- A Destructive Creations egy friss lengyel csapat
- Első játékuk címe Hatred, megjelenése 2015-ben várható
- A program egy izometrikus shooter, amiben mi vagyunk a rosszfiúk
- Tulajdonképpen egy eszelős mészárlást hajthatunk végre benne
- A csapat így akar visszavágni a „politikai korrektségnek”
- Azaz az egész nem több polgárpukkasztásnál
- Cikkünk a témában: A legfelháborítóbb PC-s játékok
Emlékszem, micsoda hajcihő volt 1997-ben a Postal című játék körül, amiben egy elmebeteg fickóval lőhettünk szitává mindenkit, akinek nem tetszett a képe. Bár az első Postalba még némi társadalomkritikát is bele lehetett magyarázni, a folytatásaira ez már nem annyira érvényes – és úgy tűnik, a szellemi utódként felfogható Hatred című játék sem épp ebbe az irányba kacsintgat, igaz, a mögötte álló lengyel fejlesztőcsapat szerint többről van szó öncélú vérengzésnél.
A Hatredben egy olyan pasast alakítunk, akinek elege lesz mindenből és mindenkiből, így egy nap útra kel, hogy megölje az összes embert, aki szembe jön vele. Az izometrikus kamerakezelés ne tévesszen meg senkit, a Hatred az Unreal Engine 4 képességeinek hála szép részletesen mutatja meg az olyan kivégzéseket, mint mikor egy futólány szájába eresztünk egy adag sörétet, lerobbantva az egész fejét, vagy szép lassan halálra döfködünk egy járókelőt, aki közben a saját vérében fuldoklik. Cuki.
A Hatred készítői azzal védekeznek az amúgy teljesen profin összerakott hivatalos weboldalon, hogy „ez csak vicc”, és hogy „manapság mindent túl komolyan vesznek az emberek”, de közben kiemelik, hogy korunkban túl korrekten viselkedünk, a játékfejlesztők pedig „művészieskednek, ahelyett, hogy csak szórakoztatnának”. Tehát a lengyel srácoknak EZ a szórakoztatás? Nincs több kérdésünk.
Ahogy az Epic Gamesnek sem volt, amely látva az alant megtekinthető, kifejezetten gusztustalan trailert, azonnal az Unreal logó eltávolítását kérte a fejlesztőktől, az ugyanis a cég szerint rossz fényt vet rájuk – nem csoda, ettől a játéktól minden jóérzésű gamernek hányingere lesz.
Ami a fejlesztőket illeti, a Fuck No Video Games csapata végzett egy kis nyomozást, és kiderült, hogy a csapatot alapító és igazgató Jarosław Zieliński elhivatott támogatója a Polska Liga Obronynak, ami egy muzulmánokat és bevándorlókat egyaránt gyűlölő politikai szerveződés. Magyarul a Hatred egy szélsőjobbos vezető keze alatt készülő, brutális és kegyetlen, minden ésszerű célt nélkülöző alkotás, ami „csak szórakoztatni akar”. Hm.
Tiszteletben tartom azoknak a véleményét akik szerint ez a játék ízléstelen, és azoknak is akik azt mondják yeah ezt ki kell próbálni, de ez akkor is csak egy videó játék.
Most lehet azzal érvelni hogy ez a játék rossz értékeket képvisel meg rombolja a fiatal korcsoport lelki világát, és ártatlan embereket öldösni nem helyes(mármint egy videó játékban).
Szerintem nincs olyan játékos aki GTA-t játszva nem ment oda az utcán az egyik járókelőhöz és nem verte vagy lőtte agyon csak mert nem tetszett hogy ott van.
A mai világban már elég kevés dolgon lehet meglepődni, hiszen ma a 14 éves fiatalok már dohányoznak, alkoholt fogyasztanak, drogoznak, közösülnek ahogy mondani szokás "orrba szájba"(tisztelet a kivételnek)
a férfiakból nők lesznek, a nőkből pedig férfiak.
Vannak olyan országok ahol éheznek, vagy dúl a háború és a legtöbb embert ez egyáltalán nem hatja meg(ismét tisztelet a kivételnek) én sem tűntetek, vagy adományozok neki még 5 forintot sem mert valahogy ez a dolog az embereket nem érdekli addig amíg nem velünk vagy szerettünkkel barátunkkal történik meg ez.
