- Egy új kutatás azt mondja, hogy nincs kapcsolat az erőszakos játékok és a tényleges agresszió között
- A korábbi kutatások, amik ennek ellenkezőjét mondják, hibás metodika alapján készültek
- Cikkünk ebben a témában: Vélemény: erőszakos játékok
Christopher Ferguson pszichológus és csapata publikálta kutatásuk eredményét, mely azt vizsgálta, hogy az Egyesült Államokban milyen kapcsolat van az agresszív játékok, illetve az egyéb szórakoztatóipari termékek és a tényleges agresszió között. A kutatás során az 1920 és 2005 között megjelent tartalmak és a valós bűnesetek kapcsolatát vizsgálták, s arra jutottak, hogy nincs semmilyen kapcsolat a kettő között -- ez egyezik az ESRB korábbi kutatásával. Érdekesség, hogy amíg a médiában az évek során egyre több erőszakkal szembesülhetett a néző, addig a való életben csökkenő tendenciát mutattak az erőszakos incidensek.
Ferguson megjegyezte, hogy a korábban elvégzett kutatások, amik ennek ellenkezőjét mondják, hibás metodika alapján készültek, ugyanis az alanyokat kontextus nélküli agresszív tartalmaknak tették ki, majd ennek hatását olyan feladatok elvégzése közben nézték, amikről vitatható lenne, hogy van-e kapcsolatuk.
Ferguson továbbá elmondta azt is, hogy hiba bűnbakként beállítani videojátékokat és filmeket, mivel ez elvonja a figyelmet a fontosabb ügyektől, mondjuk a szegénységtől, mely szerinte inkább nevezhető az erőszakos bűntettek gyökerének.
Nevetséges, hogy azért hagytam fel a Play-IT- re járással, mert 12-éves lurkók generálják a tömeget azzal, hogy olyan játékokért állnak sorba az 576 standnál, melyek koránt sem nekik készültek,
gondolok itt a GTA-kra, az AC-kra, a CoD-ra, BF-re és a hasonszőrű divatlövöldékre, sőt olyan horror játékokra, mint az Alien:Isolation, ami azért nem piskóta.
És ha éppen nem vásárolni jöttek, akkor egy aláírásért egy olyan youtube-os arctól , aki videói/ gamplay-jei felét káromkodással tölti ki, arról természetesen már nem is beszélve, hogy maga a videoalany is általában egy erősen korhatáros játék (tisztelet a kivételnek).
Visszatérve a játékokhoz: a szomorú az, hogy szerintem a kiadók erről a tendenciáról nyilvánvalóan tudnak, sőt tuti, hogy már jóelőrei bele is vannak kalkulálva az eladásokba.
dehát ez van, ha anyuci apuci ad pénzt mindenre, csak hogy csöndbe legyen az a gyerek
Ez a két játék igenis felelős a gyerekek viselkedéséért! Mi a céljuk? Ölj meg minél több embert. Ennyi. Semmi több. És a gyerek mit tanul belőle? Hogy az erőszak és a mások bántása milyen k*rva vicces. Higgyétek el, előbb-utóbb, az amit a játékban csinál, majd az életben is akarja csinálni. Persze, embert ölni nem fognak, de például ilyenekből lesznek azok, akik az iskolában bántalmazzák a gyengébbeket színtiszta élvezetből (és ne mondjátok, hogy nincsenek ilyenek, mert én sajnos ismertem ilyeneket).
És nem is azzal van a baj, hogy mit csinálnak a játékban, hanem hogy senki nem mondja meg nekik, hogy ez rossz dolog, ezt nem szabad csinálni a valóságban. A Need for Speed játékokban legalább figyelmeztetik az embert,hogy ne csinálja a valóságban. Persze, ez a szülők dolga lenne ezt megmondani, dehát a mai szülők lesz*rják, hogy mivel játszik a gyerek.
Azért megnéznék egy olyat, aki ezen a két játékon nőtt fel.
Mármint a játék dobozán ahogy filmeknél is rá van írva, hogy milyen korhatárú a játék és a szülű eldönteheti-e, hogy engedi játszani vele a nebulót.
