Mivel a Bethesda (és így az Xbox) esernyője alá tartozó MachineGames a modern Wolfenstein-játékokkal került fel a videójátékos térképre, könnyedén azt gondolhatnánk, hogy a csapat a 2024. december 9-én érkező (egyelőre csak PC-re és Xbox Series X/S-re, a PS5-ös debütálásra jövő tavasszal számíthatunk) Indiana Jones and the Great Circle-ben is nagy hangsúlyt kapnak majd a lőfegyverek, ennél távolabb azonban nem is állhatnánk a valóságtól. Néhány héttel ezelőtt ugyebár a dizájnért felelős Jens Andersson hangsúlyozta ki a PC Gamernek adott interjúban, hogy bár a világ legismertebb régészprofesszora egyáltalán nem riad vissza a puffogtatástól (ezt a filmekben is bizonyítja párszor), nem a lövöldözést helyezték előtérbe a fejlesztés során, épp ellenkezőleg: minél kevesebbszer bonyolódunk tűzharcba, annál könnyebb lesz az életünk. Ezt pedig most a kreatívigazgatóként tevékenykedő Axel Torvenius is megerősítette az Edge magazinnak, felfedve néhány újabb részletet a játékmenettel kapcsolatban.

indiana-jones-and-the-great-circle-wolfenstein.jpg

A kép forrása: Steam

„Nem lenne túl hű a karakterhez, ha [Indiana Jones] állandóan a táborokban lévő ellenfelekre lövöldözne, a MachineGames csapata ezért szeretné nyomatékosítani ennek a megközelítésnek a veszélyeit” – magyarázta Torvenius. „Próbáltuk megragadni azt az érzést, hogy amennyiben harcba kell bocsátkoznod, nem túl kellemes, ha rád lőnek, ahogy az sem egy életbiztosítás, ha te lősz rá az ellenségre, mivel a riadórendszer [ilyen ugyebár az új Wolfensteinekben is volt – a szerk.] miatt hamar megérkezik az erősítés” – tette hozzá, kiemelve, hogy a Fiatalúr inkább a megbízható ostorát, az eszét és az öklét preferálja a lőfegyverek helyett, amik inkább csak végső megoldásként funkcionálnak.

Az Indiana Jones and the Great Circle rendezője, Jerk Gustafsson még egy olyan forgatókönyvet is felvázolt, amelyben a kalandor közelharci fegyverként használja a puskát, ami szerinte nagyon is karakteres, és illik a főhőshöz. Mi a magunk részéről szívből örülünk, hogy a MachineGames nem akar William „B.J.” Blazkowicz féle gyilkológépet faragni mindenki kedvenc professzorából (már csak azért is, mert a Naughty Dogot például érte némi kritika, amiért Nate komplett hadseregeket mészárolt le az Uncharted-szériában), most már csak azért kell izgulnunk, hogy a csihi-puhi mellett a fejtörőkkel és a felfedezéssel se legyenek gondok.

A borítóképek forrása: Steam