- A Hatred tegnap a Steam Greenlightra tört
- De hiába, mert a Valve közbelépett
- A játék nem kerülhet fel a Steamre
- Cikkünk a témában: Vélemény: Hatred és Microsoft
- De most is elmélkedünk egy kicsit
A Hatred körüli hercehurca hónapok óta tart, így aki lemaradt, annak röviden összefoglaljuk, hogy miről is van szó. Van egy lengyel fejlesztőcsapat, Destructive Creations a nevük. A srácok nagy Postal- és GTA-rajongók, így érhető, hogy első komolyabb játékuk sem épp egy pillnagószimulátor, hanem egy olyan program, amiben egy utcai mészárlást hajthatunk végre, természetesen minden megkötés vagy konkrét cél nélkül. Bizony, a játék lényege annyi, hogy emberünk, aki talán még sosem mosta meg a ragacsos metálos hajzuhatagát, megelégeli a társadalom komformista férgeit, és úgy dönt, kimegy egy kicsit vadászni, komplett arzenált vetve be fegyvertelen, látszólag ártatlan emberek, majd később a tömeges gyilkosság miatt a helyszínre siető rendőrök ellen.
A játék elég ízléstelennek hat, de hogy ez kinek jön be és kinek nem, egyéni preferencia és elmeállapot kérdése, így inkább nem ítélkeznénk. Sokkal fontosabb tudni azonban, hogy egy látszólag öncélú erőszakot ünneplő program sokakat felháboríthat, az ebből fakadó balhéból pedig a Valve köszöni, nem kér. Ennek adta félreérthetetlen jelét a cég ma reggel, amikor is bejelentették, hogy bár a Hatred tegnap nyert a Steam Greenlighton, a játék bizony a büdös életben soha nem kerül fel a világ legnagyobb digitális játékáruházának palettájára.
„Az alapján, amit a Greenlighton láttunk, nem szeretnénk, ha a Hatred a Steamre is felkerülne, és ezért le fogjuk szedni onnan.” – nyilatkozta a Valve-fejes Doug Lombardi a Eurogarmernek, nyilvánvalóvá téve, hogy sem neki, sem pedig a kollégáinak nem jön be, hogy egy igazi botrányjáték van abban az áruházban, ahonnan 10 milliónál is több ember vásárol mindenféle programot nap mint nap.
A Destructive Creations természetesen nem örült a hírnek, és egy nyilvános levélben megüzenték a Valve-nek, hogy lám, kibújt a szög a zsákból, mert míg egy Postal vagy Manhunt évek óta jelen lehet a Steamen, addig a Hatred a modernkori balhé miatt már véletlenül sem kerülheti el a sorsát. A srácok egyébként még mindig 2015-re ígérik a játék megjelenését, amit egyébként személy szerint hiszek, ha látok (nem akarok pesszimista lenni, de ekkora ellenszélben lehetséges, hogy elsorvad a projekt).
Eddig a puszta tények, most pedig elmélkedjünk egy kicsit!
Ugyebár a Hatred egy akciójáték, aminek a fejlesztők állítása szerint sincs túl sok értelme, mármint azon kívül, hogy „fun”, ami elég szubjektív megállapítás egyébként. A Postallal és a Manhunttal dobálózni amúgy abszolút jogos: mindkét sorozat komoly tiltások és cenzúra ellenére kerülhetett csak forgalomba, sőt, sok országban máig tiltólistán szerepelnek. Ugyanakkor ki kell emelni a legnagyobb különbséget a két említett alkotás és a Hatred között: a célorientált játéktervezés meglétét!
A Postalban ugyebár egy elmebeteg alakot (anno egy postást, de ez mára már csak legenda) alakítunk, akinek viszonylag triviális feladatokat kell ellátnia. Elmenni a boltba, a bankba, vinni tejet az asszonynak, ilyesmik. Na mármost a játékos előtt két út áll: vagy megteszi azt, amit a való életben is szokott, azaz kivárja a sorát, elnézi az eladó bunkóságát, majd kibírja a felesége nyavalygását, amiért zsírszegény tejet vett, vagy csak simán felkap egy kanna benzint és felgyújtja vele az összes szembejövőt, hogy aztán a saját vizeletével oltsa el a még mindig üvöltő áldozatokat, így szabadulva meg a mindennapi frusztrációtól. Beteges? Az, de a cél egyik esetben sem módosul: a küldetést muszáj teljesíteni, különben a játék nem halad előre.
