- AO besorolást kapott a Hatred
- Ez az ESRB legszigorúbb besorolása
- Nagyon kevés játék kap ilyet
- Konzolokra így nem jelenhet meg a program
- És a dobozos verziót sem tenné ki senki a polcokra
- A Steamen nincs AO kategória
- A fejlesztők nem fognak változtatni
Azt már a bejelentés óta tudtuk, hogy nem lesz egyszerű dolga a Hatred fejlesztőinek, ha a játék árusításáról van szó, de az ESRB most rátett még egy lapáttal, a sok vitát szító játéknak ugyanis AO, vagyis Adults Only besorolást adtak az Egyesült Államok és Kanada területén.
AO besorolást nagyon ritkán kap egy játék, és még kevesebb azok száma, amik különösebb szexuális tartalom nélkül érték el ezt, a Hatrednek ez azonban sikerült, mégpedig egyedül az agresszív jelenetek és az obszcén szavak okán. Mindkét pontot persze túlzásnak tartja a Destructive Creations, amely a hivatalos fórumon reagált a döntésre, ugyanakkor a fejlesztők elismerésnek tartják azt, hogy a Hatred lehet az ipar második olyan játéka, ami szexuális tartalmak nélkül zsebelte be a híres AO matricát.
Az AO besorolás a legszigorúbb, s amely játék ezt megkapta, az egyik konzolgyártó gépén sem jelenhet meg (a Sony, a Microsoft és a Nintendo döntött így), és sok áruház nem hajlandó ezt a polcokra tenni, így nem csoda, hogy a halál csókjának is nevezik, ugyanis drámaian befolyásolja egy játék bevételeit. A Hatred persze nem célozza a konzolokat, s dobozos verzióról sincs szó, de a Steamen, ahol zöld utat kapott a program, nincs AO kategória, így várni kell, hogy a Valve mit lép ebben.
Természetesen lehetséges enyhíteni a játékon, s ezáltal egy alacsonyabb, mondjuk M besorolásra pályázni, de a csapat közleménye alapján ezt nem fogják megtenni. „Jobban örültünk volna egy M+ besorolásnak, az AO ugyanis bezavarhat a konzolos terveinkbe, de szerintem ti, a rajongóink csalódottak lennétek, ha megvágnák a játékot.” -- írták.
Ha "elpoénkodják" az egészet, az azért más, mert sosem leszel fenevad, vagy űrlény, vagy vámpír. Nem tudod magad úgy beleélni a szerepbe, nem tudod abból a szemszögből nézni, mert lehetetlen vele azonosulnod - a Hatred esetében pont az az ijesztő, hogy láthatóan vannak, akiknek nem okoz majd problémát a játék karakterével azonosulni, annyira könnyedén kezelik a kérdést.
Ha ezt a játékot odaadod egy teljesen épelméjű embernek, az nem fog azonosulni a karakterrel, akár mennyire realisztikus. Egy beteg ember pedig bármitől be tud indulni, akár mennyire irreális.
Neked a gta-val kapcsolatban annyi jött le, hogy én most megint szidom a játékot. Abban jelen esetben igazad van, hogy nem értem meg a különbséget a megtehetem és a meg kell tennem között. Ha megtehetem ugyanazt a gta-ban, akkor az miért nem kap magasabb besorolást? Vadászhatok civileket napestig, ha szeretnék.
A te jelenlegi logikád szerint , ha ezt a játékot megcsinálnák egy gta klónnak, és amit a videóban láttál csak egy választható mellékküldetés lenne, egy olyan leírással, hogy "ölj meg 250 civilt", akkor már teljesen rendben van a játék. Hiszen a mellékküldetést nem kötelező megcsinálni, a leírás tájékoztat arról, hogy mit kell csinálnod.
Míg egy Carmageddon sorozatban valami fun is volt, de ebben nincs, ez komolyan csak az öldöklésre megy rá... És ami fontosabb a program reklámozza saját magát és szerintem csak azért készült, hogy botrányt keltsen és ez által mindenki a készítőkről beszéljen, így nem kell reklámra költeniük.
Komolyan vannak emberek akiknek ez szórakozást jelent???
Még akkor is ha csak egy videójátékban, hogy kimenni az utcára és halomra ölni mindenkit ész nélkül????
