...mert, hogy túlessünk a nehezén, a mai hivatalos bejelentés szerint a Dead Space PS3 és Xbox 360 konzolokra fog érkezni jövő ősszel. A játékról még mindig nem sokat tudunk. Az általunk terelgetett főhős Isaac Clarke, egy egyszerű mérnök, aki a sztori kezdetén egy rutinmelóra indul, egy, az űr mélyén tevékenykedő bányászhajó elromlott kommunikációs rendszerét megjavítani. Amikor odaér, jön a megvilágosodás, nevezetesen, hogy a jármű legénységét egy rút / gonosz / nyálkás (nem kívánt törlendő) idegen parazitafaj, maga az élő rémálom támadta meg. Emberünk pedig kényszerpályára kerül, és meg kell ragadnia a pajszert, bocsánat, az egy másik szerszám és másik játék (bár kolléga), szóval a csavarkulcsot / kalapácsot / forrasztópákát, aztán később nyilván a komolyabb csúzlikat is, hogy csinos kis hegesztőálarcában rendet vágjon a zombik és egyéb rusnyaságok között. Valljuk be, nem egy Oscar-díjas történet így első nekifutásra, no de hát majd meglátjuk, mit hoznak ki belőle a srácok.

Nem nekünk halott az űr?A korábbi híremben az is szerepelt: sokan reménykednek benne (jómagam is), hogy talán ez az a titkos project, amint Doug Church tervezőpápa és emberei munkálkodnak. Nos, nem. Mint azt talán sokan tudjátok, Doug az EA Los Angeles-i stúdiójában múlatja napjait, amely teamtől a C&C 3-at és legutóbb a MOH: Airborne-t kaptuk, jelenlegi fő munkájuk pedig, ama bizonyos rejtélyes csuda, melyet Steven Spielberggel közösen hoznak létre, úgy tűnik, még mindig homályban marad. A Dead Space az EA főhadiszállásának is helyet adó Redwood Shoresban készül (jobb híján e székház képével illusztráltam a hírt). Az EARS foglalja magába a Maxis csapatát, azaz övék a Sims és SimCity franchise is, valamint a Godfather / Lord of the Rings / James Bond / The Simpsons négyes is, no meg levezetésképp egy kis golf, a Tiger Woods széria. Ehhez az elég szép portfólióhoz csatlakozik most ez a cím, melynek vezető producere, Glen Schofield teljesen oda is volt, hogy végre valami ijesztősebb, sötétebb témájú melót is kaptak, sci-fi- és horrorrajongóként pedig arra tette fel a nagyesküt, hogy olyan világot alkotnak meg, amitől bebrummog a barnamackó a boxeralsóba. Az tény, hogy a bejelentéssel egy időben felszentelt hivatalos weboldalt átböngészve veszélybe került az emlegetett fehérneműm; a fiúk sokat nézegethették a Jericho szájtját, mert itt is egy interaktív, „fedezd fel és ijedj össze” típusú mókával állunk szemben, bár túl sok anyag nincs még rajta.

Nos, meglátjuk, mi lesz a dologból, illetve látnánk ugye, ha nem csak konzolos projektről lenne szó, de a megjelenésig jó esetben is egy évünk van, addig még sok víz lefolyik a Csendes-óceánon, lesznek mindenféle vásárok, események, sőt menedzsercserék, no meg a hardveripar is hol tart már majd jövő ilyenkor... Egyelőre hibernáljuk tehát a cuccot, amíg a mi bűvös két betűből álló mozaikszónk fel nem bukkan vele kapcsolatban.