Ugyanez a helyzet a Manhuntban. Emberünknek le kell gyilkolnia a rá vadászó többi szarházit, a cél pedig szentesíti az eszközt. Van történet, feladat, teljesítendő objektíva, és számtalan bevethető eszköz. Ettől még persze nem lesz kevésbé brutális üvegszilánkkal megvakítani valakit, hogy aztán ne lássa, ahogy kibelezzük, viszont a cselekedeteink a virtuális térben mégis értelmet nyernek.
A Hatredben azonban ez egyelőre nincs így.
A fejlesztők hivatalos weboldalán nincs nyoma semmilyen kitaposott útnak, várható kampánynak, sztorinak vagy játékmenetnek. Helyette azon siránkoznak, hogy manapság mindenki milyen polkorrekt, bezzeg most ők megmutatják, hol lakik az úristen, hisz a Hatredben csak a gyűlölet hajtja a főszereplőt abban, hogy minél több embert öljön meg. Majd csak úgy, viccesen megjegyzik, hogy
„… csak nem próbáljátok ki otthon és ne vegyétek túl komolyan, ez csak egy játék. :)”
A bajok ott kezdődnek, hogy a Hatred jelenlegi formájában még nem igazán nevezhető játéknak. A készítők persze minden bizonnyal tisztában vannak ezzel, és el tudom képzelni, hogy mondjuk tavasszal bedobnak a köztudatba egy sztoritrailert, ami igyekszik valamiféle alapot, keretet adni a játékmenetnek, ám ezzel komoly feladatok adnak maguknak, lévén még a legnagyobb géniuszok sem mindig képesek megindokolni a termékeik erőszakosságát (jó példa erre a GTA 4, ami tele van inkoherens jelenetekkel). Azaz ha a Hatred kap is valamiféle irányvonalat, akkor sem túl valószínű, hogy játéktervezési szempontból siker lesz, hiszen az ellenfelek itt inkább csak áldozatok, a gyilkolás pedig élvezetként, nem pedig a játékos előrehaladásának zálogaként kerül a kalapba.
Jó kérdés persze, hogy ha ez így van, akkor mégis miért várják olyan sokan a Hatredet. A Destructive csapata még egy képet is kitett a hivatalos weboldalukra, miszerint a játék 13.148 szavazatot kapott a Greenlighton, amivel a top 100-as lista 7. helyére kúszott fel. Mégis mi a fenéért akar ennyi játékos öncélúan erőszakoskodni? Tényleg ez jelenti számukra a játékot?
Nem, csak félreértik a Hatredet, és azt gondolják, hogy ez valamiféle rendszerellenes lázadás eszköze.
A Hatredet védeni vagy kedvelni manapság a hipszterség csimborasszója a játékvilágban. Mintha csak azt mondanád a menő srácoknak a suli folyosóján, hogy „hé, figyu már, tudom, hogy a ruháid a politikus faterod vette, és hogy BMW-d a legújabb típus, meg hogy a csajod is az iskola legjobb bulája, de én akkor is többet érek, mert előtted járok pár lépéssel, felismerve a társadalmi értékek hamiskás csillogását, blablablabla…”. A Hatred efféle dilettáns önigazolás akar lenni: azok, akik felszavazzák és védik, abban a hitben teszik mindezt, hogy ezzel a játékipar moguljai ellen lázadnak, afféle szabadságharcot vívnak a tömeg véleményével, melynek egy tisztább, őszintébb játékipar lehet a vége.
Pedig valójában egy eléggé szarnak tűnő játékot népszerűsítenek.