Én 6 éves koromban kezdtem el játszani első játékaim között ott volt a Doom1-2, Quake 3 Arena meg más akkor nagyon erőszakosnak mondható játék sőt mikor megjelent a Vice City volt a kedvenc játékom és tisztában voltam, hogy miket lehet benne csinálni. De nem lettem egyáltalán agresszív, sőt éppen elenkezőleg.
Ellenben van ismerősöm akinek hasonlóan megengedték, hogy játszon csak nyugodtan azzal amivel szeretne és hasonló videójátékos pályafutással rendelkezik, mint én csak 2 év hátránnyal és Ő sokkal agresszívabb és kötekedőbb, mint én.
Szerintem a gyerek olyan viselkedési formát vesz fel amilyet lát otthon, vagy azzal próbál szembeszállni. Pár játéktól még nem lessz úgymond rossz egy ember.
Bár én nem vagyok pszihológus úgyhogy fogalmam sincs.
Szinte születésemtől fogva videojátékokkal játszok, annak köszönhetően, hogy volt itthon egy Commodore 64-es gépecske. Persze ezekből az időkből nem sok maradt meg, csak 2 játék. 1) valami focis, 2) valami olyasmi, hogy boszorkányokkal kellett lépkedni ilyen téglalapokon, és amire rámentél az színes lett. A lényege az volt, hogy megszívasd a többi boszorkányt, bár azt már nem tudom hogyan. Lehet valami olyasmi volt mint a tron motorverseny.
Ezt követte a sárga kazettás korszak. Volt ott minden, mario, contra, mortal kombat, street fighter, double dragon. Ez nem tudom mikor lehetett. Kb. amikor egy kazettáért elkértek 5000 Ft.-ot!
Ha azt nézzük már itt erőszakos játékokkal játszottam, és még szerintem nem voltam 6 éves.
Ezután vettük meg az első gépünket. Ez úgy kb. 2002-ben volt.
Itt voltam 8 éves. Az első játékom nem volt más, mint az Alien versus Predator 2. Élvezetes játék, mai napig szeretem, bár szerintem most jobban paráznék tőle mint akkor. Ezen kívül még ott volt az akkoriban kötelező quake 3 arena, + még volt néhány demom, mégpedig az evolva, és a total annihilation kingdoms. De még itt volt a híres-neves mortyr is.
Kb. 9-10 éves voltam amikor először vittem a gta-t, mortal kombat 2-t, és a carmageddont. Olyan 12 voltam amikor kivittem a postal 2-t.
Szóval elmondhatjuk, hogy agresszív, erőszakos játékokon nőttem fel.
És lám, mégsem nyírtam ki egyenlőre senkit. O.o
Szóval egy épelméjű embert nem tesz agresszívvé, sem gyilkossá egy játék sem. Sőt, még a gyerek fejlődésében sem okoz kárt. Bár lehet azért ronda a kézírásom, mert joystickal a kezembe születtem, nem tudom.
Azonban egy nem épeszű emberből ugyanúgy kihozhatja az állatot, mint bármi más.
Ebben igazuk lehet a tudósoknak.
Ugyan úgy ahogy a zabhegyezőre fogta rá az ember john lennon megölését.
Vagy a batman este, amikor a csávó "jokernek" öltözve ment kinyírni mindenkit a moziban.
De van hétköznapibb példa is.
Van akiből az alkohol kihozza a legnagyobb agresszív, fajgyűlölő állatot, valaki meg hirtelen mindenkivel haverkodik.
Van aki a marihuánától ellazul, van aki megfogja a konyhakést és lemészárolja a családot, miután betépett.
Szóval inkább azt kéne kiszűrni, hogy kinek milyen mentális problémája van, nem pedig a játékot és egyebeket hibáztatni.
Ez a két játék igenis felelős a gyerekek viselkedéséért! Mi a céljuk? Ölj meg minél több embert. Ennyi. Semmi több. És a gyerek mit tanul belőle? Hogy az erőszak és a mások bántása milyen k*rva vicces. Higgyétek el, előbb-utóbb, az amit a játékban csinál, majd az életben is akarja csinálni. Persze, embert ölni nem fognak, de például ilyenekből lesznek azok, akik az iskolában bántalmazzák a gyengébbeket színtiszta élvezetből (és ne mondjátok, hogy nincsenek ilyenek, mert én sajnos ismertem ilyeneket).