Ha "elpoénkodják" az egészet, az azért más, mert sosem leszel fenevad, vagy űrlény, vagy vámpír. Nem tudod magad úgy beleélni a szerepbe, nem tudod abból a szemszögből nézni, mert lehetetlen vele azonosulnod - a Hatred esetében pont az az ijesztő, hogy láthatóan vannak, akiknek nem okoz majd problémát a játék karakterével azonosulni, annyira könnyedén kezelik a kérdést.
Az a játék egy "evolúció szimulátor". Az erősebb megöli a gyengébbet. A gyenge táplálék, az erős a fogyasztó. A világban nem ez megy? Az ember nem irtott ki kész fajokat? Az országok nem irtják egymást ok nélkül? A valóságot nem kéne titkolni. Ennyi erővel a gyerek ne nézzen natgeot, vagy animal planetet.
Engem inkább az zavar amit írtam. Egy gta miért lesz különb erkölcsileg, mint ez a játék. Nem azt mondom, hogy egy ilyen program nem érdemli meg a legdurvább besorolást, elvégre brutálisan ok nélkül ölünk civileket. Csak mégis "diszkriminálónak" érzem azt, hogy pl. a gta, vagy minden olyan más játék, amiben megtehetem ugyan ezt, nem kapja meg ezt a besorolást.
A másik dolog ami egy kicsit zavar, hogyha elpoénkodjunk az egészet, akkor már minden tök rendben van. Vagy ha irreálisra csinálják meg.
Az alien versus predator 2-ben ugyanúgy letudtál vadászni ártalmatlan orvosokat, akik könyörögtek az életükért, csak ott te vagy a fenevad.
A destroy all humans-ben ugyan úgy ártalmatlan civileket kell legyilkolászni, csak éppen abban te űrlény vagy.
A legacy of kain-ban ártatlanokat kell megölnöd, hogy életet szerezz, csak ott vámpír vagy.
A stubbs the zombie poénra veszi az egészet, de abban is ártatlan civileket vadászhatsz le, csak azért mert zombi vagy.
Lefogadom ha ugyan ez a játékmenet maradna a Hatred-ben, csak a karakter textúráját kicsit átalakítanák olyanra, mintha szellem lenne, már rendben lenne az egész játék.
Hozzáteszem, nekem semmi bajom a fent említett játékokkal. Gta helyett írhattam volna saints row-ot is, csak azt valamiért kevesebben játsszák.
Ha "elpoénkodják" az egészet, az azért más, mert sosem leszel fenevad, vagy űrlény, vagy vámpír. Nem tudod magad úgy beleélni a szerepbe, nem tudod abból a szemszögből nézni, mert lehetetlen vele azonosulnod - a Hatred esetében pont az az ijesztő, hogy láthatóan vannak, akiknek nem okoz majd problémát a játék karakterével azonosulni, annyira könnyedén kezelik a kérdést.
Nem akarok "brit tudóst" játszani, de bizonyított tény, hogy bármilyen jellegű szellemi produktum (legyen az vers, regény, film, vagy akár játék) befogadása esetén az emberek nem a tartalmat, hanem a formát tekintik elsődlegesnek, méghozzá túlnyomó arányban. Mindezt azért, mert maga a tartalom minden esetben a formán keresztül jut el hozzánk és rajtunk (is) múlik, hogy azt miként fogadjuk be. Szerintem ezért van itt komoly besorolás, teljesen jogosan, mert a forma nem pusztán következtet a brutalitásra, hanem az arcunka tolja azt.
Az a játék egy "evolúció szimulátor". Az erősebb megöli a gyengébbet. A gyenge táplálék, az erős a fogyasztó. A világban nem ez megy? Az ember nem irtott ki kész fajokat? Az országok nem irtják egymást ok nélkül? A valóságot nem kéne titkolni. Ennyi erővel a gyerek ne nézzen natgeot, vagy animal planetet.
Engem inkább az zavar amit írtam. Egy gta miért lesz különb erkölcsileg, mint ez a játék. Nem azt mondom, hogy egy ilyen program nem érdemli meg a legdurvább besorolást, elvégre brutálisan ok nélkül ölünk civileket. Csak mégis "diszkriminálónak" érzem azt, hogy pl. a gta, vagy minden olyan más játék, amiben megtehetem ugyan ezt, nem kapja meg ezt a besorolást.