A fejlesztők pedig erre nagyon, de nagyon rájátszanak, sőt, személyes véleményem, hogy eleve az volt a céljuk a Hatreddel, hogy hatalmas botrányt kavarva ismerje meg nevüket a világ. A „hatred” szóra a Google most már az első tíz találat között hozza be a játék Wikipedia-oldalát, illetve a Polygon róla szóló cikkét. A videók között is első helyen szerepel a cucc, ha valaki teszem azt a gyűlöletről akar dokumentumfilmet vagy egyéb anyagot találni, rögtön belebotlik a játékba. A népszerűsödési folyamat megállíthatatlan, minden száz megtekintőből akad egy, aki rögtön megy petíciózni, szavazni, veszekedni a játékért, ha pedig megjelenik a Hatred, akkor máris eladnak belőle 100 ezer darabot, ami indie-cím esetében igen szép eredmény.
Mi pedig csak azon rágjuk a szavakat, hogy a Hatred öncélú-e vagy. Pedig ez az egész már rég nem az ártatlan virtuális civilek lemészárlásáról szól.
Figyelem: A Vélemény / Gondolat rovat minden írása minden esetben a szerző, és nem a PC Guru magazin véleményét tükrözi.
Másrészt, ha értenéd a cikket, meg amit itt többen leírtak, felfoghatnád hogy senkinek se önmagában az erőszakkal volt baja. Tudod, fuss neki mégegyszer a cikknek, hátha akkor sikerül megérteni. Ha nem, az nem hiszem hogy a cikk hibája.
Hat éves kor felett, meg stb. Ennyit tudsz mondani? Most, úgy érted, ez egy nagy beszólás volt? Képzeld különben, nálam kétszer idősebb emberek is játszanak SIMS-et például. Én magam mondjuk nem szeretem, de ez nem életkor függvénye, de ha ,már ennyire a korral jössz, tudod nem attól leszel érett, és nagy fiú, hogy erőszakos játékokkal játszol, és a neten béna beszólásokat nyomsz.
Ettől csak bunkó, buta, gyerekes leszel.
Másrészt, ha értenéd a cikket, meg amit itt többen leírtak, felfoghatnád hogy senkinek se önmagában az erőszakkal volt baja. Tudod, fuss neki mégegyszer a cikknek, hátha akkor sikerül megérteni. Ha nem, az nem hiszem hogy a cikk hibája.
Hat éves kor felett, meg stb. Ennyit tudsz mondani? Most, úgy érted, ez egy nagy beszólás volt? Képzeld különben, nálam kétszer idősebb emberek is játszanak SIMS-et például. Én magam mondjuk nem szeretem, de ez nem életkor függvénye, de ha ,már ennyire a korral jössz, tudod nem attól leszel érett, és nagy fiú, hogy erőszakos játékokkal játszol, és a neten béna beszólásokat nyomsz.
Ettől csak bunkó, buta, gyerekes leszel.
Azt se érzem, hogy gyűlölködő lennék, amiért nem tetszik egy agyatlan buta játék.
Ellenben azt érzem, hogy buta és bunkó voltál.
Azt se érzem, hogy gyűlölködő lennék, amiért nem tetszik egy agyatlan buta játék.
Ellenben azt érzem, hogy buta és bunkó voltál.
Amúgy hozzátenném, hogy anno már a Spore című játékban is benne volt a lehetőség, hogy kiírt idegen fajokat, elpusztíts más bolygókat, erre senki sem támadt rá, hogy gyilkos szimulátor. A GTA V-ben az emberek épp ugyanúgy menekülnek előled és könyörögnek ha a baltáddal hadonászol mint a Hatredban. Vagy, hogy itt áldozatok vannak, mért a megölt katonák nem a te áldozataid?
Vagy az ASSASSin's creed-ben mikor halomra ölsz vagy 30 katonát az nem gyilkosság? Töbsége azért katona, hogy életet tudjon biztosítani a családjának, de te a HŐS ASSASS. megölöd így egy család megélhetését és életét teszed tönkre. Ha ilyen mélyen akarnánk filozofálgatni a játékokról, nem lenne értelmük.
Vagy valaki már felhozta a horrorfilmeket. Azokra sem azért ül be az ember mert "juj remélem még azelőtt elkapják a gyilkost/alient/predatort/fogaskereket mielőtt még valakivel is végez" hanem mert kiváncsi vagy mit találtak ki. És aki azokat találja ki? Vagy akik a horrorfilmekat parodizálják? Pl.: Horrora akadva? Ott mások halála párszor a poén és nevetsz rajtuk (persze jönnek majd a HISZIPSZIRSZTERek akik "Én szereintem szh@r") Na de megint sokat akartam mondani és kevés lett az értelme úgyhogy inkább befejezem, ja csak egy utolsó, még meg nem erősített hír: A játékban egy SMS üzenet fogja megmondani melyik hálátlan civil csoportot kell megölni és minden halott ember 1 pontot ér. ÉS LESZ BENNE "COMBO"!