Az ember érző, gondolkodó, de ugyanakkor egy önző lény, és ne állítsa nekem senki sem azt hogy ez nem így van.
Nagyra értékelem azokat akik ezt a hosszú vélemény nyilvánításomat végigolvasták.
További szép napot.
:)
Oké, akkor megpróbálom még egyszer.
Valóságban embert ölni rossz.
Játékban embert ölni értelmezhetetlen, ugyanis nincs különbség a valóságra vetítve aközött, hogy embert ölünk egy játékban vagy aközött, hogy versenyzünk, nincs következménye, nincs kihatása semmire.
Éppen ezért értelmetlen pusztán szubjektív alapon kiemelni egy témát ami neked nem tetszik és empirikus érvek nélkül megbélyegezni, főleg, hogy a saját logikád alkalmazásával sok más játékot is lehetne támadni.
Remélem így már érthető.
"A horror az más dolog, kimondottan a lelkünk sötét dolgaira, félelmeire alapoz. A GTA meg: ott is lehet öldkökölni ok nélkül, de nem erről szól egyrészt a játék, nem ez a lényege! "
Nem, valóban nem erről szól, de megadja rá a lehetőséget. Az érvelésed lényege az volt, hogy a játékban bemutatott téma a valóságban elítélt és elítélendő. Rámutattunk, hogy sok egyéb játékokban bemutatott témára is igaz ez, mint pl. a háború, szervezett bűnözés, verekedések, etc. etc. Te önkényesen kiragadod ezek közül azt a témát, ami neked nem szimpatikus holott még mindig nem mondtad el, hogy a valóságra milyen hatást gyakorol az, hogy én egyáltalán játszom valamit, azt pedig főleg nem mondtad el, hogy A miben gyakorol másabb hatást mint B.
Egyetlen kivétel, ha elfogadod a Grossman, Thomson meg a hasonló republikánus őrültek elképzeléseit miszerint aki valamivel játszik, az automatikusan pszichopatává válik. A játékok való életbeli cselekedekre gyakorolt hatását amennyire én tudom megvizsgálták, és felnőttkorban egyszerűen nincs szignifikáns, permanens hatás. Gyerekek esetében persze más a helyzet, de mivel ezek a játékok deklaráltan felnőtteknek készülnek, így ez a felvetés alapból irreleváns.
" A háborús, rendőrös, játékok megint mások, most ezt is magyarázni kell miért más háborúban katonára lőni, mint egy ártatlan emberre az utcán? "
A valóságban nem, de egy játék való életre gyakorol hatása (azaz a semmi) tekintetében nincs különbség a kettő között.
" A baj ezzel a játékkal az: hogy semmi más célja nincs, csak az értelmetlen öldöklés. "
Neked ez szubjektíve nem tetszik, sőt, nekem se, de az ízlést nem lehet objektivizálni, különben vallási fanatikusok szintjén lennénk.
"Hanem arról, hogy kell hogy legyen, vagy kellene hogy legyen, egy erkölcsi határ, amit még játékban sem lépünk át"
Igen, pl. jellemzően erkölcstelen különféle valóságban is megtörtént események visszaadása játék formában, persze ez egy csúszkálós dolog, mert a világháborús játékokon senki sem akad fenn, de a Columbine-szimulátor elég nagy felháborodást váltott ki. Így itt nem valamilyen egzaktul meglévő határvonal van, de jellemzően a valóságon alapuló játékokat sokkal finomabban kezelik, erre sokan érzékenyek.
Aztán a különféle propagandajátékokat is elítélik, amik valamilyen objektíve kártékony ideológiát hirdetnek. Fanatikus vallások, radikális rasszista nézetek, stb.
"Ha nincs semmilyen erkölcsi határ, akkor mindent lehet. Akkor a valóságban is átéphetünk bármilyen határt. "
Roppantul érdekelne, hogy te mégis milyen logika mentén vontad le azt a következtetést, hogyha a játékban mindent lehet, akkor a valóságban is mindent lehet. Ez annak a tézisnek a kibontása, miszerint amit lehet a játékban, azt lehet a valóságban is. Ilyet persze én nem állítottam, ezt te egyszerűen vagy beleképzeled, vagy sunyi módon hazudsz, hogy lejárasd az érvrendszerem.
