teljesen körbeehetik, majd brutálisan legyilkolhatják embereidet.
Egy Nagy Család Ha beszállsz a multiba, az említettek szerint nagyon fontossá válik, hogy együtt mozogj a többi játékossal, odafigyelj rájuk, és ne tartsd fel, ne hátráltasd őket. Használd mindig a futást (Y), ne ragaszkodj kizárólagosan az automata tüzeléshez, akkor harcolj csak, ha tényleg muszáj, mindeközben minden irányba figyelj és fedezd a bajba jutottakat, teljesen szorult helyzetben pedig fuss, és bízz a társaidban.