Ezzel mélységesen egyetértek. Egy ilyen, határtalanul erőszakos, és a céltalan pusztítást követendő útként -- mert mi másról lenne szó, mint hogy ebben a játékos egy primitív, sötét lelkű, elborult gyilkossal azonosulva lőné szitává vétlen és tehetetlen áldozatait -- beállító "játéknak" sosem lenne szabad sehová máshová kerülnie, mint az enyészetbe, nemhogy még alakuló, formálódó tudatú fiatal kölykök kezébe, esetleg olyanokéba, akiknek ez "több" játéknál.
Tehát egyetértek mindazokkal, akik ellenzik, és a Valve azon állásponjával is, miszerint nem engedik fel a Steamre ezt a szemetet.
@shot1:
"És íme egy játék, ami bemutatja a mai videójáték ipart a szülői szemmel úgy, ahogy azt a sajtóban és a médiában terjesztik: erőszakos, értelmetlen szarként, ami csak gyilkolásra jó..."
Valahol érzed a lényeget. Igen, ez szerintem is egy játék, ami előrevetíti milyenségét: erőszakos, értelmetlen szar.
Leírtam a véleményem.
A cikkhez csak annyit:
Nagyot ugat, pedig csak egy röfögő hörcsög.
Amúgy meg "nem igazán nevezhető játéknak", erre csak annyit lehet mondani, hogy akkor rávágják: SZIMULÁTOR.
Természetesen én is felfogtam, hogy ez a te véleményed, és szerintem mindenki aki rendszeres követője az oldalnak / magazinnak ismeri már (lsd linkelt videó / korábbi cikkek). Nekem a gondom az, hogy professzionális szerkesztőként abszolút szubjektív véleményt fogalmaztál meg egy eredetileg hírnek induló cikkbe anélkül hogy akármelyikünk is rendelkezne valódi infókkal a játékról. Természetesen megteheted - te dolgozol itt - és ezek szerint csupán én érzem úgy, hogy erre való a külön rovat, de az ember (vagy legalábbis én) egy csipetnyi objektivitást azért elvárna.
Amiben egyetértünk, hogy a játék egy mezei (rendkívül elborult) gyilkosság szimulátor, ami a lehető legnagyobb port akarja kavarni ( gondolom ezért is próbálták be a Greenlightot ), és az egyetlen cél / eszköz valóban úgy tűnik az erőszak lesz. Viszont (ahogy én látom) a sok casual játék mellett elfér egy ehhez hasonló esztelen dolog is, és a véleményeink különbségeire majd visszatérhetünk a játszató verziót látva (megsúgom valószínűleg igazad lesz és egy szenzációhajhász ökörséget kapunk majd), de a játék minősége szerintem nem változtat azon a gondolaton, hogy ez szimpla hiánypótlás és emiatt jut hely neki a sok futószalagon érkező cucc között...
Az egyetlen negatívum amit hoz ( amit Dzséjt is említett ), hogy így lesz mire mutogatni az iskolai lövöldözésekhez hasonló események után, bár ezt logika és értelem híján mindenképpen megoldják mindegy milyen játékokat publikálnak...
Őszinte leszek: ez eléggé hirtelen ötlet volt tőlem, nem terveztem be, hogy ebből a hírből ez lesz, de csak jött a szó, és jött és jött, én megírtam, aztán bumm, lett egy cikk -- szakmailag nehéz megítélni az efféle hirtelen irományok jogosságát, bár úgy gondolom, hogy online környezetben elfogadhatók, sőt, néha szükségesek, mert a frissesség itt eléggé számít.
De egyébként van két külön rovatunk erre, az egyik a hétvégi "Vélemény", a másik pedig a címmel külön nem kiemelt "Gondolat" -- ez utóbbi csoportba kerül majd. Viszont igazad van, lehet, ezt már az anyag elején jobban kellett volna kommunikálnom.