"Nem, a játék miatt jutnak ide , nem erről van szó, hanem mégegyszer arról, hogy sok ember fejében a határok megszűntek, és egy ilyen játékhoz való hozzáállás, az ami ezt az egészet jól modellezi!
"
De te azt a büdös életben nem fogod értelmesen levezetni, hogy az emberek jelentős többsége úgy gondolja, hogy amit a játékokban lehet, azt lehet a valóságban is. Az érvrendszered erre épül, te feltételezed, hogyha a játékokban mindent megmutathatnak és ábrázolhatnak, akkor az ezt támogató játékosréteg mindezeket a valóságban is elfogadja. A probléma ezzel az, hogy ha ez így lenne, akkor mindez a tendencia már a mostani, bizonyos határokkal rendelkező ábrázolás mellett is megmutatkozna. Azonban eddig a sok millió gamer közül egy statisztikai hibahatáron belül mozgó réteg hozható kapcsolatba egyáltalán kifejezetten ilyen jellegű esetekkel és ott is megkérdőjelezhető a játék szerepe az eseményekben.
" És kérdezhetném azt, ha neked ez a játék belefér, mi nem férne bele? Vagy már tényleg nincs határ?"
Ezt nem nekem kell eldönteni, mivel ez nem egy objektív kérdés. Főként a kultúrkörnyezet és a különféle össztársadalmi tényezők határozzák meg, hogy mi az, ami belefér és mi az ami nem. De ezek igazából néhány megkérdőjelezhető érvet eltekintve szubjektív ellenérzésen alapulnak, te se a valódi objektív károsság mellett érvelsz. Mert az esetleg még lehetne vitatható, de ahhoz empirikus adatok is kellenének.
"Egy olyan játék ahol zsidókat kell a gázkamrába vinni? Az belefér?
Vagy ahol csecsemőket kellene gyilkolni? Az beleférne még?"
Ez két szempontból is problémás, egyrészt a holokauszt megtörtént esemény, ami ráadásul politikailag ma is igen kényes kérdés lehet. Ráadásul mindez objektíve degenerált, idióta ideológiát hirdet. Persze, ha valamiféle dramaturgiai folyamban játszott szerepe miatt ilyen jelenet lenne egy játékban, én nem tartanám annyira megkövezendőnek, jól is passzolhat a történetbe.
A csecsemős példa blőd, ilyen játék olyan szinten értelmetlen lenne, ráadásul homlokegyenest ellentmond az emberi faj alapvető ösztöneivel, hogy senki az ég világon nem játszana ezzel és még kevésbé készítené el.
"Még egy dolog: tudod, egy kis empátia. Sok helyen volt iskolai mészárlás. Aki ezt átéli, és a szeretteit lelövik, annak szerinted egy ilyen játék mit jelent?"
Oké, de ilyen alapon ne legyen se háborús játék, mert ugye sokan meghaltak, se GTA mert sok rendőr halt meg szolgálat közben, se... gondolom érted.
"Arról meg nem is szólva, hogy egy szélsőjobbos alak készítette a játékot...már csak azért se venném meg. "
Az a te dolgod. Egyébként maga a játék egy rendkívül primitív, értelmetlen és gagyi darabnak tűnik, nevetséges sérülésmodellezéssel és értékelhetetlen megvalósítással a trailer alapján, de persze ki tudja mi sül ki belőle. Mindenesetre nekem sem tetszik, de a te hozzáállásod még annyira sem.
Amíg nem zsidókat, muzulmánokat, feketebőrűeket stb kell benne ölni célirányosan, addig nem értem, hogy mit akartatok ezzel a mondattal.
Egyébként szerintem a játék elég rosszkor jött. Mindenki próbálja bebizonyítani a világnak, hogy a videojátékok igen is lehetnek művésziek és nem csak lövöldözni kell bennük, erre kihánynak egy ilyen játékot. Gratulálok.
Nyilván polgárpukkasztás az egész. Ha nem lenne így felkapva, senki nem tudná hogy létezik ilyen játék. Szerintem a nagy felháborodás (amivel részben egyet értek, részben nem), az a fejlesztők malmára hajtja a vizet. Ráadásul a "kis kémek" kinyomozták, hogy milyen szervezet tagja az egyik fejleszztő. Ezzel annak is reklámot csináltak, amihez gratulálni tudok szintén.*taps*
Egyszerűbb lett volna szó nélkül elmenni mellette.
szerintem azok a gyerekek, meg gyökerek akik ezzel a játékkal fognak függni pont nem arra figyelnek hogy mi van a háttérben. lőni kell oszt jó...
