- Újra a Steam Greenlight programban a Hatred
- Gabe Newell kért bocsánatot
- A játékot egyszer már eltávolította a Valve
- Cikkünk a témában: Vélemény: Hatred és Microsoft
Alig, hogy a Valve eltávolította a polgárpukkasztásra kihegyezett Hatredet a Steam Greenlight programból, a játék újra felkerült a kínálatba. A Valve először nem adott semmiféle magyarázatot, s látszólag a még a játékot fejlesztő Destructive Creations csapatát is meglepte a legújabb fejlemény, aztán befutott egy reakció, mégpedig egyenesen a Valve társalapítójától, Gabe Newelltől.
A Destructive Creations Facebookon helyezte ki a kapott üzenetet, ami így szól: „Tegnap hallottam, hogy levettük a Hatredet a Greenlightról, és mivel nem voltam képben, körbekérdeztem idebent, hogy miért történt ez. Mint kiderült, rossz döntést hoztunk, így visszarakjuk a Hatredet. Szeretnék bocsánatot kérni tőled [a címzett Jarosław Zieliński, a játék kreatív direktora] és a csapatodtól. A Steam arra való, hogy eszközöket biztosítson a készítőknek és a felhasználóknak. Sok sikert a játékotokhoz.”
Váratlan fordulat ez, hiszen ahogy felkerült a játék, a Valve majdnem azonnal eltávolította azt, s maga Doug Lombardi mondta azt, hogy: „az alapján, amit láttunk, nem fogjuk kiadni a Hatredet, ezért el is távolítjuk a Greenlightról.”
A cél meg szimpla és velős itt, ezen sem érdemes meglepődni. Aki akar játszik vele, akit meg nem érdekel az nem fog, mint a másik pár tízezer jelenlevő játéknál.
A lényeges dolog itt az, hogy mentálisan hogyan kezeled azt, hogy ez egy játék és nem a valóságot játszod. A valóság is egy játék, végső soron azt cselekedhetsz benne, amit egy rpgben megtehetsz, keverheted a stílusokat és bármit is csinálsz, tulajdonképpen szemlélettől függően játszol egy szerepet és próbálod az értelmetlen kis életed feltölteni valami tartalmassal, csak azzal nem a szemed rongálod, hanem mást.
Mellesleg a Greenlight oldalán van egy ilyen feature is: "Discovering the plot evolving in a non-linear way. " Tehát valami cselekmény azért mégiscsak van.