"Viszont (ahogy én látom) a sok casual játék mellett elfér egy ehhez hasonló esztelen dolog is, és a véleményeink különbségeire majd visszatérhetünk a játszató verziót látva (megsúgom valószínűleg igazad lesz és egy szenzációhajhász ökörséget kapunk majd), de a játék minősége szerintem nem változtat azon a gondolaton, hogy ez szimpla hiánypótlás és emiatt jut hely neki a sok futószalagon érkező cucc között..."
Őszintén? Én örülnék a legjobban, ha ebből a játékból valami jó sülne ki. Akkor Kredencnek és neked is igazatok lenne, és bebizonyosodna, hogy léteznek az akció műfaj határterületein még mindig kiaknázatlan lehetőségek, amiket eddig a puszta képmutatás és modorosság miatt parlagon hagytak. Bízom ebben, csak valahogy nem tudom elképzelni. De meglátjuk, ha kijött a játék.
" Az egyetlen negatívum amit hoz ( amit Dzséjt is említett ), hogy így lesz mire mutogatni az iskolai lövöldözésekhez hasonló események után, bár ezt logika és értelem híján mindenképpen megoldják mindegy milyen játékokat publikálnak... "
Anno erről wilsonnal is beszélgettünk a podcastben: az oké, hogy nálunk az iskolai mészárlások még viszonylag ritkák, de sajnos Amerikában elég gyakoriak az ámokfutások, és egy ottani ember számára ez a játék szó szerint undorító. Remélem, mi sosem jutunk el oda, hogy rettegnünk kelljen egy videojáték megjelenésétől, és én is hülyeségnek tartom azt az elképzelést, miszerint egy játéktól valaki erőszakos gyilkos lesz. Viszont meg tudom érteni azokat az embereket, akiknek ez a program visszataszítónak hat.
Na és ez az izé pont ilyen.
Van még egy dolog. Azt gondolom, hogy kell hogy legyen egy erkölcsi határ. Játékból se akarok ártatlanokat lelőni, és kínozni. Ez egyszerűen nem fér bele. Jó hát nem mindenkinek vannak erkölcsi aggályai.
formájában még nem igazán nevezhető játéknak" Miért, a Telltale alkotásai azok? Ez inkább nevezhető annak pedig.
Amúgy igazuk van a fejlesztőknek abban, hogy a Manhunt és a Postal meg fennt van, hiszen abban is brutálisan gyilkolsz...jah hogy pl. a postalban nem muszáj? Hát a hatredben sem kötelező megnyomni a klikket az egeren...abból a szempontból nem védem a játékot hogy brutális, mert emiatt elítélem. De megjelenhetne nyugodtan a Steam-en, ha valakinek meg nem tetszik banyek akkor nem veszi meg.
Az is csodálatos mennyire leszólja Chocho úr a játékot, ami szerintem inkább nevezhető divatmajmolásnak (ne vegye sértésnek, csak szebben nem tudtam leírni), mert a külföldi sajtó felkapta ezt a játékot és elítélte.
Természetesen én is felfogtam, hogy ez a te véleményed, és szerintem mindenki aki rendszeres követője az oldalnak / magazinnak ismeri már (lsd linkelt videó / korábbi cikkek). Nekem a gondom az, hogy professzionális szerkesztőként abszolút szubjektív véleményt fogalmaztál meg egy eredetileg hírnek induló cikkbe anélkül hogy akármelyikünk is rendelkezne valódi infókkal a játékról. Természetesen megteheted - te dolgozol itt - és ezek szerint csupán én érzem úgy, hogy erre való a külön rovat, de az ember (vagy legalábbis én) egy csipetnyi objektivitást azért elvárna.
Amiben egyetértünk, hogy a játék egy mezei (rendkívül elborult) gyilkosság szimulátor, ami a lehető legnagyobb port akarja kavarni ( gondolom ezért is próbálták be a Greenlightot ), és az egyetlen cél / eszköz valóban úgy tűnik az erőszak lesz. Viszont (ahogy én látom) a sok casual játék mellett elfér egy ehhez hasonló esztelen dolog is, és a véleményeink különbségeire majd visszatérhetünk a játszató verziót látva (megsúgom valószínűleg igazad lesz és egy szenzációhajhász ökörséget kapunk majd), de a játék minősége szerintem nem változtat azon a gondolaton, hogy ez szimpla hiánypótlás és emiatt jut hely neki a sok futószalagon érkező cucc között...