A manapság sok vérpistikének jó alkalom lesz a játék, hogy levezesse állati ösztöneiből fakadó agresszióját és gyűlöletét. Nekik való.
A múltkor a szabadság fogalmáról és egyáltalán a létezéséről folyt komoly eszmecsere valamelyik cikk alatt, most meg ez.
On: Nemtudom mi ez a nagy hajcihő, egy új csapatnak valamivel ki kell tűnnie a tömegből és ezzel spec sikerül is nekik. Az 'I just fu*king hate this world" érzés meg egyre több emberben megvan, szóval piaca is van a játéknak. A fejlesztők politikai beállítása, meg irreleváns amíg nem minareteket kell égetni. Amióta vannak videojátékok (majdnem)mindnek annyi a lényege, hogy minél több embert, minél gyorsabban, minél látványosabban öljünk meg. Eddig ez nem tűnt fel senkinek?
A trailerben semmi gusztustalan nem volt. ezer játékban láttuk már, hogy valakinek lerobbantják a fejét sörétessel.
Más.
Ez egy kétperces klipp, simán lehet hogy lesz valami nem túl komoly sztorija vagy legalább normális indítékot kapunk, talán a civilek is védekeznek majd (sokan kifogásoltátok hogy nem, nem mintha változtatna bármin) és a rendőrök/kommandósok/kituddja-mik is üldözni fognak mindekt, úgyhogy őket is ki kell majd nyírni az meg azt mondtátok amúgy is oké nem?
Bocs a hibákért és ha esetleg néha picit érthetetlen mit akartam írni.
Egyébként nem értem mi ez a nagy felhajtás, volt már ilyen a történelemben. Carmageddon? A fentebb említett Postal sorozat? Egyébként érdekes, hogy a készítők kritizálják azokat az alkotókat, akik művészi tartalmat csempésznek alkotásaikba, holott ők ugyan ezt érik el a polgárpukkasztó, kritikának szánt játékukkal -lehetne belemagyarázni a dologba, ha nem azok állnának mögötte, akik. Innentől kezdve pedig az egész csak egy beteges gyűlölködés.
Oké, akkor megpróbálom még egyszer.
Valóságban embert ölni rossz.
Játékban embert ölni értelmezhetetlen, ugyanis nincs különbség a valóságra vetítve aközött, hogy embert ölünk egy játékban vagy aközött, hogy versenyzünk, nincs következménye, nincs kihatása semmire.
Éppen ezért értelmetlen pusztán szubjektív alapon kiemelni egy témát ami neked nem tetszik és empirikus érvek nélkül megbélyegezni, főleg, hogy a saját logikád alkalmazásával sok más játékot is lehetne támadni.
Remélem így már érthető.
"A horror az más dolog, kimondottan a lelkünk sötét dolgaira, félelmeire alapoz. A GTA meg: ott is lehet öldkökölni ok nélkül, de nem erről szól egyrészt a játék, nem ez a lényege! "
Nem, valóban nem erről szól, de megadja rá a lehetőséget. Az érvelésed lényege az volt, hogy a játékban bemutatott téma a valóságban elítélt és elítélendő. Rámutattunk, hogy sok egyéb játékokban bemutatott témára is igaz ez, mint pl. a háború, szervezett bűnözés, verekedések, etc. etc. Te önkényesen kiragadod ezek közül azt a témát, ami neked nem szimpatikus holott még mindig nem mondtad el, hogy a valóságra milyen hatást gyakorol az, hogy én egyáltalán játszom valamit, azt pedig főleg nem mondtad el, hogy A miben gyakorol másabb hatást mint B.
Egyetlen kivétel, ha elfogadod a Grossman, Thomson meg a hasonló republikánus őrültek elképzeléseit miszerint aki valamivel játszik, az automatikusan pszichopatává válik. A játékok való életbeli cselekedekre gyakorolt hatását amennyire én tudom megvizsgálták, és felnőttkorban egyszerűen nincs szignifikáns, permanens hatás. Gyerekek esetében persze más a helyzet, de mivel ezek a játékok deklaráltan felnőtteknek készülnek, így ez a felvetés alapból irreleváns.