A másik dolog ami egy kicsit zavar, hogyha elpoénkodjunk az egészet, akkor már minden tök rendben van. Vagy ha irreálisra csinálják meg.
Az alien versus predator 2-ben ugyanúgy letudtál vadászni ártalmatlan orvosokat, akik könyörögtek az életükért, csak ott te vagy a fenevad.
A destroy all humans-ben ugyan úgy ártalmatlan civileket kell legyilkolászni, csak éppen abban te űrlény vagy.
A legacy of kain-ban ártatlanokat kell megölnöd, hogy életet szerezz, csak ott vámpír vagy.
A stubbs the zombie poénra veszi az egészet, de abban is ártatlan civileket vadászhatsz le, csak azért mert zombi vagy.
Lefogadom ha ugyan ez a játékmenet maradna a Hatred-ben, csak a karakter textúráját kicsit átalakítanák olyanra, mintha szellem lenne, már rendben lenne az egész játék.
Hozzáteszem, nekem semmi bajom a fent említett játékokkal. Gta helyett írhattam volna saints row-ot is, csak azt valamiért kevesebben játsszák.
Én igazából azért vagyok ellene mert magának a programnak nem látom a célját. Nem a játék menetnek vagy a "komplex" karakternek, mondjuk annak sem, hanem konkrétan a programnak. Nem akar mondani semmit, nem akar elmesélni semmit, nem akar átadni semmit, nem akarja elgondolkodtatni a játékost vagy bármilyen üzenetet lenyomni a torkán csak szimplán erőszakos, és értelmetlen.
Ajánlom figyelmedbe a God Bless America című filmet, ahol a főhős nagyjából ugyan ezzel a céllal indul neki a világnak, csak éppen van üzenete, vannak karakterei, van mondani valója, és még azt is szeretné ha elgondolkoznál mindezen. Ennél jobban nem tudom szemléltetni miért is ellenzem a programot.
Az iskola lövöldözéseket pedig azért hoztam föl, mert bár javult a megítélésünk és számos tanulmány áll úgymond mellettünk ebben az ügyben, még mindig nagyon erős az ellen oldal. És nem hiszem, hogyha lángszóróval futnak felénk akkor a legjobb megoldás ha benzinnel locsoljuk magunkat.
Az a játék egy "evolúció szimulátor". Az erősebb megöli a gyengébbet. A gyenge táplálék, az erős a fogyasztó. A világban nem ez megy? Az ember nem irtott ki kész fajokat? Az országok nem irtják egymást ok nélkül? A valóságot nem kéne titkolni. Ennyi erővel a gyerek ne nézzen natgeot, vagy animal planetet.
Engem inkább az zavar amit írtam. Egy gta miért lesz különb erkölcsileg, mint ez a játék. Nem azt mondom, hogy egy ilyen program nem érdemli meg a legdurvább besorolást, elvégre brutálisan ok nélkül ölünk civileket. Csak mégis "diszkriminálónak" érzem azt, hogy pl. a gta, vagy minden olyan más játék, amiben megtehetem ugyan ezt, nem kapja meg ezt a besorolást.
A másik dolog ami egy kicsit zavar, hogyha elpoénkodjunk az egészet, akkor már minden tök rendben van. Vagy ha irreálisra csinálják meg.
Az alien versus predator 2-ben ugyanúgy letudtál vadászni ártalmatlan orvosokat, akik könyörögtek az életükért, csak ott te vagy a fenevad.
A destroy all humans-ben ugyan úgy ártalmatlan civileket kell legyilkolászni, csak éppen abban te űrlény vagy.
A legacy of kain-ban ártatlanokat kell megölnöd, hogy életet szerezz, csak ott vámpír vagy.
A stubbs the zombie poénra veszi az egészet, de abban is ártatlan civileket vadászhatsz le, csak azért mert zombi vagy.
Lefogadom ha ugyan ez a játékmenet maradna a Hatred-ben, csak a karakter textúráját kicsit átalakítanák olyanra, mintha szellem lenne, már rendben lenne az egész játék.
Hozzáteszem, nekem semmi bajom a fent említett játékokkal. Gta helyett írhattam volna saints row-ot is, csak azt valamiért kevesebben játsszák.