Az egyetlen negatívum amit hoz ( amit Dzséjt is említett ), hogy így lesz mire mutogatni az iskolai lövöldözésekhez hasonló események után, bár ezt logika és értelem híján mindenképpen megoldják mindegy milyen játékokat publikálnak...
Teljesen felesleges játékkoncepciónak tartom, a diabolikus rosszat felesleges lenne népszerűsíteni.
A kommentek viszont annyira lefárasztottak, hogy inkább vissza is megyek és olvasok egy kis Fichtét.
az alapelv kb most az, hogy ha veszel, van kártyád, ha van kártyád, nagykorú vagy. ráadásul a vénebbeknek való játékok oldalának megnyitása előtt megkérdezik a születési dátumot, amiben persze senki nem hazudik (még én is hazudok, pedig 2x18 is elmúltam).
ami megint felveti a tisztelt szülők felelősségének kérdését, de az jól látható - és nem csak ezen a téren - hogy arra alapozni ostobaság. és marhaság is: használható következő nemzedék kinevelése társadalmi érdek. na mind1, ez megint hosszú, eddig megálltam, hogy belemenjek, most is megállom.
"Szubjektíven", természetesen.
Teljességgel egyetértek veled, de sajnos az ilyen hosszú kommenteknek nincs már értelme az ilyen oldalakon. A cikkírók az urak, és a hipokrata gondolkodásmódjuknak hála az a szent, amik őt elgondolnak. Ha valamiről nem az a véleményed, mint nekik, akkor hipszter vagy, erről van itt szó.
"azok, akik felszavazzák és védik, abban a hitben teszik mindezt, hogy ezzel a játékipar moguljai ellen lázadnak, afféle szabadságharcot vívnak a tömeg véleményével, melynek egy tisztább, őszintébb játékipar lehet a vége"
A GS után újabb itthoni gamer lapban kellett csalódnom. A PC Guru team a tegnapi és a mai, Hatredről szóló cikkel kimutatta a foga fehérjét. "A külföldi lapok is ilyen stílusban írnak erről a játékról, így nekünk is ezt kell tennünk!" Hipokrata banda.
Most hogy ezen túl vagyunk: A Steamnek mint magán (profitorientált) cégnek minden joga megvan ahhoz hogy egy potenciálisan bortánygyanús játékot eltakarítson a kínálatából (itt jegyezném meg hogy a hiba ott volt, hogy egyáltalán felvették a Greenlight-ba ). Ettől a játék nem lesz rosszabb, vagy sikertelenebb, legfeljebb nehezebb lesz pénzt gyűjteniük / terjeszteniük. Sajnos a hír további része a játék különböző okok miatti fikázásában ki is merül, és a "hipster" ötletet belekeverni rendkívül erőltetett marhaság volt remélem ezt azért te is érzed. Ha valaki azért éltet egy játékot mert az nem a megszokott zsánereket követi, és mert azt állítja, hogy igenis szükség van a közösséget megosztó "botrányjátékokra" az azonnal hipster? Nézz utána a szó meghatározásának (nem először fordulna elő hogy nem teljesen tudod mit írsz le)...
Story kell? Vajon a Minecraftnak volt?.... Cél kell? A "random terrorista megtámadja az államokat és most sózz oda nekik" megfelel de ez nem?.... Nem nevezhető játéknak? De Clash of Clans / Candy Crush igen?.... Miért kellene megindokolni egy játékban bármit is? A Left for Dead során kaptál magyarázatot?... A legfontosabb ismérvét egy sikeres játéknak teljesen elfelejtetted: ki kell hogy elégítsen egy igényt. Márpedig az ötlet szemmel láthatóan érdekli az embereket. Kell ilyen is nem csak a sok "generál" agymenés. Azzal hogy foggal körömmel tiltakozol ehhez hasonló cikkekben a játék ellen csak nekik csapsz hype-ot ( nem tudom figyeled e de messze van még az aranylemez mégis többet írnak róla mint a Legend of Grimrock 2 / Borderlands: TPS ről ).