" A háborús, rendőrös, játékok megint mások, most ezt is magyarázni kell miért más háborúban katonára lőni, mint egy ártatlan emberre az utcán? "
A valóságban nem, de egy játék való életre gyakorol hatása (azaz a semmi) tekintetében nincs különbség a kettő között.
" A baj ezzel a játékkal az: hogy semmi más célja nincs, csak az értelmetlen öldöklés. "
Neked ez szubjektíve nem tetszik, sőt, nekem se, de az ízlést nem lehet objektivizálni, különben vallási fanatikusok szintjén lennénk.
"Hanem arról, hogy kell hogy legyen, vagy kellene hogy legyen, egy erkölcsi határ, amit még játékban sem lépünk át"
Igen, pl. jellemzően erkölcstelen különféle valóságban is megtörtént események visszaadása játék formában, persze ez egy csúszkálós dolog, mert a világháborús játékokon senki sem akad fenn, de a Columbine-szimulátor elég nagy felháborodást váltott ki. Így itt nem valamilyen egzaktul meglévő határvonal van, de jellemzően a valóságon alapuló játékokat sokkal finomabban kezelik, erre sokan érzékenyek.
Aztán a különféle propagandajátékokat is elítélik, amik valamilyen objektíve kártékony ideológiát hirdetnek. Fanatikus vallások, radikális rasszista nézetek, stb.
"Ha nincs semmilyen erkölcsi határ, akkor mindent lehet. Akkor a valóságban is átéphetünk bármilyen határt. "
Roppantul érdekelne, hogy te mégis milyen logika mentén vontad le azt a következtetést, hogyha a játékban mindent lehet, akkor a valóságban is mindent lehet. Ez annak a tézisnek a kibontása, miszerint amit lehet a játékban, azt lehet a valóságban is. Ilyet persze én nem állítottam, ezt te egyszerűen vagy beleképzeled, vagy sunyi módon hazudsz, hogy lejárasd az érvrendszerem.
"Nem, a játék miatt jutnak ide , nem erről van szó, hanem mégegyszer arról, hogy sok ember fejében a határok megszűntek, és egy ilyen játékhoz való hozzáállás, az ami ezt az egészet jól modellezi!
"
De te azt a büdös életben nem fogod értelmesen levezetni, hogy az emberek jelentős többsége úgy gondolja, hogy amit a játékokban lehet, azt lehet a valóságban is. Az érvrendszered erre épül, te feltételezed, hogyha a játékokban mindent megmutathatnak és ábrázolhatnak, akkor az ezt támogató játékosréteg mindezeket a valóságban is elfogadja. A probléma ezzel az, hogy ha ez így lenne, akkor mindez a tendencia már a mostani, bizonyos határokkal rendelkező ábrázolás mellett is megmutatkozna. Azonban eddig a sok millió gamer közül egy statisztikai hibahatáron belül mozgó réteg hozható kapcsolatba egyáltalán kifejezetten ilyen jellegű esetekkel és ott is megkérdőjelezhető a játék szerepe az eseményekben.
" És kérdezhetném azt, ha neked ez a játék belefér, mi nem férne bele? Vagy már tényleg nincs határ?"
Ezt nem nekem kell eldönteni, mivel ez nem egy objektív kérdés. Főként a kultúrkörnyezet és a különféle össztársadalmi tényezők határozzák meg, hogy mi az, ami belefér és mi az ami nem. De ezek igazából néhány megkérdőjelezhető érvet eltekintve szubjektív ellenérzésen alapulnak, te se a valódi objektív károsság mellett érvelsz. Mert az esetleg még lehetne vitatható, de ahhoz empirikus adatok is kellenének.
"Egy olyan játék ahol zsidókat kell a gázkamrába vinni? Az belefér?
Vagy ahol csecsemőket kellene gyilkolni? Az beleférne még?"
Ez két szempontból is problémás, egyrészt a holokauszt megtörtént esemény, ami ráadásul politikailag ma is igen kényes kérdés lehet. Ráadásul mindez objektíve degenerált, idióta ideológiát hirdet. Persze, ha valamiféle dramaturgiai folyamban játszott szerepe miatt ilyen jelenet lenne egy játékban, én nem tartanám annyira megkövezendőnek, jól is passzolhat a történetbe.