És nem is azzal van a baj, hogy mit csinálnak a játékban, hanem hogy senki nem mondja meg nekik, hogy ez rossz dolog, ezt nem szabad csinálni a valóságban. A Need for Speed játékokban legalább figyelmeztetik az embert,hogy ne csinálja a valóságban. Persze, ez a szülők dolga lenne ezt megmondani, dehát a mai szülők lesz*rják, hogy mivel játszik a gyerek.
Azért megnéznék egy olyat, aki ezen a két játékon nőtt fel.
Bár biztos vannak emberek akiknek az utolsó cseppet jelenti a játék adta befolyás, de erősen kétlem hogy bármit is ezekre kellene alapozni. Azt te sem gondolhatod komolyan, hogy az autóversenyes játékok elején felugró 2-5 mpnyi szösszenet miatt NEM szaguldanak a körúton amolyan FF módon az emberek... Az legfeljebb jogi felelősséghárítás... Ennél sokkal egyszerűbb lenne a 16 éves gyereknek nem megvenni a 18+ os játékot. Vagy akár meg is lehet nevelni. Bar az mostanság már nem divat...
Ez a két játék igenis felelős a gyerekek viselkedéséért! Mi a céljuk? Ölj meg minél több embert. Ennyi. Semmi több. És a gyerek mit tanul belőle? Hogy az erőszak és a mások bántása milyen k*rva vicces. Higgyétek el, előbb-utóbb, az amit a játékban csinál, majd az életben is akarja csinálni. Persze, embert ölni nem fognak, de például ilyenekből lesznek azok, akik az iskolában bántalmazzák a gyengébbeket színtiszta élvezetből (és ne mondjátok, hogy nincsenek ilyenek, mert én sajnos ismertem ilyeneket).
És nem is azzal van a baj, hogy mit csinálnak a játékban, hanem hogy senki nem mondja meg nekik, hogy ez rossz dolog, ezt nem szabad csinálni a valóságban. A Need for Speed játékokban legalább figyelmeztetik az embert,hogy ne csinálja a valóságban. Persze, ez a szülők dolga lenne ezt megmondani, dehát a mai szülők lesz*rják, hogy mivel játszik a gyerek.
Azért megnéznék egy olyat, aki ezen a két játékon nőtt fel.
Ez persze egy 9-10 éves gyereknél a szülö felelössége, de öszintén, ki ne nézett volna meg 18. életéve elött egy horrort vagy egy jobb thrillert.
Vagy ha mondjuk eltelt 8-9 év, Pistikéböl idöközben Pista lett, és nem tudja elviselni a kudarcot, akkor is lehet egy játék miatt eröszakos.
Vagy Pistának mentális problémái vannak, mert miért is ne lehetnének, és így váltja ki belöle az eröszakot a játék, és így megöl egy embert, mert erre is van/volt/lesz példa, akkor a médiában egy-egy ilyen hír ellenére is az fog szerepelni, hogy videojátékos múltja/volta miatt követte el a büntényt! És ekkor is MI, normális játékosok szívunk, mert a hobbink miatt rossz szemmel néznek ránk.
Végül ki ne ismerné ezt a videot, ami remekül beleillik a cikk témájába:
http://goo.gl/TFs8bs
A véleményem még mindig ugyanaz: személyiségtől függ. Az esetek többségében nem lesz gyilkos, ha pl. Quake-et, Doom-ot vagy MK-t tolt.
Viszont gyerekek esetében káros lehet abból a szögből, hogy túl hamar ismerik meg a világ sötét-/árnyoldalát.
A játékok, filmek és könyvek/képregények mellett a mindennapok is veszélyesek. Példák ilyen esetekben: iskolai alázások, hirtelen belédkötő menő akárkik, internet számos területe (fika kommentek hegye valamilyen megtörtént eset után), tönkremegy valami. A legnagyobb halálom, mikor hívnak vezetékes telefonon és az emeleten vagyok. Mire leérek, hogy felvegyem, erre leteszi a hívó fél.
A többi kommentelővel is egyetértek, a cikkíróval is, illetve Ferguson "elvtárssal" is.
Legalább mi tudjuk, hogy a játéktól nem leszünk erőszakosabbak, csak ha bugos, befejezetlen, laggol, rossz portal rendelkezik stb... :)
Tehát a csomagtarómban lévő hullák nem azért vannak ott mert erőszakos leszek a játékoktól . huu megnyugodtam.