És hogy az én véleményem mi? Kredenc-el (sy a név ért lusta vagyok) tudok egyetérteni. A játék nem tudjuk mennyire lesz jó, de valószínüleg nem lesz fantasztikus (mint pl a The War of Mine). Ettől függetlenül egy olyan stílust képvisel amiben ritkán látunk érdemi alkotást, teljesen elmebeteg, újszerű és ha valóban jó szimulációt kap akár meglepetést is jelenthet. Én BÁRMIKOR BÁRMILYEN ( a csudába akár jöhet egy tortasütő szimulátor is) játékot szívesebben látok mint a CoD, BF , Halo , Mario , Zelda , FF , RE hez hasonló lerágott csontokat.
Ez az én véleményem (egy épphogy félkész játékról) , de mivel nem vagyok online szerkesztő ÉN nem álcázom a véleményemet hírnek...feltehetőleg ezért is fog elveszni itt a komment rengetegben.
A cikk eleje a hír, a többi egy gondolat. Az anyagot én jegyeztem, következésképpen senki sem mondta, hogy a komplett PC Guru társulat egyetért vele. Ekézni nem ekéztem, hanem megírtam, hogy most épp minek tűnik. Ha nem teszem, akkor sem lesz róla jobb a véleményem, ahogy sok más embernek sem. Erről ennyit.
"Sajnos a hír további része a játék különböző okok miatti fikázásában ki is merül, és a "hipster" ötletet belekeverni rendkívül erőltetett marhaság volt remélem ezt azért te is érzed. Ha valaki azért éltet egy játékot mert az nem a megszokott zsánereket követi, és mert azt állítja, hogy igenis szükség van a közösséget megosztó "botrányjátékokra" az azonnal hipster? Nézz utána a szó meghatározásának (nem először fordulna elő hogy nem teljesen tudod mit írsz le)..."
Akkor újra elmondom: a többi része egy vélemény kinyilvánítása. A hipszteres elem pedig csak egy hasonlat volt, ami a stílusirányzat és a Hatred m9g9tti kiállás között von némi ideológiai párhuzamot.
"Story kell? Vajon a Minecraftnak volt?.... Cél kell? A "random terrorista megtámadja az államokat és most sózz oda nekik" megfelel de ez nem?.... Nem nevezhető játéknak? De Clash of Clans / Candy Crush igen?.... Miért kellene megindokolni egy játékban bármit is? A Left for Dead során kaptál magyarázatot?"
Nem, de célt igen. Nagy különbség. A sztori is lehet cél, és egy játékbeli objektíva is lehet az. A minecraftes hasonlat egyébként nem állja meg a helyét, mert ott vagy a túlélésen, vagy az építésen van a hangsúly. Mindkettő cél a maga nemében -- igaz, erre válaszolhatjuk azt, hogy a gyilkosság is cél.
"És hogy az én véleményem mi? Kredenc-el (sy a név ért lusta vagyok) tudok egyetérteni. A játék nem tudjuk mennyire lesz jó, de valószínüleg nem lesz fantasztikus (mint pl a The War of Mine). Ettől függetlenül egy olyan stílust képvisel amiben ritkán látunk érdemi alkotást, teljesen elmebeteg, újszerű és ha valóban jó szimulációt kap akár meglepetést is jelenthet. Én BÁRMIKOR BÁRMILYEN ( a csudába akár jöhet egy tortasütő szimulátor is) játékot szívesebben látok mint a CoD, BF , Halo , Mario , Zelda , FF , RE hez hasonló lerágott csontokat."
Érdekes kísérlet lehet belőle, nem tagadom, de egyelőre még nem látjuk, hogy mi a jó benne. Nem azzal van a bajom, hogy a játékban civileket kell ölni, hanem hogy NINCS ÉRTELME, és csak a polgárpukkasztásra megy, legalábbis még. Aztán ha fél év múlva jön egy demó és az *****a lesz, akkor lehet örömködni. De egyelőre a fejlesztők sem akartak sokat mutatni mindebből.