A csecsemős példa blőd, ilyen játék olyan szinten értelmetlen lenne, ráadásul homlokegyenest ellentmond az emberi faj alapvető ösztöneivel, hogy senki az ég világon nem játszana ezzel és még kevésbé készítené el.
"Még egy dolog: tudod, egy kis empátia. Sok helyen volt iskolai mészárlás. Aki ezt átéli, és a szeretteit lelövik, annak szerinted egy ilyen játék mit jelent?"
Oké, de ilyen alapon ne legyen se háborús játék, mert ugye sokan meghaltak, se GTA mert sok rendőr halt meg szolgálat közben, se... gondolom érted.
"Arról meg nem is szólva, hogy egy szélsőjobbos alak készítette a játékot...már csak azért se venném meg. "
Az a te dolgod. Egyébként maga a játék egy rendkívül primitív, értelmetlen és gagyi darabnak tűnik, nevetséges sérülésmodellezéssel és értékelhetetlen megvalósítással a trailer alapján, de persze ki tudja mi sül ki belőle. Mindenesetre nekem sem tetszik, de a te hozzáállásod még annyira sem.
Nem, őszintén nem értem mi ezzel a játékkal a baj. Pontosabban milyen logika alapján gondoljátok azt, hogy ezzel a játékkal baj van, az összes többi általatok is elfogadott erőszakos játékkal meg nincs. Értelmetlen, logikátlan, megmagyarázhatatlan cherry picking.
"A társadalom egy jelentős részének rettenetesen eltorzult a gondolkodása"
Mármint a te szubjektív, egyéni nézőpontod szerint eltorzult, de ugye te nem vagy egy közismert, meghatározó ember és ezért legfeljebb csak véleményed lehet a megfelelő gondolkodásmódról. Ami tökéletesen összepasszolni nem fog senkiével. Persze az tény, hogy a társadalmi konszenzus a megfelelő viselkedési normákról megvan és ezt javarészt lefedik a hatályos törvények. A legtöbb ember olyan viselkedésformát ítél el, ami egyénileg vagy összességében a társadalom számára káros. Valójában teljesen, hót mindegy, hogy Pistike ezzel, a Postallal vagy éppen a Chessmaster 12-vel játszik otthon, ugyanis ettől a játéktól közvetlenül semmi kára nem származik senkinek. Az pedig, hogy kinek milyen a személyisége pusztán egyetlen általa kedvelt játék alapján nem lehet eldönteni, meghatározni.
"Kicsit gondolkodjunk: mi a gond a céltalan mészárlással, ártatlan emberek halomra ölésével? Ezt magyarázni kell?"
Az, hogy a társadalom szempontjából ez konszenzusosan káros, a mai kultúrkörnyezeti hatások illetve bizonyos evolúcióval megszerzett ösztönszerű indíttatások miatt gondolja ezt az emberek többsége. Ugyanis a valódi tömegmészárosokból másoknak objektív, tényleges kára származik. Attól, hogy valaki egy számodra nem kedvelt játékkal játszik neked személyesen nem származik semmilyen károd. Innentől fogva pedig ez nem különbözik attól, minthogy én nem szeretem a kakasherepörköltet, mások meg igen de ezt az ízlésbeli, szubjektív, személyiségből adódó jellemvonást az intelligens ember nem is próbálja objektívnek beállítani.
Más a leányzó fekvése persze ha az ilyen jellegű játékok aktív játszása igazolható kárt okoz a felnőtt ember személyiségére, ezt azonban nem igazolta senki. A játék maga pedig alapból felnőtteknek készült, így ha egy gyerek személyiségére esetleg negatív hatást gyakorol, akkor az nem a játék és nem is a készítők hibája.
"Az nem kifogás, hogy a legtöbb játék az ölésről szól. Álljunk meg. A legtöbb játékban mi katona, vagy rendőr, vagy hős vagyunk, tehát jófiúként okkal ölünk virtuálisan."
Értem, tehát szerinted ez ilyen binárisan működő dolog, a katonák, a rendőrök, azok jófiúk, azok bőrébe bújva virtuálisan gyilkolhatunk, de ezt egy kifejezett őrült bőrébe bújva már nem tehetjük meg. Akkor áruld már el nekem, hogy mi a tényleges különbség aközött, hogy a egy játékban (!) katonaként ölsz vagy éppen egy kabátos mészárosként? Azt ne mondd, hogy a valóságban a katonák által harcérintkezés során elkövetett gyilkosságokat a társadalom másként tekinti, ugyanis a játékban végrehajtott tetteknek nincs semmi objektív következménye így nem is lehet párhuzamot vonni a valóság között.
"Ellenben, a való életben igen gyakran találkozni bekattant őrültekkel, akik mondjuk egy egyetemen halomra lőnek embereket. "
És hogy jön ez ide? Vagy szerinted akik ezzel a játékkal játszanak azok automatikusan potenciális egyetemi lövöldözők, tömegmészárosok? A logikád alapján én akkor egy számszeríjjal lövöldöző csatornából kimászott patkány lehetek, ugyanis egész héten Twitch-csel játszottam a LoL-ban.
"Nem önmagában csak a vér, meg a virtuális gyilkosság a baj, bár az is, hanem hogy ok nélkül ártatlan embereket kell leölni. "
Nem kell leölni semmilyen embereket, ugyanis azok a virtuális karakterek akiket megölsz nem emberek, nem ártatlanok, azok nem léteznek a valóságban ember!
Joey-nál van egy igen erős érv:
"A sok ártatlan meghal nap mint nap, de mi leülünk a CoD elé és élvezzük a hadviselés drámai jeleneteit! "
Ha túlságosan erőltetjük a játékok és a valóság közti párhuzam vonását, akkor bizony ugyanilyen Dantes meg Chocho-féle logika alapján baromi erős érvek lennének a Codok ellen, mivel ugye a háború egy szörnyű, borzalmas dolog, ugyanilyen érvek lehetnének a Gta, a Bioshock, a már említett Soldier of fortune, a Carmageddon vagy akármi ellen. Ti teljesen önkényesen kiragadtok egy játékban bemutatott a valóságban borzalmas témát a sok egyéb játékban bemutatott és a valóságban szintén borzalmas téma közül.
És nem, az nem magyarázat, hogy de a horror játékokban, de a GTA-ban, de akármiben is mit lehetett csinálni. A horror az más dolog, kimondottan a lelkünk sötét dolgaira, félelmeire alapoz. A GTA meg: ott is lehet öldkökölni ok nélkül, de nem erről szól egyrészt a játék, nem ez a lényege!
A háborús, rendőrös, játékok megint mások, most ezt is magyarázni kell miért más háborúban katonára lőni, mint egy ártatlan emberre az utcán?
A baj ezzel a játékkal az: hogy semmi más célja nincs, csak az értelmetlen öldöklés.
Azt messze nem állítom, hogy a játék miatt az emberek a valóságban is gyilkosok lesznek. Nem erről van szó. Hanem arról, hogy kell hogy legyen, vagy kellene hogy legyen, egy erkölcsi határ, amit még játékban sem lépünk át. És nem az a lényeg, ismét: hogy játék. Ha nincs semmilyen erkölcsi határ, akkor mindent lehet. Akkor a valóságban is átéphetünk bármilyen határt. Sajnos látszik is, hogy sokan ide jutottak: megerőszakolnak egy lányt a gólyatáborban? Sok ember, nem hogy sajnálja, kimondottan az erőszakolónak ad igazat, mert hogy a lány megérdemli, meg különben is, nem baj egy kis erőszak. Nem, a játék miatt jutnak ide , nem erről van szó, hanem mégegyszer arról, hogy sok ember fejében a határok megszűntek, és egy ilyen játékhoz való hozzáállás, az ami ezt az egészet jól modellezi!
Most mondjam azt ,hogy aki nem éri a problémát, az szociopata?
És kérdezhetném azt, ha neked ez a játék belefér, mi nem férne bele? Vagy már tényleg nincs határ?
Egy olyan játék ahol zsidókat kell a gázkamrába vinni? Az belefér?
Vagy ahol csecsemőket kellene gyilkolni? Az beleférne még?
Mik az amire már azt lehetne mondani: na ezt már ne!
Még egy dolog: tudod, egy kis empátia. Sok helyen volt iskolai mészárlás. Aki ezt átéli, és a szeretteit lelövik, annak szerinted egy ilyen játék mit jelent?
Arról meg nem is szólva, hogy egy szélsőjobbos alak készítette a játékot...már csak azért se venném meg. Lehet én vagyok a hülye: de pénzzel ilyen embert, én NEM támogatok.